Ο Κρίστιαν φον Κένιγκσεγκ, ιδρυτής της αυτοκινητοβιομηχανίας Koenigsegg, δηλώνει ότι η ζήτηση για ηλεκτρικά υπεραυτοκίνητα είναι χαμηλή και προτιμά τα θερμικά μοντέλα, καθώς προσφέρουν μια πιο ζωντανή και συναισθηματική εμπειρία οδήγησης. Παρότι αναγνωρίζει τα πλεονεκτήματα των ηλεκτρικών οχημάτων, τα συγκρίνει με ρομπότ, ενώ τα θερμικά τα θεωρεί σαν άγρια ζώα. Η εταιρεία του συνεχίζει να κατασκευάζει πανάκριβα και εξωτικά αυτοκίνητα, με το επόμενο μοντέλο να αναμένεται το 2026 ή 2027, χωρίς να αποκλείει την πιθανότητα ηλεκτρικών μοντέλων στο μακρινό μέλλον.
Πιο αναλυτικά
Kάθε Koenigsegg είναι ήδη πουλημένο και έτσι η εταιρεία ετοιμάζεται για ένα νέο υπεραυτοκίνητο. Χωρίς πρίζα

O 53χρονος Σουηδός δισεκατομμυριούχος Κρίστιαν φον Κένιγκσεγκ, ιδρυτής και επικεφαλής της ομώνυμης αυτοκινητοβιομηχανίας εξωτικών κατασκευών
Θέλετε να μάθετε μερικές τιμές για τα Koenigsegg; Λοιπόν, από τα πιο «οικονομικά» είναι το Gemera που ξεκινά από τα $1,9 εκατομμύρια. Το Jesko από τα $3,0 εκατομμύρια, ενώ ακόμα και ένα μεταχειρισμένο δεκαετίας Agera R δύσκολα θα το βρείτε φθηνότερα από κάποια $3,4 εκατομμύρια. Πού να ήθελαν και τελωνείο στην Ελλάδα
Τα παραπάνω τιμολόγια σημαίνουν επίσης ότι έστω κι αν έχετε όλο το ρευστό διαθέσιμο, κάθε Koenigsegg είναι ήδη πουλημένο και ο CEO της εταιρείας, ο Κρίστιαν φον Κένιγκσεγκ δεν αγχώνεται.
Το μόνο που κάνει ο Κένιγκσεγκ είναι να ετοιμάζει το επόμενο μοντέλο της εταιρείας του. Μιας εταιρείας που, μεταξύ άλλων, έχει να υπερηφανεύεται ότι κατακευάζει υπεραυτοκίνητο με αναλογία κιλών προς ίππο 1:1, όπως, για παράδειγμα στο CC850 που αποδίδει 1385 ίππους και ζυγίζει (μαντέψτε) 1385 κιλά

Το επόμενο, λοιπόν, Koenigsegg δεν θα το δούμε πριν το τέλος του 2026 ή τις αρχές του 2027.
Στη συνέχεια θα ανοιχτούν τα βιβλία παραγγελιών.
Α, ναι. Αντίθετα με την τάση της εποχής, δεν θα είναι ηλεκτρικό. Δεν είναι μόνο το κρίσιμο ερώτημα τού πόσοι, τελικά, αγοραστές πανάκριβων αυτοκινήτων της κατηγορίας όντως θέλουν ηλεκτρικό, είναι και η ίδια η προτίμηση του ιδρυτή της Koenigsegg για τα θερμικά
Οι δηλώσεις του Κένιγκσεγκ
Όπως είπε σε πρόσφατη δήλωσή του, «η ζήτηση στην αγορά για ένα αμιγώς ηλεκτρικό υπεραυτοκίνητο είναι εξαιρετικά χαμηλή» και συνέχισε λέγοντας ότι «αυτή είναι η μία μόνο πτυχή«
»Παρότι έχω οδηγήσει και βιώσει με ηλεκτρικά αυτοκίνητα εδώ και πολλά χρόνια και μου αρέσει η απόκριση, η ομαλότητα και το πόσο εύκολη είναι η συμβίωση μαζί τους, αν είσαι λάτρης των αυτοκινήτων, μετά από λίγο καιρό θέλεις να ”μιλήσεις” με το θηρίο, σωστά;«
»Θες να το ακούσεις, να νιώσεις τις αλλαγές, την ένταση, ό,τι κάνει τέτοια αυτοκίνητα να ζωντανεύουν. Θα έλεγα ότι ένα ηλεκτρικό είναι σαν ρομπότ. Το άλλο είναι σαν άγριο ζώο»
Όπως είναι αντιληπτό, είναι ένα θέμα η επιτάχυνση (τομέας στον οποίον πολλά EV διαπρέπουν) και είναι άλλο πράγμα η πλουραλιστική εμπειρία, το πόσο έντονο είναι όλο αυτό, πόσο μεταφέρεται το «γρέζι», η μηχανολογική ένταση και ό,τι συνοδεύει μια πιο «πλούσια» αίσθηση οδήγησης.
Τι «ρολόι» προτιμάς;
Όπως προσέθεσε ο ίδιος, «αυτό που συμβαίνει μοιάζει με αυτό που έζησε η βιομηχανία ρολογιών. Τη δεκαετία του ’70, είχαμε τα ρολόγια quartz που ήρθαν και κατατρόπωσαν τα κλασικά μηχανικά ρολόγια. Μετά όμως αυτά επέστρεψαν καθώς ο κόσμος ήθελε ένα χειροποίητο, πιο ”συναισθηματικό” ρολόι στον καρπό του».
Και για να δικαιολογήσει επιπλέον τις φαραωνικές τιμές των αυτοκινήτων του, ο Κένιγσκεγκ είπε και την αναλογία: «Εδώ, προσφέρουμε καλύτερη απόδοση σε πίστα από ό,τι μπορεί οποιοδήποτε ηλεκτρικό όχημα καθώς ένα Koenigsegg είναι ελαφρύτερο. Είναι σα να προσφέρουμε όλες τις πτυχές της ελβετικής ωρολογοποιίας σε σχήμα αυτοκινήτου»
Θα υπάρξει EV από την εταιρεία του στο μέλλον;
Όπως είπε ο CEΟ, «δεν το έχουμε αποκλείσει για το μακρινό μέλλον. Ίσως, μια μέρα, ποιος ξέρει; Προς το παρόν όμως, είμαστε χαρούμενοι όπως είμαστε».

Τα Koenigsegg θα παραμείνουν πανάκριβα και θερμικά. Για την ώρα, τουλάχιστον
Photo: Koenigsegg