Η νέα γενιά του Citroën C5 Aircross παρουσιάστηκε πρόσφατα, ακολουθώντας τους σύγχρονους σχεδιαστικούς κώδικες της γαλλικής εταιρείας, ενώ παραμένει πιστή στον οικογενειακό και ταξιδιάρικο χαρακτήρα της.
Με βελτιωμένες διαστάσεις και εργονομικά καθίσματα Advanced Comfort, προσφέρει αυξημένους χώρους για επιβάτες και αποσκευές.
Διαθέτει πλούσιο ψηφιακό εξοπλισμό και ενσωματώνει την πλατφόρμα STLA Medium του Ομίλου Stellantis, προσφέροντας ήπια υβριδικές και ηλεκτρικές εκδόσεις.
Η τιμή του στην Ευρώπη κυμαίνεται από περίπου €30.000 έως πάνω από €40.000, ανάλογα με την έκδοση και τη χώρα. Η εμπορική του διάθεση έχει ήδη ξεκινήσει στις μεγαλύτερες αγορές της Ευρώπης.
Πιο αναλυτικά
Πριν από μερικούς μήνες η γαλλική φίρμα παρουσίασε τη νέα γενιά του Citroën C5 Aircross φιλοδοξώντας να συνεχίσει την επιτυχημένη εμπορική του πορεία.
Εμφανισιακά, η δεύτερη γενιά του γαλλικού SUV ακολουθεί τους πρόσφατους σχεδιαστικούς κώδικες της φίρμας και δεν διαφοροποιείται σημαντικά από το πρωτότυπο που αποκαλύφθηκε τον Οκτώβριο του 2024 στο Σαλόνι του Παρισιού.
Η μάσκα θυμίζει σε μεγάλο βαθμό το νέο C3, με τα λεπτά φωτιστικά σώματα τεχνολογίας LED να ενώνονται μέσω μιας μαύρης φάσας. Διαφορετική είναι και η εικόνα του πίσω μέρους, με τα λεπτά φώτα και τον λογότυπο «Aircross» να ξεχωρίζουν. Νέας σχεδίασης είναι και οι ζάντες που μπορούν να φτάσουν έως και τις 20 ίντσες.
Με βάση την τιμή του στην υπόλοιπη Ευρώπη εκτιμούμε πως η τιμή του Citroën C5 Aircross θα διαμορφωθεί κοντά στις €30.000
Όπως ήταν αναμενόμενο, η ανάρτηση Advanced Comfort με τα υδραυλικά στοπ προοδευτικής απόσβεσης συνεχίζει να δίνει κανονικά το παρών αναδεικνύοντας τον οικογενειακό και ταξιδιάρικο προσανατολισμό του αυτοκινήτου.
Συνολικά δε, οι έντονες ακμές και οι μεγάλες επιφάνειες χαρίζουν στο C5 Aircross ένα πιο μυώδες και επιβλητικό παρουσιαστικό. Απόρροια των μεγαλύτερων διαστάσεων. Σε σύγκριση με την πρώτη γενιά, το μήκος του νέο μοντέλου έχει αυξηθεί κατά 15 cm (4,65 m) και το μεταξόνιο κατά 6 cm (2,78 m).
Σύμφωνα με τους ανθρώπους της εταιρείας, οι αυξημένες διαστάσεις (ιδίως στο μεταξόνιο) ευνοούν τους χώρους, με τους επιβάτες να έχουν ακόμα περισσότερο αέρα για τα πόδια και το κεφάλι. Σημείο αναφοράς τα εργονομικά καθίσματα Advanced Comfort που συναντούμε αποκλειστικά και μόνο στα μοντέλα της γαλλικής εταιρείας.
Ως προς το χώρο αποσκευών, τα 651 lt που χωρά το νέο Citroën C5 Aircross το τοποθετούν στο άνω άκρο της κατηγορίας. Αν μάλιστα αναδιπλωθεί και η πίσω σειρά σχηματίζεται ένας τεράστιος χώρος που μπορεί να φτάσει έως και τα 1.668 lt.
Πλούσιο είναι και το ψηφιακό υπόβαθρο, με την κάθετα τοποθετημένη κεντρική οθόνη αφής στις 13” να ξεχωρίζει. Πέραν αυτής, ο οδηγός έχει στη διάθεσή του έναν ψηφιακό πίνακα οργάνων 10” καθώς επίσης και head up-display.
Η νέα γενιά του Citroën C5 Aircross πατά στην πλατφόρμα STLA Medium του Ομίλου Stellantis, όπως ακριβώς συμβαίνει με τα ομογάλακτα Peugeot 3008 και Opel Grandland. Όπως έχει γίνει γνωστό εδώ και καιρό, θα αποκτήσει για πρώτη φορά αμιγώς ηλεκτρική έκδοση που θα πλαισιώνεται από υβριδικές διαμορφώσεις.
Στη βάση της γκάμας, η ήπια υβριδική έκδοση εξοπλίζεται με τον 1.200άρη Puretech που επικουρείται από ένα ηλεκτρομοτέρ 29 PS, με τη συνδυαστική απόδοση να αγγίζει τους 145 PS. H κίνηση περνά στους εμπρός τροχούς μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου έξι σχέσεων.
Ένα σκαλί πιο πάνω βρίσκουμε το C5 Aircross PHEV. Την καρδιά του οποίου αποτελεί ο 1.600άρης τούρμπο βενζινοκινητήρας 150 ίππων που συνεργάζεται με ένα ηλεκτρομοτέρ 125 ίππων. Η συνδυαστική απόδοση φτάνει τους 195 ίππους. Παράλληλα, ο συσσωρευτής των 21 kWh υπόσχεται ηλεκτρική αυτονομία της τάξης των 86 km.
Σε συνδυασμό με το ρεζερβουάρ 55 lt, η συνολική αυτονομία του αυτοκινήτου αναμένεται να ξεπερνά τα 700 km. Την ώρα που το αυτόματο 7άρι σασμάν εγγυάται εύκολες και άνετες καθημερινές μετακινήσεις.
Στην κορυφή προϊοντικής πυραμίδας οι ηλεκτρικές εκδόσεις, αμφότερες προσθιοκίνητες με 210 και 230 ίππους. Η έκδοση με τους 210 PS εξοπλίζεται με μπαταρία 73 kWh και αυτονομία 520 km. Όσον αφορά την ισχυρότερη, θα έρθει στην αγορά με μπαταρία 97 kWh και αυτονομία 680 km.
Και στις δύο περιπτώσεις, έχουμε ενσωματωμένο 11άρι φορτιστή (προαιρετικά και 22άρη). Σε ταχυφορτιστή DC η μέγιστη ισχύς φόρτισης υπολογίζεται σε 160 kW.
Το νέο C5 Aircross είναι ήδη διαθέσιμο στις μεγαλύτερες αγορές της Ευρώπης, επομένως μπορούμε να έχουμε μια τάξη μεγέθους για την τιμή του, όταν έρθει στην ελληνική αγορά. Οι εκδόσεις εξοπλισμού είναι τρεις: You, Plus και Max. Στην Γαλλία και την Ισπανία διατίθεται και η έκδοση Bussiness που απευθύνεται κυρίως σε εταιρικούς στόλους.
Στη Γερμανία, η ήπια υβριδική έκδοση με τους 145 PS ξεκινά από €33.990 και η ηλεκτρική από €42.590. Παρόμοια τιμολογιακή πολιτική ακολουθεί και η γαλλική αντιπροσωπεία, όπου ξεκινά από €34.990 και €40.290 αντίστοιχα.
Στην Ιταλία, ξεκινά από €32.400 και €36.690, ενώ στην Ισπανία πέφτει κάτω από το ψυχολογικό όριο των €30.000, στις €29.690. Με το ηλεκτρικό μοντέλο να μην εμφανίζεται στον διαμορφωτή. Όσον αφορά την τιμή στην Ελλάδα εκτιμούμε πως η αρχική τιμή θα είναι κοντά και λίγο πάνω από €30.000.
Συνοπτικά
- Η νέα γενιά του Citroën C5 Aircross παρουσιάστηκε με σύγχρονο σχεδιασμό και αυξημένες διαστάσεις, προσφέροντας περισσότερο χώρο για επιβάτες και αποσκευές.
- Διαθέτει πλούσιο ψηφιακό εξοπλισμό και προσφέρει υβριδικές και ηλεκτρικές εκδόσεις με σημαντική αυτονομία.
- Η τιμή του στην Ευρώπη ξεκινά από περίπου €30.000 και μπορεί να φτάσει πάνω από €40.000, ανάλογα με την έκδοση και τη χώρα.
- Η εμπορική διάθεσή του έχει ξεκινήσει στις μεγαλύτερες αγορές της Ευρώπης, με διαφορετικές εκδόσεις εξοπλισμού.