Η νέα προδιαγραφή GB 21670-2025 της Κίνας, που θα τεθεί σε ισχύ από το 2027, επιβάλλει περιορισμούς στη λειτουργία one-pedal στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, η οποία επιτρέπει την επιβράδυνση με την άρση του ποδιού από το γκάζι, χωρίς χρήση του φρένου.
Η Κίνα επιδιώκει να αυξήσει την ενεργητική ασφάλεια, υποστηρίζοντας ότι η λειτουργία αυτή μπορεί να καθυστερήσει την αντίδραση του οδηγού σε έκτακτες καταστάσεις και να αποθαρρύνει τη χρήση του παραδοσιακού φρένου.
Παρόλο που η λειτουργία δεν απαγορεύεται πλήρως, οι οδηγοί θα πρέπει να την ενεργοποιούν χειροκίνητα.
Η απόφαση αυτή είναι μέρος μιας ευρύτερης προσπάθειας της Κίνας να ρυθμίσει αυστηρότερα τις τεχνολογίες στα ηλεκτρικά και αυτόνομα οχήματα για την αποφυγή προβλημάτων ασφάλειας.
Πιο αναλυτικά
Με τη νέα προδιαγραφή GB 21670-2025 που θα τεθεί σε πλήρη ισχύ από 1 Ιανουαρίου 2027, η Κίνα επιβάλλει νέο πρότυπο στα συστήματα πέδησης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Η κυριότερη αλλαγή αφορά τον περιορισμό της λειτουργίας one-pedal.
Να θυμίσουμε ότι η τεχνολογία one-pedal επιτρέπει στο οδηγό να επιβραδύνει ή και να σταματά απλώς σηκώνοντας το πόδι από το γκάζι -χωρίς χρήση του πεντάλ φρένου. Η συγκεκριμένη λειτουργία είναι ιδιαίτερα δημοφιλής στους οδηγούς ηλεκτρικών, καθώς συμβάλλει σε ομαλότερη οδήγηση, αυξάνει την ανακτητική πέδηση και, σε κάποιες περιπτώσεις, επεκτείνει και την αυτονομία.
Η Κίνα επιδιώκει να ρυθμίσει πιο αυστηρά τις τεχνολογίες στα ηλεκτρικά και αυτόνομα αυτοκίνητα, προκειμένου να προληφθούν δυνητικά προβλήματα ασφάλειας ή κακής χρήσης
Ωστόσο, σύμφωνα με τις κινεζικές ρυθμιστικές αρχές, ενδέχεται να καθυστερεί την αντίδραση του οδηγού σε καταστάσεις έκτακτης ανάγκης, ενώ αποθαρρύνει τη χρήση του παραδοσιακού πεντάλ του φρένου.
Η νέα νομοθεσία έρχεται να ενισχύσει την ενεργητική ασφάλεια, διασφαλίζοντας ότι η χρήση του φρένου παραμένει βασική συνήθεια στην καθημερινή οδήγηση. Επιπλέον, κάθε φορά που η επιβράδυνση από τον ηλεκτροκινητήρα ξεπερνά τα 1,3 m/s², τα πίσω φώτα φρεναρίσματος θα πρέπει να ενεργοποιούνται αυτόματα έτσι ώστε να ενημερώνουν τα αυτοκίνητα που ακολουθούν.
Η λειτουργία one-pedal δεν απαγορεύεται πλήρως -θα εξακολουθεί να είναι διαθέσιμη, αλλά δεν θα μπορεί να είναι ενεργοποιημένη από προεπιλογή. Ο οδηγός θα πρέπει να την ενεργοποιεί χειροκίνητα από το μενού του αυτοκινήτου. Κατασκευαστές όπως η Tesla, η NIO και η BYD έχουν επενδύσει στη λειτουργία αυτή, παρουσιάζοντάς την ως σύμβολο της νέας εποχής στην οδήγηση.
Ένα ακόμη βήμα ελέγχου της τεχνολογίας EV; Η απόφαση αυτή έρχεται σε μια περίοδο όπου η Κίνα επιδιώκει να ρυθμίσει πιο αυστηρά τις τεχνολογίες στα ηλεκτρικά και αυτόνομα αυτοκίνητα, προκειμένου να προληφθούν δυνητικά προβλήματα ασφάλειας ή κακής χρήσης. Ήδη έχουν τεθεί σε εφαρμογή αρκετές νομοθετικές πρωτοβουλίες για τη συλλογή δεδομένων, τον έλεγχο αυτόνομων συστημάτων και την τυποποίηση κρίσιμων λειτουργιών των EV.
Συνοπτικά
- Η Κίνα επιβάλλει περιορισμούς στη λειτουργία one-pedal στα ηλεκτρικά οχήματα από το 2027 για την ενίσχυση της ενεργητικής ασφάλειας.
- Η λειτουργία one-pedal θεωρείται ότι μπορεί να καθυστερήσει την αντίδραση του οδηγού σε έκτακτες καταστάσεις.
- Οι οδηγοί θα πρέπει να ενεργοποιούν τη λειτουργία one-pedal χειροκίνητα και δεν θα είναι ενεργοποιημένη από προεπιλογή.
- Η απόφαση αυτή είναι μέρος μιας ευρύτερης προσπάθειας της Κίνας για αυστηρότερη ρύθμιση των τεχνολογιών στα ηλεκτρικά και αυτόνομα οχήματα.