Η BYD συνεχίζει δυναμικά την ευρωπαϊκή της επέλαση με ένα νέο στέισον που έχει σχεδιαστεί με ξεκάθαρο προσανατολισμό την ευρωπαϊκή αγορά: το BYD Seal 06 DM-i Touring.
Μπορεί οι Κινέζοι παραδοσιακά να μην δείχνουν ιδιαίτερη προτίμηση στα στέισον, όμως οι τάσεις αλλάζουν, και η BYD φαίνεται έτοιμη να εκμεταλλευτεί τη συγκυρία. Η αρχή έγινε με τη Nio και το ET5 Touring, που ήδη αντιπροσωπεύει πάνω από το 50% των πωλήσεων του μοντέλου. Κάτι αντίστοιχο φαίνεται να προσπαθεί και η BYD, η οποία αν και «νέα» στην Ευρώπη, έχει πλέον αποδείξει πως ήρθε για να μείνει.
Με πρακτικότητα, τεχνολογία και (πιθανώς) κορυφαία τιμή, το BYD Seal 06 DM-i Touring είναι ένα πολύ καλά μελετημένο μοντέλο που στοχεύει ευθέως στις ευρωπαϊκές οικογένειες
Το BYD Seal 06 Touring λοιπόν, έρχεται με χαρακτηριστικά που κουμπώνουν τέλεια στις ανάγκες της ευρωπαϊκής αγοράς: Χώροι, αποδοτικότητα και προσιτή τιμή. Η άφιξή του στη Γηραιά Ήπειρο αναμένεται πριν από το τέλος του 2025, ενώ δεν αποκλείεται να το δούμε και νωρίτερα –ειδικά σε αγορές όπως η Γερμανία, η Γαλλία και η Σκανδιναβία.
Παρότι έχει μήκος 4,83 μέτρα, δεν στοχεύει στην κατηγορία των VW Passat ή Škoda Superb, αλλά πιο κοντά σε ανταγωνιστές όπως Opel Astra Sports Tourer, Peugeot 308 SW και Škoda Octavia Sports Wagon.
Η σιλουέτα του ακολουθεί τη σύγχρονη σχεδιαστική ταυτότητα της BYD, με ομαλές γραμμές και σπορτίφ στοιχεία. Το εσωτερικό προσφέρει άνετους χώρους για πίσω επιβάτες, ενώ το πορτμπαγκάζ φτάνει τα 670 λίτρα -από τα μεγαλύτερα στην κατηγορία. Ωστόσο, υπάρχουν κάποιες εργονομικές ατέλειες: Το δάπεδο του χώρου φόρτωσης δεν είναι εντελώς επίπεδο και η πλάτη της πίσω σειράς (διαιρούμενη 60:40) δεν αναδιπλώνεται εντελώς επίπεδα.
Το Seal 06 DM-i Touring βασίζεται στη πέμπτη γενιά του συστήματος DM-i (Dual Mode Intelligent) της BYD. Πρόκειται για ένα υβριδικό σύστημα εν σειρά, στο οποίο ο θερμικός κινητήρας λειτουργεί κυρίως ως γεννήτρια, και η κίνηση μεταδίδεται από τον ηλεκτροκινητήρα.
– Θερμικός κινητήρας: 1.5 lt, 101 PS
– Ηλεκτροκινητήρας: 163 PS, 210 Nm
Η συνολική αυτονομία ξεπερνά τα 2.000 km στον ευνοϊκότερο κινέζικο κύκλο WLTC, που μεταφράζεται σε πάνω από 1.500 km στον ευρωπαϊκό WLTP, χάρη και στο ρεζερβουάρ 65 λίτρων. Σε 100% ηλεκτρική λειτουργία, για την Ευρώπη όπου αναμένεται η έκδοση με μπαταρία 14,8 kWh, διανύει μέχρι και 105 km στον κύκλο WLTC. Στην Κίνα διατίθεται και έκδοση με μικρότερη μπαταρία -53 km αυτονομία.
Αξίζει να σημειωθεί πως η BYD χρησιμοποιεί μπαταρίες τύπου Blade (LFP), που είναι πιο ανθεκτικές στη θερμοκρασία και διακρίνονται για την ασφάλεια και τη μεγάλη διάρκεια ζωής τους.
Το μεγάλο ατού του BYD Seal 06 Touring είναι, όπως συχνά συμβαίνει με την κινεζική φίρμα, η τιμή. Στην Κίνα ξεκινά από 109.800 γιουάν -περίπου 15.000 ευρώ με την τρέχουσα ισοτιμία. Στην Ευρώπη, εκτιμάται ότι η αρχική τιμή του θα κυμαίνεται κάτω από τις 35.000 ευρώ, γεγονός που το καθιστά σαφώς πιο προσιτό από ανταγωνιστές όπως το Škoda Octavia Sports Wagon ή το Peugeot 308 SW Plug-in Hybrid 180 e-EAT8 (από €47.600).
Αν η τιμή αυτή επιβεβαιωθεί, η BYD θα έχει στα χέρια της ένα εξαιρετικά ανταγωνιστικό «όπλο» στην αγορά των οικογενειακών PHEV.
Με πρακτικότητα, τεχνολογία και (πιθανώς) κορυφαία τιμή, το BYD Seal 06 DM-i Touring δεν είναι απλώς ένα ακόμη κινεζικό στέισον, αλλά ένα πολύ καλά μελετημένο μοντέλο που στοχεύει ευθέως στις ευρωπαϊκές οικογένειες. Το 2025 αναμένεται να είναι κομβικό έτος για την παρουσία της BYD στην Ευρώπη, και το Seal 06 Touring ίσως παίξει τον ρόλο του «game changer».