Το Toyota Century V12, γνωστό και ως Century G50, είναι ένα από τα πιο πολυτελή και ιδιαίτερα μοντέλα της Toyota, που ξεχωρίζει για τον μοναδικό V12 κινητήρα του.
Παρουσιάστηκε το 1997 και σχεδιάστηκε για υψηλόβαθμους αξιωματούχους και μέλη της αυτοκρατορικής οικογένειας της Ιαπωνίας.
Το αυτοκίνητο διαθέτει χαρακτηριστικά όπως υδραυλικό σύστημα ανάρτησης και χειροποίητο εσωτερικό, ενώ κατασκευαζόταν αποκλειστικά για την ιαπωνική αγορά.
Παρά την περιορισμένη του παραγωγή, το Century V12 παραμένει σύμβολο ιαπωνικής τεχνολογίας και αξιοπιστίας.
Σήμερα, ένα τέτοιο μοντέλο κυκλοφορεί στους δρόμους των Χανίων, ανήκοντας σε Αμερικανό εργαζόμενο στη βάση της Σούδας, και αποτελεί αντικείμενο θαυμασμού για τη σπανιότητα και την τελειότητά του.
Πιο αναλυτικά
Το Toyota Century V12, γνωστό και ως Toyota Century G50, είναι ίσως το πιο ιδιαίτερο και πολυτελές μοντέλο που παρήγαγε ποτέ η Toyota. Πρόκειται για τη δεύτερη γενιά του Century, η οποία παρουσιάστηκε το 1997 και ξεχώρισε παγκοσμίως για έναν πολύ συγκεκριμένο λόγο: Φορούσε τον μοναδικό V12 κινητήρα που έχει κατασκευάσει ποτέ η Toyota, τον 1GZ-FE.
Ο κινητήρας αυτός είχε χωρητικότητα 5,0 lt, απόδοση 280 ίππων και 480 Nm. Παρόλο που η απόδοση είναι περιορισμένη για 5λιτρο V12, θυμήσου ότι την εποχή εκείνη υπήρχε η άτυπη συμφωνία ανάμεσα στις ιαπωνικές αυτοκινητοβιομηχανίες. Άρα στην πραγματικότητα, το Toyota Century V12 αποδίδει κάμποσο παραπάνω.
Η φιλοσοφία της αρχοντικής μπερλίνας των 5,27 m δεν ήταν οι απόλυτες επιδόσεις, αλλά η ομαλότητα και η πολυτέλεια. Το αυτοκίνητο σχεδιάστηκε για χρήση από υψηλόβαθμους κρατικούς αξιωματούχους και μέλη της αυτοκρατορικής οικογένειας της Ιαπωνίας.
Και τώρα, ένα Toyota Century V12 κοσμεί τους δρόμους της Κρήτης στο νομό Χανίων
Το Century G50 διαθέτει χαρακτηριστικά που σπάνια συναντώνται ακόμα και σήμερα, όπως υδραυλικό σύστημα ανάρτησης, ηχομονωμένα τζάμια, χειροποίητο εσωτερικό με υφάσματα υψηλής ποιότητας ή μαλλί, ακόμα και κουρτίνες για τους πίσω επιβάτες.
Στο πίσω κάθισμα υπήρχε πλήρης έλεγχος του ραδιοφώνου, της θέσης του καθίσματος και του κλιματισμού. Το Toyota Century V12 κατασκευαζόταν χειροποίητα, σε πολύ περιορισμένο αριθμό και προοριζόταν αποκλειστικά για την ιαπωνική αγορά. Για αυτό και είναι δεξιοτίμονο.
Παρά την εξαιρετική του ποιότητα, δεν εξήχθη επίσημα στην Ευρώπη ή στις ΗΠΑ. Το αμάξωμα παρέμεινε σχεδόν αμετάβλητο για πάνω από 15 χρόνια -μια δήλωση διαχρονικού σχεδιασμού, σε αντίθεση με τη μόδα των συνεχών αλλαγών.
Η παραγωγή του G50 σταμάτησε το 2017, όταν παρουσιάστηκε η τρίτη γενιά Century, με V8 υβριδικό σύνολο. Ωστόσο, το V12 Century παραμένει μοναδικό στην ιστορία της Toyota. Ένα σύμβολο ιαπωνικής διακριτικότητας, τεχνολογίας και τελειότητας, χωρίς φανφάρες, αλλά με υποδειγματική αξιοπιστία και κύρος.
Σήμερα είναι περιζήτητο από συλλέκτες, τόσο για τη σπανιότητά του, όσο και για τη μηχανολογική του καθαρότητα. Αν φέτος το καλοκαίρι βρεθείς στους δρόμους των Χανίων, ίσως διασταυρωθείτε. Το έχει Αμερικανός εργαζόμενος στη βάση στη Σούδα και το κυκλοφορεί τακτικά.

Συνοπτικά
- Το Toyota Century V12 είναι ένα πολυτελές και σπάνιο μοντέλο με μοναδικό V12 κινητήρα, σχεδιασμένο για υψηλόβαθμους αξιωματούχους και την αυτοκρατορική οικογένεια της Ιαπωνίας.
- Το αυτοκίνητο διαθέτει χειροποίητο εσωτερικό και σύγχρονα χαρακτηριστικά, όπως υδραυλικό σύστημα ανάρτησης και ηχομονωμένα τζάμια.
- Παρά την περιορισμένη παραγωγή και διάθεση αποκλειστικά για την ιαπωνική αγορά, το Century V12 αναγνωρίζεται ως σύμβολο ιαπωνικής τεχνολογίας και αξιοπιστίας.
- Σήμερα, ένα τέτοιο μοντέλο κυκλοφορεί στα Χανιά, ανήκει σε Αμερικανό στη βάση της Σούδας και εντυπωσιάζει με τη σπανιότητα και την τελειότητά του.