Η Slate Auto, μια start-up ηλεκτρικών αυτοκινήτων υποστηριζόμενη από τον Jeff Bezos, είχε στόχο να λανσάρει το Slate Truck, ένα οικονομικό ηλεκτρικό pick-up, με τιμή κάτω από $20.000 χάρη σε μια ομοσπονδιακή επιδότηση.
Ωστόσο, η κατάργηση της επιδότησης το 2025 αλλάζει τα δεδομένα, ανεβάζοντας την τιμή στα $25.000-$27.000. Αυτό επηρεάζει την ανταγωνιστικότητα του οχήματος απέναντι σε παραδοσιακούς αντιπάλους όπως το Ford Maverick.
Η Slate Auto σχεδιάζει να ξεκινήσει παραγωγή το 2026, αλλά πρέπει να αντιμετωπίσει την πρόκληση της απώλειας των επιδοτήσεων για να παραμείνει ανταγωνιστική στην αγορά.
Πιο αναλυτικά
Η Slate Auto, μια start‑up ηλεκτρικών αυτοκινήτων με έδρα στο Michigan και χρηματοδότηση από τον Jeff Bezos και άλλους, αποκάλυψε τον Απρίλιο ένα μινιμαλιστικό pick‑up, ονόματι Slate Truck.
Το μικρό ημιφορτηγό διαθέτει δύο εκδόσεις μπαταρίας (52,7 kWh για ~150 μίλια αυτονομία και 84,3 kWh για ~240 μίλια αυτονομία), μονοκινητήρια διάταξη 204 ίππων, χειροκίνητα παράθυρα, οικονομικό εξωτερικό, σπονδυλωτή διαμόρφωση (pickup ↔ SUV) με 100+ αξεσουάρ.
Η οικονομική λογική του Slate Truck χάνει τη δυναμική τη με το «under‑$20 k» να μετατρέπεται σε «mid‑twenties»
Αρχικά το Slate Truck ανακοινώθηκε με βάση τιμή στα $27.500 που θα έπεφτε κάτω από τις $20.000 χάρη στην ομοσπονδιακή επιδότηση των 7.500 δολαρίων. Όμως η αμερικανική Βουλή ενέκρινε τον νόμο «One Big Beautiful Bill» του Donald Trump, ο οποίος καταργεί την επιδότηση από 30 Σεπτεμβρίου 2025.
Η Slate Autoαφαίρεσε από την ιστοσελίδα της την προβολή τιμολογιακής γραμμής «κάτω από $20 k » και πλέον αναφέρει «mid‑twenties» (~25–27 χιλιάδες δολάρια)
Εξ αυτού προκύπτουν διάφορες επιδράσεις και προκλήσεις, διαφοροποιείται το θεσμικό πλαίσιο και -φυσικά- υπάρχουν επιπτώσεις:
– Αφαίρεση της επιδότησης Το Slate Truck χάνει το βασικό του ανταγωνιστικό πλεονέκτημα, γι’ αυτό η Slate υποχρεώθηκε σε αναπροσαρμογή τιμής
– Ανταγωνισμός Αντίθετα, το Ford Maverick (βενζινοκίνητο ή υβιδρικό) ξεκινά από κάτω απ’ τις $30 χιλιάδες με πλήρη εξοπλισμό και πλέον συγκρίνεται άμεσα με το Slate Truck
– Μέλλον και στρατηγική Η start‑up σχεδιάζει να ξεκινήσει παραγωγή τέλος του 2026 στην Indiana, με δυνατότητα 150.000 αυτοκινήτων/έτος, αλλά χρειάζεται να αποδείξει ότι μπορεί να αντιμετωπίσει την έλλειψη επιδοτήσεων
Η Slate Auto είχε βάλει στοίχημα ότι θα καταφέρει να λανσάρει ένα πολύ φθηνό ηλεκτρικό pick‑up, αξιοποιώντας την επιδότηση των $7.500. Αν αυτή καταργηθεί τον Σεπτέμβριο 2025, η οικονομική λογική του πρότζεκτ χάνει τη δυναμική του.
Το «under‑$20 k» μετατράπηκε σε «mid‑twenties», ενώ το πραγματικό στοίχημα θα παιχτεί στο τέλος του 2026, όταν το Slate Truck βγει στην παραγωγή και βρεθεί απέναντι σε παραδοσιακές προσφορές της Ford και Nissan.
Συνοπτικά
- Η Slate Auto σχεδίαζε να λανσάρει το Slate Truck με τιμή κάτω από $20.000, αλλά η κατάργηση της επιδότησης ανεβάζει την τιμή στα $25.000-$27.000.
- Η απώλεια της επιδότησης καθιστά το Slate Truck λιγότερο ανταγωνιστικό συγκριτικά με παραδοσιακά μοντέλα όπως το Ford Maverick.
- Η παραγωγή του Slate Truck προβλέπεται να ξεκινήσει το 2026, αλλά η εταιρεία αντιμετωπίζει προκλήσεις λόγω της αλλαγής στο θεσμικό πλαίσιο.
- Η στρατηγική της Slate Auto πρέπει να προσαρμοστεί για να ανταποκριθεί στις νέες οικονομικές συνθήκες της αγοράς.