Η Audi παρουσίασε τα ανανεωμένα μοντέλα A6 και Q5 με έναν νέο 3.0λιτρο V6 ντίζελ κινητήρα, συνδυασμένο με ήπια υβριδική τεχνολογία, προσφέροντας απόδοση έως 299 ίππους και βελτιωμένη κατανάλωση καυσίμου.
Η τεχνολογία MHEV plus επιτρέπει μερική ηλεκτροκίνηση, μειώνοντας τις εκπομπές CO2 και την κατανάλωση. Ο κινητήρας είναι συμβατός με το βιώσιμο καύσιμο HVO, το οποίο μειώνει τις εκπομπές CO2 έως και 95% σε σύγκριση με το παραδοσιακό ντίζελ.
Το HVO παράγεται από υπολείμματα και απόβλητα, καθιστώντας το μια πιο οικολογική επιλογή.
Πιο αναλυτικά
Η Audi επεκτείνει τη γκάμα κινητήρων της για τα νέα Q5 και A6 με έναν νέο 3.0λιτρο V6 ντίζελ, σε συνδυασμό με ήπια υβριδική τεχνολογία, απόδοση που αγγίζει τους 300 ίππους και μέση κατανάλωση από 5,3 μέχρι 6,8 λίτρα/100 χλμ.
Με την τεχνολογία MHEV plus, η Audi προσφέρει μερική ηλεκτροκίνηση που βελτιώνει τόσο την απόδοση όσο και την οδηγική εμπειρία, μειώνοντας παράλληλα τις εκπομπές CO2 και την κατανάλωση καυσίμου. Η βάση αυτού του συστήματος αποτελείται από τη γεννήτρια κινητήρα, τον εκκινητή με ιμάντα εναλλάκτη και την μπαταρία λιθίου-φωσφορικού σιδήρου. Η κύρια λειτουργία του εκκινητή με ιμάντα εναλλάκτη είναι η εκκίνηση του μοτέρ και η τροφοδοσία της μπαταρίας με ηλεκτρική ενέργεια, επιτρέποντας μερική ηλεκτρική κίνηση στην πόλη, κατά το παρκάρισμα και τους ελιγμούς, καθώς και σε σταθερή κίνηση σε δρόμους εκτός πόλεων. Ο ηλεκτροκινητήρας παρέχει επίσης επιπλέον 230 Nm ροπής και έως 24 ίππους κατά την εκκίνηση και την προσπέραση, ενώ στο φρενάρισμα επιστρέφει έως και 25 kW ενέργειας στη μπαταρία μέσω της ανάκτησης.
Ο ηλεκτρικός υπερτροφοδότης εκμηδενίζει την υστέρηση και φτάνει στο όριο περιστροφής των 90.000 σ.α.λ., σε μόλις 250 milliseconds! Η απόκριση κατά την αρχική επιτάχυνση έχει επίσης βελτιωθεί σημαντικά: στα πρώτα 2,5 δευτερόλεπτα, το όχημα καλύπτει ένα αρκετά μεγάλο μήκος. Ενώ η μίζα με ιμάντα εναλλάκτη θέτει σε λειτουργία τον κινητήρα και τον υποστηρίζει καθώς δημιουργεί στροφές, η γεννήτρια κινητήρα και ο ηλεκτροκίνητος συμπιεστής παρέχουν ροπή για την επιτάχυνση. Σε αυτή τη διαδικασία, ο ηλεκτροκίνητος συμπιεστής ενισχύει την αύξηση της πίεσης υπερπλήρωσης. Ταυτόχρονα, η γεννήτρια κινητήρα μεταδίδει την πρώτη άμεση ώθηση ροπής στους τροχούς. Η ισχύς του νέου 3.0 V6 TDI MHEV ανέρχεται σε 299 ίππους στις 3.620 σ.α.λ. και 580 Nm στις 1.500 σ.α.λ., εξασφαλίζοντας στο Q5 μέση κατανάλωση 5,8-6,8 λτ./100 χλμ. και εκπομπές ρύπων 153-177 γρ. CO2/χλμ., ενώ στο A6 οι αντίστοιχοι αριθμοί διαμορφώνεται στα 5,3-6,1 λτ./100 χλμ. και 140-165 γρ. CO2/χλμ.

Ο νέος V6 TDI MHEV είναι εγκεκριμένος για χρήση καυσίμου HVO που συμμορφώνεται με το ευρωπαϊκό πρότυπο EN 15940 – το οποίο υποδεικνύεται από το αυτοκόλλητο XTL στο καπάκι του ρεζερβουάρ. Το XTL (X-to-liquid) είναι ένας συλλογικός όρος για τα καύσιμα αυτού του τύπου, με το «X» να αντιπροσωπεύει ένα μεταβλητό συστατικό πηγής. Το HVO σημαίνει υδρογονοκατεργασμένο φυτικό έλαιο. Αυτό το βιώσιμο καύσιμο επιτρέπει μείωση των εκπομπών CO2 κατά 70 έως 95% σε σύγκριση με το ντίζελ που προέρχεται από πετρέλαιο. Το HVO παράγεται χρησιμοποιώντας υπολείμματα και απόβλητα, όπως χρησιμοποιημένο μαγειρικό λάδι από τη βιομηχανία τροφίμων ή γεωργικά υποπροϊόντα. Χρησιμοποιώντας υδρογόνο, τα έλαια μετατρέπονται σε κορεσμένους αλειφατικούς υδρογονάνθρακες. Αυτό τροποποιεί τις ιδιότητες των φυτικών ελαίων ώστε να είναι κατάλληλα για χρήση σε κινητήρες ντίζελ
Το άρθρο Νέα Audi A6 και Q5 V6 TDI για τους λάτρεις του ντίζελ εμφανίστηκε πρώτα στο AutoGreekNews.

















