Τον Αύγουστο, το VW T-Roc ανέτρεψε την κυριαρχία του Dacia Sandero στις ευρωπαϊκές πωλήσεις αυτοκινήτων, καταγράφοντας 14.693 ταξινομήσεις και σημειώνοντας αύξηση 14% σε σχέση με τον προηγούμενο χρόνο.
Το Sandero, που κατείχε την πρώτη θέση για 10 χρόνια, έπεσε στη δεύτερη θέση με 13.834 πωλήσεις, ενώ το Toyota Yaris Cross κατέλαβε την τρίτη θέση.
Στην κορυφή των ομίλων, το VW Group διατήρησε την ηγεμονία του με 219.048 ταξινομήσεις, κατέχοντας το 27,7% της αγοράς, αφήνοντας πίσω του τους ομίλους Stellantis και Renault.
Η δεκάδα των πωλήσεων συμπληρώθηκε από μοντέλα όπως τα VW Tiguan, Renault Clio και Hyundai Tucson, ενώ οι κινεζικές εταιρείες, όπως η SAIC, συνεχίζουν να διατηρούν σταθερή παρουσία στην ευρωπαϊκή αγορά.
Πιο αναλυτικά
Εδώ και 10 χρόνια ένας είναι ο απόλυτος άρχοντας στις πωλήσεις για την Ευρώπη: το Dacia Sandero. Πού και πού όμως, κάνει ένα διάλειμμα και αφήνει προσωρινά το θρόνο του σε κάποιο άλλο μοντέλο. Αυτό συνέβη και τον Αύγουστο, όταν το γαλλορουμανικό best seller έκανε χώρο για το VW T-Roc.
Με τον αντικαταστάτη να έχει ήδη παρουσιαστεί, η τρέχουσα γενιά του B-SUV από το Βόλφσμπουργκ απέδειξε έμπρακτα την εμπορική της δεινότητα, παίρνοντας την πρώτη θέση στον πανευρωπαϊκό πίνακα του Αυγούστου. Το T-Roc κατέγραψε 14.693 ταξινομήσεις και αύξηση 14% σε σχέση με τον περσινό αντίστοιχο μήνα, αφήνοντας πίσω του το Sandero (13.834 μονάδες, -11%) και το Toyota Yaris Cross (12.201 μονάδες, -8%), που συμπλήρωσαν το βάθρο. Η πρώτη πεντάδα έκλεισε με τα VW Tiguan (12.094 πωλήσεις, +24%) και Renault Clio (12.091, -1%), ενώ σε βάθος δεκάδας συναντάμε τα Hyundai Tucson (που σημείωσε και τη μεγαλύτερη αύξηση του top 10, με +28%), Dacia Duster, Toyota Yaris, Opel Corsa και VW Golf. Πέντε SUV δηλαδή, 4 σουπερμίνι και μόλις ένα μικρομεσαίο χάτσμπακ, που μια φορά κι έναν καιρό έκαναν το απόλυτο κουμάντο στις πωλήσεις.
Μοντέλο | Πωλήσεις (Αύγουστος 2025) | Διαφορά σε σχέση με πέρσι (Αύγουστος 2024) |
Volkswagen T-Roc | 14,693 | +14% |
Dacia Sandero | 13,834 | -11% |
Toyota Yaris Cross | 12,201 | -8% |
Volkswagen Tiguan | 12,094 | +23% |
Renault Clio | 12,091 | -1% |
Hyundai Tucson | 11,350 | +28% |
Dacia Duster | 9,813 | -16% |
Toyota Yaris | 9,666 | -6% |
Opel Corsa | 9,585 | +2% |
Volkswagen Golf | 9,444 | -2% |
Αναφορικά με τις συνολικές ταξινομήσεις τώρα, η VW είναι σαν να μην έχει ανταγωνισμό. Το VW Group συγκεκριμένα, με όλες του τις μάρκες, που έφτασε τις 219.048 ταξινομήσεις (+4,8%) και κατέλαβε το 27,7% της ευρωπαϊκής αγοράς, πάντα για τα δεδομένα του προηγούμενου μήνα. Η Stellantis βρέθηκε πάνω από τις μισές ταξινομήσεις πίσω (106.078 μονάδες, +2,2%, μερίδιο 13,4%), ενώ το Renault Group ήρθε τρίτο (75.328 μονάδες, +7,8%, μερίδιο 9,5%). Δεύτερος και τρίτος συνδυαστικά δηλαδή, μετά βίας φτάνουν κοντά στο VW Group (181.406 ταξινομήσεις Stellantis και Renault Group μαζί). Hyundai, BMW, Toyota, Mercedes, Ford, Volvo και SAIC συμπλήρωσαν τη δεκάδα, με τους Κινέζους σταθερά στο top 10 των ευρωπαϊκών πωλήσεων από την αρχή του χρόνου.
Όμιλος | Πωλήσεις (Αύγουστος 2025) | Διαφορά σε σχέση με πέρσι (Αύγουστος 2024) | Μερίδιο αγοράς (Αύγουστος 2025) |
Volkswagen Group | 219,048 | +4.8% | 27.7% |
Stellantis | 106,078 | +2.2% | 13.4% |
Renault Group | 75,328 | +7.8% | 9.5% |
Hyundai Group | 68,923 | +3.3% | 8.7% |
BMW Group | 61,402 | +11.4% | 7.8% |
Toyota Group | 59,677 | -1.5% | 7.5% |
Mercedes-Benz | 44,225 | +1.4% | 5.6% |
Ford | 25,930 | -1.4% | 3.3% |
Volvo | 16,101 | -21.2% | 2.0% |
SAIC Motor | 16,000 | +44.5% | 2.0% |
Το άρθρο Ανατροπή στην κορυφή των πωλήσεων της Ευρώπης εμφανίστηκε πρώτα στο AutoGreekNews.