Η Lamborghini παρουσίασε τη νέα αγωνιστική έκδοση Temerario GT3, ένα ελαφρύτερο και πιο ευέλικτο σούπερκαρ χωρίς υβριδικό σύστημα, προσαρμοσμένο για τους κανονισμούς της κατηγορίας.
Ο κινητήρας V8 των 4.0 λίτρων αποδίδει 550 ίππους, ενώ η σχεδίαση του αμαξώματος διευκολύνει τη συντήρηση και τις επισκευές στα πιτ.
Παράλληλα, η εταιρεία εξετάζει τις τάσεις της αγοράς, παραμένοντας αφοσιωμένη στο υβριδικό σύστημα για το μοντέλο δρόμου, αν και δεν αποκλείει εντελώς μια καθαρά θερμική έκδοση.
Το ντεμπούτο της GT3 έχει προγραμματιστεί για το 2026, ενώ η Lamborghini αναπροσαρμόζει τα σχέδιά της για τα ηλεκτρικά μοντέλα, με την Urus να αναμένεται ως υβριδικό SUV.
Πιο αναλυτικά
Η φίρμα από την Bologna επιβεβαιώνει εκ νέου την αφοσίωσή της στον μηχανοκίνητο αθλητισμό, παρουσιάζοντας τη νέα Lamborghini Temerario GT3, μια αγωνιστική εκδοχή του εντυπωσιακού σούπερκαρ.
Χωρίς το υβριδικό σύστημα, σύμφωνα με τους κανονισμούς της κατηγορίας, η GT3 μεταμορφώνεται σε ένα ελαφρύτερο, σκληρότερο αγωνιστικό εργαλείο. Στην καρδιά της παραμένει ο ίδιος κινητήρας V8 twin-turbo των 4.0 λίτρων, ο οποίος πλέον αποδίδει 550 ίππους σε αντίθεση με τους 800 του μοντέλου δρόμου, με σκοπό τη συμμόρφωση με τις προδιαγραφές της κατηγορίας.
Ο κινητήρας διαθέτει νέο σύστημα εισαγωγής αέρα απαραίτητο για τα μικρότερα τούρμπο, μπιέλες από τιτάνιο και βελτιστοποιημένες ρυθμίσεις στον κινητήρα που προσφέρουν ισχύ σε ευρύτερο φάσμα στροφών.
Το κύριο χαρακτηριστικό της Lamborghini Temerario GT3 είναι η ευκολία συντήρησης και επισκευής στα pits
Ωστόσο, το κύριο χαρακτηριστικό του αυτοκινήτου δεν είναι οι επιδόσεις αλλά η μηχανολογική του ευελιξία. Το αμάξωμα έχει σχεδιαστεί έτσι ώστε οι μηχανικοί να μπορούν να αντικαθιστούν εύκολα τμήματα στα πιτ, από εξαρτήματα της ανάρτησης μέχρι το πάτωμα και τη μάσκα, που πλέον αποτελούν μονοκόμματα και αποσπώμενα τμήματα. Αυτή η προσέγγιση μεταφράζεται σε ταχύτερες επισκευές και πιο αποτελεσματικό αγωνιστικό σέρβις.
Η έλλειψη του υβριδικού συστήματος οδήγησε σε ανασχεδίαση του αλουμινένιου πλαισίου, με το πίσω μέρος να προσαρμόζεται έτσι ώστε να φιλοξενεί το νέο εγκάρσιο 6άρι κιβώτιο ταχυτήτων. Παράλληλα, το καβούκι του αυτοκινήτου, κατασκευασμένο από συνθετικό ανθρακόνημα, ενσωματώνει σχεδιαστικά στοιχεία της Temerario δρόμου, ενώ παράλληλα ενισχύει την αεροδυναμική, την ψύξη και τη ροή αέρα προς κρίσιμα σημεία όπως φρένα, ψυγεία και τούρμπο.
Στον εξοπλισμό της συναντάμε ρυθμιζόμενα αμορτισέρ KW έξι δρόμων, υδραυλικό τιμόνι, πλήρως ενσωματωμένο ρολκέιτζ, δεξαμενή με βελτιωμένη ροή καυσίμου, καθώς και ζάντες 18 ιντσών της Ronal AG. Το αυτοκίνητο βρίσκεται ακόμη σε στάδιο εξέλιξης, με το επίσημο ντεμπούτο του να έχει προγραμματιστεί για τον Μάρτιο του 2026, στις 12 Ώρες του Sebring.
Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης της GT3 στο Goodwood Festival of Speed, ο τεχνικός διευθυντής της Lamborghini, Rouven Mohr, απάντησε σε ερωτήσεις σχετικά με μια πιθανή μη υβριδική έκδοση παραγωγής της Temerario, λέγοντας «Δεν θα απέρριπτα μια θερμική έκδοση, αλλά δεν είναι στις προτεραιότητές μας. Η πιθανότητα είναι μικρή, όμως ποτέ μη λες ποτέ. Αυτή τη στιγμή έχουμε αρκετά εμπρός μας. Το ότι τρέχουμε αγωνιστικά με θερμικό μοτέρ δεν σημαίνει ότι κάτι αντίστοιχο θα ήταν σωστό για τον δρόμο».
Παρότι η Lamborghini θεωρεί το υβριδικό σύστημα αναγκαίο βήμα για το μοντέλο δρόμου, παρακολουθεί προσεκτικά τις τάσεις της αγοράς και φαίνεται πρόθυμη να προσαρμοστεί. Ήδη έχει μεταθέσει για το 2029 το ντεμπούτο του πρώτου αμιγώς ηλεκτρικού μοντέλου της, καθώς η ζήτηση για ηλεκτρικά σούπερκαρ δείχνει να εξασθενεί. Αντίστοιχα, η Urus, που είχε προγραμματιστεί να γίνει αμιγώς ηλεκτρική, ανασχεδιάζεται και τελικά θα λανσαριστεί ως υβριδικό SUV.
Συνοπτικά
- Η Lamborghini παρουσίασε το αγωνιστικό Temerario GT3, χωρίς υβριδικό σύστημα, με κινητήρα V8 550 ίππων.
- Η σχεδίαση του αμαξώματος διευκολύνει τη συντήρηση στα πιτ με μονοκόμματα και αποσπώμενα τμήματα.
- Η εταιρεία εξετάζει πιθανότητα μη υβριδικής έκδοσης δρόμου, αν και παραμένει αφοσιωμένη στις υβριδικές τεχνολογίες.
- Η Lamborghini προσαρμόζει τα σχέδιά της για ηλεκτρικά μοντέλα, με την Urus να λανσάρεται τελικά ως υβριδικό SUV.