Το Ελσίνκι, πρωτεύουσα της Φινλανδίας, κατάφερε να μηδενίσει τους θανάτους από τροχαία δυστυχήματα για έναν ολόκληρο χρόνο, χάρη σε μια σειρά από στρατηγικά μέτρα.
Αυτά περιλαμβάνουν τη μείωση του ορίου ταχύτητας στα 30 χλμ./ώρα κοντά σε σχολεία, την εκτεταμένη χρήση ηλεκτρονικών μέσων ελέγχου της κυκλοφορίας, την αυξημένη αστυνόμευση και τις εξελιγμένες υποδομές, όπως οι πρότυποι ποδηλατόδρομοι και το αποτελεσματικό δίκτυο μέσων μαζικής μεταφοράς.
Παράλληλα, η οδηγική παιδεία των Φινλανδών παίζει καθοριστικό ρόλο, ενώ η μείωση των ορίων ταχύτητας θεωρείται η κύρια αιτία για την επιτυχία αυτή.
Επιπλέον, οι τραυματισμοί από τροχαία έχουν μειωθεί δραστικά, από πάνω από 1.000 περιστατικά ετησίως πριν 20 χρόνια, σε μόλις 277 πέρσι.
Πιο αναλυτικά
Και μόνο που διαβάζεις τον τίτλο, αυτομάτως καταλαβαίνεις ότι δεν θα είναι ελληνική. Άντε, στην καλύτερη, να πρόκειται για κάποιο χωριό – κι αυτό με πολύ ζόρι. Εδώ, όμως, μιλάμε όχι απλά για πόλη, αλλά για κοτζάμ πρωτεύουσα. Ποια κατάφερε να μηδενίσει το κοντέρ του θανάτου στους δρόμους;
Η τιμή αυτή ανήκει στο Ελσίνκι, που έκλεισε 12 μήνες δίχως να καταγράψει ούτε ένα θανατηφόρο τροχαίο! Η είδηση έρχεται από τη φινλανδική εφημερίδα YLE, η οποία επιβεβαιώνει περήφανα το επίτευγμα των Σκανδιναβών. Η πρωτεύουσα της Φινλανδίας έφτασε σε αυτό το αξιοζήλευτο επίτευγμα, υιοθετώντας μια σειρά από δραστικά μέτρα. Πρώτο και κυριότερο η μείωση του ορίου ταχύτητας στα 30 χλμ./ώρα κοντά στα σχολεία, κατόπιν η εκτεταμένη χρήση ηλεκτρονικών μέσων ελέγχου της κυκλοφορίας και καταγραφής των παραβάσεων, η αυξημένη παρουσία της αστυνομίας στους δρόμους, αλλά και οι εξελιγμένες υποδομές. Οι ποδηλατόδρομοι, ας πούμε, αποτελούν πρότυπο για τις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες. Το δίκτυο των μέσων μαζικής μεταφοράς, επίσης.
Οι Φινλανδοί, δηλαδή, από τη μία δεν χρειάζεται να παίρνουν το αυτοκίνητο για να κινηθούν στο Ελσίνκι, αφετέρου και να το πάρουν δείχνουν εγκράτεια λόγω αστυνόμευσης. Φυσικά, δεν παίζει ρόλο μόνο ο «μπαμπούλας». Εδώ μπαίνει και το διαχρονικό ζήτημα της οδηγικής παιδείας. Όσα πρόστιμα και να πέφτουν, όσο και να υπάρχει ο φόβος της κλήσης, αν δεν υπάρχει παιδεία δεν υπάρχει σωτηρία. Παρόλα αυτά, οι ίδιοι οι Φινλανδοί αναφέρουν πως η κύρια αιτία πίσω το μηδενισμό των θανατηφόρων τροχαίων, είναι τα όρια ταχύτητας. Σημειωτέον, 30 χλμ./ώρα δεν είναι το όριο παντού στο Ελσίνκι. Μόνο κοντά σε σχολικά συγκροτήματα και συγκεκριμένες οδούς, ενώ στις υπόλοιπες διατηρείται το κλασικό των 50 χλμ./ώρα.
Μάλιστα, ραγδαία μείωση δεν σημειώνουν μόνο οι θάνατοι, αλλά και οι τραυματισμοί. Σύμφωνα με το YLE, από εκεί που τα περιστατικά ξεπερνούσαν τα 1.000 ετησίως πριν 20 χρόνια, πέρσι έπεσαν στα μόλις 277.
Το άρθρο Η πόλη που δεν χάνεται ζωή από τροχαία δυστυχήματα εμφανίστηκε πρώτα στο AutoGreekNews.
Συνοπτικά
- Το Ελσίνκι μηδένισε τους θανάτους από τροχαία δυστυχήματα για έναν χρόνο μέσω στρατηγικών μέτρων.
- Η μείωση των ορίων ταχύτητας κοντά σε σχολεία και η χρήση ηλεκτρονικών μέσων ελέγχου συνέβαλαν αποφασιστικά.
- Η οδηγική παιδεία και οι εξελιγμένες υποδομές, όπως ποδηλατόδρομοι και μέσα μαζικής μεταφοράς, είναι καθοριστικοί παράγοντες.
- Οι τραυματισμοί από τροχαία μειώθηκαν δραστικά από πάνω από 1.000 περιστατικά σε μόλις 277 ετησίως.