Το άρθρο αναφέρεται στο τέλος μιας εποχής για τη Volvo και τα σουηδικά station wagon, με την παύση παραγωγής του V90, ενός από τα πιο εμβληματικά μοντέλα της κατηγορίας.
Η Volvo, γνωστή για την παράδοσή της στα station wagon, αναγκάζεται να παραδώσει τη σκυτάλη στα crossover και SUV, που κυριαρχούν πλέον στην αγορά.
Το τελευταίο V90 βγήκε από το εργοστάσιο του Γκέτεμποργκ και τοποθετήθηκε στο μουσείο της εταιρίας, σηματοδοτώντας το τέλος μιας μακράς κληρονομιάς.
Η αντικατάσταση του V90 με το νέο XC70 υπογραμμίζει τη στροφή της αγοράς προς τα crossover, αφήνοντας πίσω μια κατηγορία που κάποτε κυριαρχούσε στην Ευρώπη.
Πιο αναλυτικά
Αν υπάρχει μια εταιρία που είναι συνώνυμο των station wagon, πέρα από την Audi και τα Avant δηλαδή, αυτή είναι η Volvo. Δεκαετίες παράδοσης στη συγκεκριμένη κατηγορία, με μερικά από τα πιο χαρακτηριστικά μοντέλα που έχουν κυκλοφορήσει. Να θυμηθούμε τα 850 και V70; Ή μήπως το V70 Cross Country, που ήταν crossover χρόνια πριν αυτά γίνουν μόδα. Πλέον, όμως, crossover και SUV δεν παίρνουν αιχμαλώτους στην αγορά. To V90, και γενικότερα τα σουηδικά estate (αφού δεν υπάρχει SAAB εδώ και χρόνια), αποτελούν τα τελευταία θύματα των «σουβ».
Από την αρχή της χρονιάς, η Volvo είχε προαναγγείλει το κλείσιμο της παραγωγής του V90 και κατά συνέπεια, μιας μακρόχρονης κληρονομιάς στα station wagon. Πλέον είναι πραγματικότητα, καθώς το τελευταίο V90 βγήκε από το εργοστάσιο του Γκέτεμποργκ και απευθείας, πήρε θέση στο μουσείο της εταιρίας. Βαμμένο στα μαύρα, σαν άτυπο V90 Black Edition, το αποχαιρέτησαν οι εργαζόμενοι στη μονάδα και μετά πήγε στο Volvo Heritage Collection, δίπλα από τους προκατόχους του.
Τα station wagon εξ ορισμού δεν γινόταν να τη γλιτώσουν, καθώς σε μεγάλο βαθμό αποτέλεσαν τη βάση για τα crossover. Από τη στιγμή που ήρθε το καινούργιο είδος και αποδείχτηκε υπερ-επιτυχημένο, η παράδοση δεν μπορεί παρά να παραδώσει τη σκυτάλη. Κι ας είχε υπάρξει για σεβαστό διάστημα η πιο δημοφιλής κατηγορία στην Ευρώπη. Γιατί μπορεί εδώ να τα αποκαλούσαμε «νεκροφόρες» και να λατρεύαμε τις «κούρσες», αλλά στην υπόλοιπη Γηραιά Ήπειρο (και άλλες αγορές) έκαναν θραύση. Κάποτε… Εξαιρέσεις, δε, δύσκολα γίνονται. Ακόμα και από αυτοκινητοβιομηχανίες, που έχουν συνδεθεί με τη συγκεκριμένη κατηγορία.
Εξ ου και η, επί της ουσίας, αντικατάταση του V90 με το νέο XC70, το οποίο επανήλθε στην αγορά έπειτα από 10 χρόνια απουσίας.
Το άρθρο Φινάλε για το Volvo V90 και τα σουηδικά station wagon εμφανίστηκε πρώτα στο AutoGreekNews.