Η Chevrolet Corvette, επιστρέφοντας στην Ευρώπη με τη Stingray το 2021, δεν σκοπεύει να εγκαταλείψει τον παραδοσιακό κινητήρα V8 για μια πλήρως ηλεκτρική έκδοση.
Ο επικεφαλής μηχανικός επιδόσεων της General Motors, Tony Roma, δηλώνει ότι μια ηλεκτρική Corvette είναι προς το παρόν "σενάριο επιστημονικής φαντασίας", καθώς η εταιρεία επικεντρώνεται στη διατήρηση της οδηγικής εμπειρίας και του χαρακτήρα που αγαπούν οι λάτρεις της.
Παρά την παρουσίαση ενός πρωτοτύπου, η GM δεν σχεδιάζει μια PHEV έκδοση, καθώς θεωρεί ότι δεν αξίζει το κόστος και την πολυπλοκότητα.
Η ηλεκτρική μετάβαση θα γίνει μόνο όταν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ξεπεράσουν από κάθε άποψη τα σημερινά μοντέλα της εταιρείας, διατηρώντας τη συναισθηματική σύνδεση που προσφέρει ο κινητήρας εσωτερικής καύσης.
Πιο αναλυτικά
Η Chevrolet Corvette επέστρεψε στην Ευρώπη το 2021 με τη Stingray, ύστερα από τετραετή απουσία. Στην γκάμα περιλαμβάνονται σήμερα και η ισχυρή Z06 και η πρόσφατα λανσαρισμένη υβριδική έκδοση E-Ray.
Ωστόσο, όπως δήλωσε στο Autocar ο επικεφαλής μηχανικός επιδόσεων της General Motors, Tony Roma, μια 100% ηλεκτρική Corvette παραμένει προς το παρόν «σενάριο επιστημονικής φαντασίας».
Παρά το γεγονός ότι η General Motors παρουσίασε πρόσφατα ένα πλήρως λειτουργικό πρωτότυπο, σχεδιασμένο εξ ολοκλήρου στο στούντιο Leamington Spa, η εταιρεία δεν έχει συγκεκριμένα σχέδια για ηλεκτρική ή επαναφορτιζόμενη υβριδική Corvette. «Δεν πιστεύω ότι μια PHEV Corvette αξίζει το βάρος, το κόστος και την πολυπλοκότητα», υπογράμμισε ο Roma. Αντίθετα, μίλησε για τη φιλοσοφία της E-Ray, τονίζοντας την απλότητα και την ευκολία στη χρήση «Απλώς τη βάζεις εμπρός και οδηγείς. Δεν χρειάζονται περίπλοκες ρυθμίσεις».
Η GM δεν θα λανσάρει βιαστικά μια ηλεκτρική Chevrolet Corvette μόνο και μόνο για να συμμορφωθεί με τους κανονισμούς της ΕΕ
Παρότι παραδέχτηκε ότι, αν υπήρχαν κίνητρα για μεγαλύτερη ηλεκτρική αυτονομία, θα εξέταζε την ιδέα μιας PHEV, ξεκαθάρισε πως όταν έρθει η ώρα για την ηλεκτρική Corvette, αυτή θα πρέπει να είναι πραγματικά ξεχωριστή και διαδραστική, και όχι απλώς ένα ακόμα αυτοκίνητο με εντυπωσιακή επιτάχυνση. «Η πρόκλησή μας είναι να δημιουργήσουμε κάτι διαφορετικό, που θα διατηρεί την τέχνη της οδήγησης και τον χαρακτήρα που ζητούν οι λάτρεις της Corvette», σημείωσε.
Ο Roma ξεκαθάρισε επίσης ότι η GM δεν θα λανσάρει βεβιασμένα μια ηλεκτρική Corvette για να συμμορφωθεί με τους κανονισμούς μηδενικών ρύπων της Ευρώπης από το 2035. «Δεν θα βάλω απλώς τον λογότυπο της Corvette σε ένα τυχαίο ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Αυτή η μάρκα έχει 70 χρόνια ιστορίας και σημαίνει κάτι για τους πελάτες μας», τόνισε.
Όσον αφορά τις προϋποθέσεις για ένα αξιόλογο ηλεκτρικό μοντέλο, ο Roma ανέφερε τρεις βασικούς παράγοντες, βελτιωμένη αναλογία ισχύος βάρους, χαμηλότερο κόστος και μεγαλύτερη αυτονομία. «Τα αυτοκίνητά μας θα είναι 100% ηλεκτρικά μόνο όταν ένα ηλεκτρικό είναι καλύτερο από κάθε άποψη σε σχέση με αυτά που κατασκευάζουμε σήμερα», πρόσθεσε. Παρόλα αυτά, αναγνώρισε ότι, αν και τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα εντυπωσιάζουν σε επιδόσεις, τους λείπει η συναισθηματική σύνδεση που προσφέρει ένας παραδοσιακός κινητήρας. «Όταν θέλω μια σαββατιάτικη βόλτα, θέλω να ακούσω τον ήχο του κινητήρα», κατέληξε χαρακτηριστικά.
Και μην νομίζετε ότι ο Roma είναι άμοιρος γνώσης και εμπλοκής στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Πέρυσι τέτοιο καιρό και πριν αναλάβει το πόστο του αρχιμηχανικού στις Corvette και στhn ομάδα που εξελίσσει τα αυτοκίνητα επιδόσεων, ήταν επικεφαλής μηχανικός για την ηλεκτρική Cadillac Celestiq.
Συνοπτικά
- Η Chevrolet Corvette δεν σκοπεύει να εγκαταλείψει τον κινητήρα V8 για μια πλήρως ηλεκτρική έκδοση προς το παρόν.
- Η ηλεκτρική μετάβαση θα πραγματοποιηθεί μόνο όταν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα υπερβούν τα σημερινά μοντέλα σε κάθε τομέα.
- Η General Motors δεν σχεδιάζει να λανσάρει βιαστικά μια ηλεκτρική Corvette μόνο για συμμόρφωση με κανονισμούς μηδενικών ρύπων.
- Η συναισθηματική σύνδεση με τον κινητήρα εσωτερικής καύσης θεωρείται ακόμα σημαντική για την εμπειρία οδήγησης της Corvette.