Το κλασικό FIAT 500, γνωστό ως Cinquecento, που παρουσιάστηκε το 1957, συνεχίζει να μαγεύει το κοινό με τη γοητεία του, όπως φάνηκε πρόσφατα στο Νυδρί της Λευκάδας.
Ιδιαίτερα σπάνια είναι η έκδοση Giardiniera, που κυκλοφόρησε το 1960 και ξεχώριζε για το αυξημένο μήκος και τον πλαϊνό κινητήρα, προσφέροντας μεγαλύτερο χώρο φόρτωσης.
Παρά την απλότητά του, το μοντέλο αυτό παραμένει ελκυστικό, με χαρακτηριστικά όπως οι ανοιγόμενες πόρτες αντίθετης φοράς και η υφασμάτινη οροφή.
Η Autobianchi αξιοποίησε την ίδια πλατφόρμα για τη δημιουργία της Bianchina Panoramica, διαφοροποιώντας το σύστημα ανοίγματος της πίσω πόρτας.
Πιο αναλυτικά
Το κλασικό FIAT 500, γνωστό και ως Cinquecento, παρουσιάστηκε επίσημα στις 4 Ιουλίου 1957. Η πρεμιέρα έγινε στο Τορίνο της Ιταλίας, ενώ τη σχεδίασή του είχε επιμεληθεί ο Dante Giacosa. Ήταν ένα μικρό, προσιτό αυτοκίνητο πόλης που συνέβαλε καθοριστικά στη μαζική επέκταση της αυτοκίνησης στην Ιταλία και στην Ευρώπη τη δεκαετία του 1960.
Ακόμα και σήμερα, όπου σταθεί και όπου βρεθεί, το FIAT 500 συγκεντρώνει τα βλέμματα. Παρότι μικροσκοπικό σε σχέση με τα σημερινά μοντέλα, η γοητεία του είναι ακαταμάχητη.
Αν όμως το να πετύχεις το λιλιπούτειο ιταλικό μοντέλο σπανίζει, πολύ πιο δύσκολα θα διασταυρωθείς με την έκδοση Giardiniera. Παρουσιάστηκε τον Μάιο του 1960. Η μακρά καριέρα της θα τελείωνε υπό τα σήματα της Autobianchi, από το 1968 έως το 1977, με συνολικά σχεδόν 330.000 τεμάχια.
Μπορεί η στέισον βάγκον εκδοχή να υστερεί οπτικά σε σχέση με το κλασικό 500, αλλά είναι τέτοια η σπανιότητά του, που δεν σε αφήνει να τραβήξεις τα μάτια σου από πάνω της
Η Giardiniera ξεχώριζε από το αυξημένο μήκος και το παραλληλόγραμμο σχήμα του αμαξώματος. Η πιο σημαντική διαφορά όμως ήταν η τοποθέτηση του κινητήρα στο πλάι. Παρέμενε αερόψυκτος δικύλινδρος με χωρητικότητα 499,5 cc. Αλλά γυρισμένος κατά 90° προς τα δεξιά, επέτρεπε τη δημιουργία ενός εντελώς επίπεδου δαπέδου στο πίσω μέρος.
Το οποίο εξασφάλιζε σημαντικά μεγαλύτερο χώρο φόρτωσης σε σύγκριση με το 500αράκι, καθιστώντας το ιδανικό για μικρομεσαίες επαγγελματικές χρήσεις. Αλλά και οικογένειες.
Άλλο ιδιαίτερο χαρακτηριστικό ήταν οι ανοιγόμενες πόρτες αντίθετης φοράς, που παρέμειναν σε παραγωγή ακόμη και όταν αυτές είχαν καταργηθεί από άλλες εκδόσεις του 500. Επίσης, η Giardiniera διατηρούσε την αναδιπλούμενη υφασμάτινη οροφή.
Ωστόσο, στο μοντέλο που εμφανίστηκε στο Νυδρί, αυτή ήταν καπακωμένη κάτω από ράγες, ώστε να κουβαληθεί φουσκωτή βάρκα. Εσύ άραγε θα τολμούσες να πας διακοπές σε ξένη χώρα με ιταλικό μοντέλο 50 ετών;
Χρησιμοποιώντας την ίδια πλατφόρμα, η Autobianchi σχεδίασε την Bianchina Panoramica. Η διαφορά της από το FIAT 500 συνίσταντο στο σύστημα ανοίγματος της πίσω πόρτας: Ενώ λοιπόν οι εμπρός πόρτες άνοιγαν ανάποδα, η πίσω πόρτα ήταν αρθρωμένη στην οροφή και όχι στην πλευρά, όπως συνέβαινε με την Giardiniera.
Αν θες να μάθεις περισσότερα, διάβασε την αναλυτική μας παρουσίαση.

Συνοπτικά
- Το κλασικό FIAT 500, γνωστό ως Cinquecento, συνεχίζει να τραβά την προσοχή με τη γοητεία του, όπως αποδείχθηκε στο Νυδρί της Λευκάδας.
- Η έκδοση Giardiniera, που κυκλοφόρησε το 1960, ξεχωρίζει για το αυξημένο μήκος και τον πλαϊνό κινητήρα, προσφέροντας μεγαλύτερο χώρο φόρτωσης.
- Το μοντέλο παραμένει ελκυστικό με χαρακτηριστικά όπως οι ανοιγόμενες πόρτες αντίθετης φοράς και η υφασμάτινη οροφή.
- Η Autobianchi χρησιμοποίησε την ίδια πλατφόρμα για τη δημιουργία της Bianchina Panoramica, με διαφοροποιημένο σύστημα ανοίγματος της πίσω πόρτας.