Η BYD σχεδιάζει να ξεκινήσει τη συναρμολόγηση ηλεκτρικών αυτοκινήτων στο Πακιστάν το 2026, ανταποκρινόμενη στην αυξανόμενη ζήτηση για ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά οχήματα στη Νότια Ασία.
Το εργοστάσιο, που κατασκευάζεται κοντά στο Καράτσι, θα έχει αρχική δυναμικότητα 25.000 μονάδων ετησίως και θα συνεργάζεται με την Mega Motor Company.
Η BYD στοχεύει να εξασφαλίσει μερίδιο αγοράς 30-35% στην πακιστανική αγορά, η οποία αναμένεται να πολλαπλασιαστεί τα επόμενα χρόνια.
Παράλληλα, η εταιρεία εξετάζει την εξαγωγή σε χώρες με δεξιοτίμονη διάταξη, ενώ η πακιστανική κυβέρνηση προωθεί την υιοθέτηση ηλεκτρικών οχημάτων με μειώσεις στο κόστος φόρτισης.
Η κίνηση αυτή ενισχύει τη διεθνή παρουσία της BYD, διαφοροποιώντας τις πηγές εσόδων της εκτός Κίνας.
Πιο αναλυτικά
Η BYD επιβεβαίωσε ότι σχεδιάζει να κυκλοφορήσει το πρώτο της αυτοκίνητο που θα συναρμολογηθεί στο Πακιστάν μέχρι τον Ιούλιο ή τον Αύγουστο του 2026.
Όπως δήλωσε στο Reuters ο Danish Khaliq, αντιπρόεδρος πωλήσεων και στρατηγικής της BYD Pakistan, η κίνηση αυτή έρχεται σε μια περίοδο αυξανόμενης ζήτησης για ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά μοντέλα στη Νότια Ασία.
Η κατασκευή του εργοστασίου βρίσκεται σε εξέλιξη από τον Απρίλιο του 2024, κοντά στο Καράτσι, στο πλαίσιο της συνεργασίας της BYD με την Mega Motor Company, θυγατρική του πακιστανικού ενεργειακού ομίλου Hub Power. Το νέο εργοστάσιο θα έχει αρχική δυναμικότητα παραγωγής 25.000 μονάδων τον χρόνο, σε διπλή βάρδια, με την προοπτική να επεκτείνει αργότερα την παραγωγή εφόσον το επιτρέψουν οι συνθήκες της αγοράς.
«Η αγορά ηλεκτρικών στο Πακιστάν θα τετραπλασιαστεί το 2025 και θα είμαστε παρόντες», δηλώνει ο Danish Khaliq, αντιπρόεδρος της BYD Pakistan
Το project έχει σχεδιαστεί ώστε να ξεκινήσει με τη συναρμολόγηση εισαγόμενων εξαρτημάτων, συμπεριλαμβανομένων και μερικών τοπικά παραγόμενων μη-ηλεκτρικών μερών, ενώ σε πρώτη φάση τα αυτοκίνητα θα προορίζονται αποκλειστικά για την εγχώρια αγορά. Ωστόσο, σύμφωνα με τον Khaliq, υπάρχει πρόβλεψη για εξαγωγές σε χώρες με δεξιοτίμονη διάταξη εφόσον το επιτρέψουν τα μεταφορικά κόστη και τα οικονομικά δεδομένα.
«Δεν αναμένουμε υπερπλεόνασμα δυναμικότητας, καθώς η ζήτηση στην αγορά του Πακιστάν θα αυξηθεί σημαντικά», σχολίασε χαρακτηριστικά. Η BYD άρχισε να διανέμει εισαγόμενα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στη χώρα από τον Μάρτιο του 2024, με τις πρώτες πωλήσεις -αν και μερικών εκατοντάδων μονάδων- να ξεπερνούν κατά 30% τους εσωτερικούς της στόχους.
Ο Khaliq εκτιμά ότι η πακιστανική αγορά για ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά θα πολλαπλασιαστεί κατά 3 έως 4 φορές το 2025, σε σύγκριση με τις περίπου 1.000 μονάδες που υπολογίζεται ότι θα πουληθούν συνολικά φέτος. Σε αυτό το περιβάλλον, η BYD στοχεύει να εξασφαλίσει μερίδιο αγοράς 30-35%.
Σύμφωνα με χρηματοοικονομικά στοιχεία της HUBCO, η BYD Pakistan κατέγραψε κέρδη ύψους περίπου 444 εκατ. πακιστανικών ρουπιών (ή $1,56 εκατ.) για το πρώτο τρίμηνο του 2025.
Η επέκταση της BYD στη χώρα αποκτά ακόμη πιο πρακτική διάσταση με την παρουσίαση του Shark 6, ενός plug-in hybrid pick-up. Πρόκειται για το τρίτο μοντέλο της εταιρείας στην πακιστανική αγορά. Ήδη η κινεζική MG διαθέτει ένα plug-in hybrid SUV στην τοπική αγορά, ενώ και η Haval αναμένεται να εισέλθει σύντομα στην ίδια κατηγορία.
Η επιλογή των plug-in υβριδικών έναντι των αμιγώς ηλεκτρικών μοιάζει στρατηγικά ορθή, δεδομένων των περιορισμένων υποδομών φόρτισης στη χώρα. Παρ’ όλα αυτά, η πακιστανική κυβέρνηση επιχειρεί να επιταχύνει την υιοθέτηση EV, μειώνοντας από τον Ιανουάριο κατά 45% το τιμολόγιο ηλεκτρικής ενέργειας για φορτιστές και ιδιωτικούς σταθμούς φόρτισης.
Με τη δυναμική αυτή επέκταση σε μια αναδυόμενη αγορά, η BYD ενισχύει περαιτέρω την παγκόσμια της παρουσία, επιχειρώντας να διαφοροποιήσει τις πηγές εσόδων της εκτός Κίνας, εκεί όπου ο ανταγωνισμός στο πεδίο των EV έχει πλέον εξελιχθεί σε αδυσώπητο πόλεμο τιμών.
Πηγή: Reuters

Συνοπτικά
- Η BYD ξεκινά συναρμολόγηση ηλεκτρικών αυτοκινήτων στο Πακιστάν το 2026 για να ανταποκριθεί στην αυξανόμενη ζήτηση στη Νότια Ασία.
- Το εργοστάσιο κοντά στο Καράτσι θα παράγει αρχικά 25.000 μονάδες ετησίως, συνεργαζόμενο με την Mega Motor Company.
- Η εταιρεία στοχεύει να εξασφαλίσει 30-35% του μεριδίου αγοράς, ενώ παράλληλα εξετάζει εξαγωγές σε χώρες με δεξιοτίμονη διάταξη.
- Η πακιστανική κυβέρνηση προωθεί την υιοθέτηση ηλεκτρικών οχημάτων με μειώσεις στο κόστος φόρτισης, ενισχύοντας τη θέση της BYD στην αγορά.