Αν επισκέφτηκες το σαλόνι AUTO ATHINA 2024 πέρυσι το φθινόπωρο, σίγουρα θα θυμάσαι το περίπτερο της BYD. Ακριβώς στην είσοδο της έκθεσης. Μάλιστα, σε πρώτο πλάνο ήταν δύο μοντέλα της Yangwang: Το θηριώδες U8 και το hypercar U9.
Η Yangwang είναι η κορυφαία μάρκα του κινεζικού ομίλου και τοποθετείται ενδοεταιρικά στην κορυφή της κλίμακας. Πάνω και από την υπό-μπράντα Denza. Σκοπός της είναι να κλέψει αγοραστές από παραδοσιακές δυνάμεις, όπως τη Bentley, την Porsche και τη Land Rover.
Η μάρκα λανσαρίστηκε το 2023 με το Yangwang U8 -ένα τεράστιο πολυτελές SUV που συνδυάζει δίλιτρο βενζινοκινητήρα με τέσσερα ηλεκτρομοτέρ. Μπορεί να πραγματοποιήσει επιτόπια περιστροφή και να επιπλεύσει στο νερό.
Αν σου έπεσε το σαγόνι στην περυσινή έκθεση, ξεκινά τις οικονομίες
Λίγο αργότερα ακολούθησε το U9, ένα ηλεκτρικό hupercar με 1.300 ίππους. Που με το σύστημα DiSus-X, μπορεί να ταλαντώνεται πάνω στην ανάρτησή του, να απογειώνεται από το έδαφος για να αποφύγει κακοτεχνίες στο οδόστρωμα ή να κινείται σε τρεις τροχούς.
Και τα δύο αυτοκίνητα πωλούνται στην Κίνα εδώ και περίπου δύο χρόνια, με τιμές που αντιστοιχούν σε €140.000 και €230.000 αντίστοιχα. Αλλά παρά το γεγονός ότι εκτέθηκαν στην Αθήνα, δεν υπήρχε επίσημη επιβεβαίωση για το πότε θα ξεκινήσει η ευρωπαϊκή τους κυκλοφορία.
Αλλά τώρα, η αντιπρόεδρος της BYD, Stella Li, δήλωσε ότι «το σχέδιό μας είναι να φέρουμε την Yangwang στην Ευρώπη». Διευκρίνησε όμως ότι πρώτα θα κυκλοφορήσει η Denza στις αρχές του επόμενου έτους.
Τα U8 και U9 θα ακολουθήσουν κι άλλα μοντέλα, συμπεριλαμβανομένου του υπέρ-σεντάν U7. Του 4κινητήριου αντιπάλου της Lotus Emeya με 1250 ίππους και 1237 lb-ft ροπής για επιτάχυνση 0-100 km/h σε 2,9”.
Προφανώς οι τιμές τους θα είναι υψηλότερες από αυτές στην Κίνα, κάτι που γίνεται ήδη σε κάθε κινεζικό μοντέλο που διατίθεται στην Ευρώπη. Ένεκα των δασμών και του κόστους μεταφοράς.