Το Honda Civic Type R αποχωρεί από την ευρωπαϊκή αγορά λόγω της μη συμμόρφωσης με τη νέα νομοθεσία GSR2 της ΕΕ, η οποία απαιτεί τεχνολογία παρακολούθησης οδηγού.
Παρά την αποχώρηση, η Honda εξετάζει το μέλλον του Type R με προοπτική την ηλεκτροκίνηση, είτε ως υβριδικό είτε ως πλήρως ηλεκτρικό όχημα, χωρίς να εξαρτάται από την παραδοσιακή θερμική τεχνολογία.
Ο επικεφαλής του πρότζεκτ, Tomoyuki Yamagami, υπογράμμισε ότι το Type R μπορεί να μετασχηματιστεί ανάλογα με τις απαιτήσεις της αγοράς, διατηρώντας την οδηγική του φιλοσοφία.
Η Honda σχεδιάζει να εισαγάγει επτά νέα ηλεκτρικά μοντέλα, αφήνοντας ανοιχτό το ενδεχόμενο για ένα μελλοντικό ηλεκτρικό Type R.
Πιο αναλυτικά
Το Honda Civic Type R εγκαταλείπει την Ευρώπη. Αλλά αντί να θρηνήσει, η Honda φαίνεται ότι ήδη κοιτάζει μπροστά στο μέλλον. Κι αυτό θα μπορούσε κάλλιστα να περιλαμβάνει και την ηλεκτροκίνηση.
Μένει να δούμε αν η έγχυση ηλεκτρικής ενέργειας θα γίνει με τη μορφή ενός υβριδικού ή ενός πλήρους ηλεκτρικού συστήματος μετάδοσης κίνησης. Παρόμοιου με το Ioniq 5N της Hyundai. Προς το παρόν, το Civic Type R εγκαταλείπει τις ευρωπαϊκές αγορές λόγω της μη συμμόρφωσής του με τη νέα εντολή της ΕΕ σχετικά με τη νομοθεσία GSR2.
Η οποία απαιτεί την εγκατάσταση τεχνολογίας παρακολούθησης οδηγού.
Το επόμενο Type R θα μπορούσε να έχει κάθε λογής «καύσιμο», αφού πάνω από όλα είναι μια οδηγική προσέγγιση
Ενώ η πώληση του Type R γενιάς FL5 ολοκληρώνεται στην Ευρώπη, θα συνεχίσει να είναι διαθέσιμη στις ΗΠΑ και την Ιαπωνία στο άμεσο μέλλον. Εάν επιστρέψει, πιθανώς σε μια νέα γενιά, θα μπορούσε να γίνει ηλεκτρικό αυτοκίνητο;
Μιλώντας κατά την πρόσφατη παρουσίαση του νέου Prelude, ο επικεφαλής του πρότζεκτ Tomoyuki Yamagami υπαινίχθηκε ότι το μέλλον του Type R δεν συνδέεται με την κληρονομιά του στη θερμική τεχνολογία.
«Το Type R μπορεί να είναι οτιδήποτε στο μέλλον, ανάλογα με τις απαιτήσεις της αγοράς… Το Type R δεν εξαρτάται από ένα τούρμπο», τονίζοντας ότι η ουσία του σήματος έγκειται στη μεγιστοποίηση της απόδοσης και όχι στην προσκόληση σε ένα καύσιμο.
Αυτή η άποψη σίγουρα ευθυγραμμίζεται με όσα αποκάλυψε το Κέντρο BEV της Honda στην έκθεση CES νωρίτερα φέτος. Εκεί, ο Toshihiro Akiwa, επικεφαλής της BEV εξέλιξης της Honda, ανέλυσε λεπτομερώς τι μπορεί να επιφυλάσσει ένα πιθανό ηλεκτρικό Type R.
Αυτό βέβαια καθιστά ένα μεγάλο στοίχημα. Δεν θα υπάρχει πια υψηλόστροφος VTEC. Ούτε τούρμπο, ούτε κανένα από τα συνηθισμένα ακουστικά σήματα που συνδέουν οι λάτρεις με το μοτέρ.
Ο Akiwa λέει ότι η πρόκληση είναι θα μεταφραστούν αυτά τα χαρακτηριστικά σε μια συναρπαστική εμπειρία οδήγησης που θα παραμένει πιστή στο πνεύμα του Type R: «Δεν πρόκειται μόνο για ισχύ, αλλά για ήχο, δόνηση και ανθρώπινη εμπειρία. Αυτές είναι οι χαρές της οδήγησης».
Η στροφή της Honda στην ηλεκτροκίνηση θα περιλαμβάνει επτά νέα μοντέλα που θα βασίζονται στην ηλεκτρική πλατφόρμα επόμενης γενιάς της Honda. Ενώ δεν έχουν επιβεβαιωθεί επίσημα παραλλαγές Type R των νέων μοντέλων, η πλατφόρμα υποστηρίζει ισχύ έως και 480 ίππους. Αφήνοντας άφθονο χώρο για ένα μελλοντικό ηλεκτρικό hot hatch που θα αφήσει το στίγμα του.
Συνοπτικά
- Το Honda Civic Type R αποχωρεί από την ευρωπαϊκή αγορά λόγω μη συμμόρφωσης με τη νομοθεσία GSR2 της ΕΕ για τεχνολογία παρακολούθησης οδηγού.
- Η Honda εξετάζει τη μελλοντική ηλεκτροκίνηση του Type R, είτε ως υβριδικό είτε ως πλήρως ηλεκτρικό όχημα.
- Ο επικεφαλής του πρότζεκτ, Tomoyuki Yamagami, δηλώνει ότι το Type R μπορεί να προσαρμοστεί στις απαιτήσεις της αγοράς, διατηρώντας την οδηγική του φιλοσοφία.
- Η Honda σχεδιάζει την εισαγωγή επτά νέων ηλεκτρικών μοντέλων, αφήνοντας ανοιχτό το ενδεχόμενο για ένα μελλοντικό ηλεκτρικό Type R.