Η νέα γενιά του FIAT 500, προγραμματισμένη για το 2030, θα προσφέρει υβριδικές, θερμικές και ηλεκτρικές εκδόσεις, ανταποκρινόμενη στις ποικίλες ανάγκες των καταναλωτών.
Η απόφαση αυτή έρχεται μετά από πτώση στις πωλήσεις της τρέχουσας γενιάς και την απόσυρση της θερμικής έκδοσης λόγω ευρωπαϊκών κανονισμών.
Η FIAT στοχεύει να ανταγωνιστεί τα Renault Twingo E-Tech και VW ID.1, προσφέροντας μεγαλύτερη προσαρμοστικότητα με τη νέα πλατφόρμα STLA Small του Ομίλου Stellantis.
Η παραγωγή θα συνεχιστεί στο εργοστάσιο Mirafiori στο Τορίνο, με στόχο την ανατροπή της πτωτικής πορείας και την κάλυψη των απαιτήσεων της αγοράς.
Πιο αναλυτικά
Η νέα γενιά του FIAT 500 θα είναι έτοιμη το 2030. Και όπως μαθαίνουμε, οι Τορινέζοι θα λανσάρουν εξαρχής υβριδικές, θερμικές και ηλεκτρικές εκδόσεις, ώστε να καλύψουν ευρύτερες ανάγκες και απαιτήσεις του αγοραστικού κοινού.
Η υπάρχουσα γενιά του ιταλικού μοντέλου ξεκίνησε την εμπορική της πορεία το 2020 καταγράφοντας υψηλές πωλήσεις. Η εικόνα άλλαξε και οι ταξινομήσεις μειώθηκαν αισθητά μετά το 2022, πέφτοντας κάτω από τις 30.000 μονάδες το 2024. Παράλληλα, η θερμική έκδοση του προηγούμενου 500, η οποία εξασφάλιζε περισσότερες από 100.000 ταξινομήσεις ετησίως, αποσύρθηκε λόγω των νέων ευρωπαϊκών κανονισμών ασφαλείας.
Στόχος της εταιρείας είναι το νέο FIAT 500 να ανταγωνιστεί με όσο το δυνατόν μεγαλύτερες αξιώσεις τα νέα Renault Twingo E-Tech και VW ID.1. προσφέροντας όμως περισσότερες επιλογές προς τον καταναλωτή
Για να αντιστρέψει την πτωτική του πορεία, η FIAT θα παρουσιάσει το Νοέμβριο του 2025 την ήπια υβριδική έκδοση, η οποία θα βασίζεται στην επανασχεδιασμένη πλατφόρμα STLA City. Παράλληλα, ο επικεφαλής της μάρκας, Olivier François, παραδέχτηκε ότι η στρατηγική πλήρους ηλεκτροκίνησης βασίστηκε σε λανθασμένες εκτιμήσεις της αγοράς: «Η στρατηγική μας βασίστηκε στην ελπίδα ότι όλα θα ευθυγραμμιστούν. Η τεχνολογία, οι υποδομές, η ζήτηση και η κρατική υποστήριξη. Όμως η πραγματικότητα αποδείχθηκε τελικά διαφορετική».
Η επόμενη γενιά του FIAT 500 θα βασιστεί πάνω στη νέα αρθρωτή πλατφόρμα STLA Small του Ομίλου Stellantis, όπως και η νέα γενιά του Peugeot 208. Αν και αρχικά είχε ανακοινωθεί ως αποκλειστικά ηλεκτρική, η πλατφόρμα τελικά θα υποστηρίζει και θερμικά συστήματα κίνησης, προσφέροντας μεγαλύτερη προσαρμοστικότητα ανάλογα με τη ζήτηση κάθε αγοράς.
Η μαζική παραγωγή του νέου μοντέλου προγραμματίζεται για το 2030, ενώ η συναρμολόγηση θα συνεχίσει να γίνεται στο ιστορικό εργοστάσιο της FIAT στο Mirafiori του Τορίνο. Στόχος της εταιρείας είναι το νέο FIAT 500 να ανταγωνιστεί με όσο το δυνατόν μεγαλύτερες αξιώσεις τα νέα Renault Twingo E-Tech και VW ID.1. προσφέροντας όμως περισσότερες επιλογές στον τελικό καταναλωτή.

Συνοπτικά
- Η νέα γενιά του FIAT 500, που θα κυκλοφορήσει το 2030, θα περιλαμβάνει υβριδικές, θερμικές και ηλεκτρικές εκδόσεις.
- Η απόσυρση της θερμικής έκδοσης οφείλεται σε ευρωπαϊκούς κανονισμούς και πτώση πωλήσεων.
- Η FIAT στοχεύει να ανταγωνιστεί τα Renault Twingo E-Tech και VW ID.1 με την πλατφόρμα STLA Small.
- Η παραγωγή θα συνεχιστεί στο εργοστάσιο Mirafiori με στόχο την ανάκαμψη στην αγορά.