Το Mazda MX-5 είναι γνωστό για το εξαιρετικό του χειροκίνητο κιβώτιο, που προσφέρει μοναδική οδηγική εμπειρία.
Ωστόσο, η Mazda προσέφερε και αυτόματη μετάδοση από την πρώτη γενιά, κυρίως για την αγορά των ΗΠΑ, όπου οι περισσότεροι οδηγοί προτιμούν αυτόματα κιβώτια.
Παρά την αρχική κριτική για την απόδοση των αυτόματων κιβωτίων στις πρώτες γενιές, το μοντέλο του 2016 (ND γενιά) διαθέτει 6άρι αυτόματο κιβώτιο με paddles, προσφέροντας μια διαφορετική εμπειρία οδήγησης.
Ένα τέτοιο μοντέλο, με λίγα χιλιόμετρα και σε καλή κατάσταση, διατίθεται προς πώληση στην Ελλάδα για €23.990, αποτελώντας μια σπάνια επιλογή, καθώς πλέον δεν εισάγεται με τον δίλιτρο κινητήρα.
Πιο αναλυτικά
Το Mazda MX-5 είναι συνυφασμένο στο μυαλό μας με το εξαιρετικό του κιβώτιο. Το 1/3 της γοητείας του αφορά τις ακαριαίες αλλαγές σχέσεων, το μεστό κούμπωμα, τις μικρές διαδρομές και την απόλαυση του να ανεβοκατεβάζεις ταχύτητες έτσι, χωρίς λόγο.
Η υπόλοιπη 1/3 της γοητείας του είναι το πόσο εύκολα ανοίγει την οροφή του. Και βέβαια, κλείνουμε με το υπέροχο στήσιμό του. Σε συνδυασμό με το μπλοκέ διαφορικό, έκανε παιχνίδι την πλαγιολίσθηση. Πολλοί θεωρούν ότι το Mazda MX-5 αποτελεί την καλύτερη εισαγωγή στη μαγεία του drift.
Ωστόσο, όσο κι αν στη συλλογική συνείδηση το υπέροχο χειροκίνητο είναι αναπόσπαστο τμήμα του χαρακτήρα ενός Miata, η Mazda προσέφερε αυτόματη μετάδοση από την πρώτη κιόλας γενιά.
Η αγορά των ΗΠΑ ήταν πολύ σημαντική για να αγνοηθεί. Και εκεί οι περισσότεροι ήξεραν να οδηγούν μόνο αυτόματα κιβώτια
Έτσι, κάθε Miata έβγαινε και σε αυτόματο κιβώτιο. Για όσους δεν ήξεραν τι σόι μαραφέτι είναι αυτό το τρίτο πεντάλ εκεί στα αριστερά. Ή που αγόραζαν το πιο καλοπουλημένο ρόουντστερ όλων των εποχών αποκλειστικά για τον αγχολυτικό του χαρακτήρα.
Ειδικά στις δύο πρώτες γενιές, ήταν γεγονός ότι το αυτόματο των τεσσάρων σχέσεων καθιστούσε ακόμα πιο ξενέρωτη την οδήγηση του Miata. Αν πάντως είσαι από αυτούς που θεωρείς ότι θα προτιμούσες αυτόματο το Mazda MX-5, σου έχουμε καλά νέα.
Από τις 223 αγγελίες στο Car.gr, υπάρχει μία που αντιστοιχεί σε αυτόματο κιβώτιο. Μάλιστα, πρόκειται για την ND γενιά, αφού είναι μοντέλο του 2016. Τι σημαίνει αυτό;
Ότι αντί για το 4άρι, τώρα θα καρπωθείς 6άρι με paddles πίσω από το τιμόνι. Για να φαντασιώνεσαι την καριέρα που ποτέ δεν ήρθε στη Formula 1.
Πόσα θα πρέπει να πληρώσεις; €23.990, όχι και λίγα για Miata εννέα ετών. Αλλά με 34.656 km, είναι πρακτικά αμεταχείριστο. Και από τη στιγμή που πλέον δεν εισάγεται ως καινούργιο με τον δίλιτρο κινητήρα, αποκτάς και κάτι που δεν υφίσταται πια ως επιλογή.
Συνοπτικά
- Το Mazda MX-5 είναι γνωστό για το εξαιρετικό χειροκίνητο κιβώτιο, αλλά από την πρώτη γενιά προσφέρεται και με αυτόματη μετάδοση για την αγορά των ΗΠΑ.
- Η ND γενιά του 2016 διαθέτει 6άρι αυτόματο κιβώτιο με paddles, προσφέροντας διαφορετική οδηγική εμπειρία.
- Στην Ελλάδα διατίθεται προς πώληση μοντέλο του 2016 με 34.656 km και τιμή €23.990, σπάνιο λόγω της έλλειψης εισαγωγής δίλιτρου κινητήρα.
- Το αυτόματο MX-5 αποτελεί μια διαφορετική επιλογή για όσους προτιμούν την άνεση και την ευκολία της αυτόματης μετάδοσης.