Το Kia EV5, το πρώτο μοντέλο της Kia που κατασκευάζεται στην Κίνα, πρόκειται να κυκλοφορήσει στην Ευρώπη, με σημαντικές διαφορές σε σχέση με την κινεζική έκδοση. Το ευρωπαϊκό μοντέλο θα διαθέτει μπαταρία NMC 81,4 kWh, προσφέροντας αυτονομία 530 χλμ.
κατά το πρωτόκολλο WLTP, και δυνατότητα ταχυφόρτισης έως 120kW. Το EV5 θα είναι εξοπλισμένο με έναν εμπρόσθιο ηλεκτροκινητήρα 218 ίππων και θα επιταχύνει στα 100 km/h σε 8,4 δευτερόλεπτα.
Σχεδιαστικά, αντλεί έμπνευση από το μεγαλύτερο EV9 και έχει εσωτερικό με σύγχρονες οθόνες και πιο συμβατική διάταξη καθισμάτων για την ευρωπαϊκή αγορά.
Η παραγωγή για την Ευρώπη θα γίνεται στην Κορέα, αποφεύγοντας τους δασμούς της ΕΕ στα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα.
Πιο αναλυτικά
To Kia EV5 αποτελεί το πρώτο μοντέλο των Κορεατών που κατασκευάζεται στην Κίνα. Παρουσιάστηκε πριν δύο χρόνια, ενώ τον Απρίλιο του 2024 ξεκίνησε η διεθνής του καριέρα, αρχικά από την Ταϊλάνδη και την Αυστραλία.
Μόλις ανακοινώθηκαν οι προδιαγραφές του ευρωπαϊκού Kia EV5, το οποίο θα διαθέτει διαφορετική μπαταρία από το μοντέλο της κινεζικής αγοράς. Έτσι, η LFP χημεία θα αντικατασταθεί με το NMC πακέτο των 81,4 kWh που προσφέρεται επίσης στα μικρότερα EV3 και EV4.
Η αυτονομία θα φτάνει τα 530 km, κατά το πρωτόκολλο WLTP
Το κορεατικό μοντέλο θα ταχυφορτιστεί έως και τα 120kW, το οποίο σημαίνει ότι η επαναφόρτιση από το 10% στο 80% θα διαρκεί μισή ώρα. Η ηλεκτρονική αρχιτεκτονική θα παρέχει δυνατότητες V2L και V2G, επιτρέποντάς του να τροφοδοτεί εξωτερικές συσκευές ή να επιστρέφει ενέργεια στο ηλεκτρικό δίκτυο.
Το ευρωπαϊκό EV5 θα προσφέρεται με μόνο ένα σύστημα μετάδοσης κίνησης κατά την έναρξη της κυκλοφορίας του. Ένα ηλεκτροκινητήρα τοποθετημένο μπροστά, με ισχύ 218 ίππων και 310 Nm. Θα επιταχύνει από στάση στα 100 km/h σε 8,4”.
Στην ίππους Κίνα διατίθεται και μια τετρακίνητη έκδοση με δύο ηλεκτρομοτέρ. Όπου ο μπροστινός ηλεκτροκινητήρας συνδυάζεται με έναν πίσω 95 πίσω. Δεν θα έρθει στην Ευρώπη, τουλάχιστον αρχικά. Στην κινεζική αγορά ονομάζεται EV5 GT, αν και οι Ευρωπαίοι έχουμε συνδέσει τις GT εκδόσεις των Kia με άνω των 500 ίππων.
Το Kia EV5 αντλεί εμφανή σχεδιαστική έμπνευση από το μεγαλύτερο EV9 κι έχει μήκος 4.615 mm, με μεταξόνιο 2.750 mm. Οι εξωτερικές διαστάσεις του είναι παρόμοιες με το θερμικό Kia Sportage, αν κι οι χώροι της καμπίνας υπερτρερούν.
Στο εσωτερικό, το ηλεκτρικό SUV θα διαθέτει οθόνες 12,3 ιντσών για τα όργανα και το infotainment, καθώς και μια οθόνη αφής για τον έλεγχο του κλιματισμού, διάστασης 5,3 ιντσών.
Μία ακόμα διαφοροποίηση με την κινεζική βερσιόν αφορά τα μπροστινά καθίσματα. Εκεί που το EV5 στην Κίνα προσφέρεται με ένα πεπλατυμένο κάθισμα συνοδηγού, που ακουμπά στο κάθισμα του οδηγού, στην Ευρώπη θα έρχεται με μια πιο συμβατική διάταξη δύο θέσεων και μεγαλύτερη κεντρική κονσόλα.
Τα Kia EV5 που θα πωλούνται στην ευρωπαϊκή αγορά θα κατασκευάζονται στην Κορέα και όχι στην Κίνα. Παρακάμπτοντας τους δασμούς της Ευρωπαϊκής Ένωσης στα ηλεκτρικά που έρχονται από την Κίνα.
Συνοπτικά
- Το Kia EV5 είναι το πρώτο μοντέλο της Kia που κατασκευάζεται στην Κίνα και τώρα εισάγεται στην Ευρώπη με νέα προδιαγραφές.
- Το ευρωπαϊκό Kia EV5 διαθέτει μπαταρία 81,4 kWh με αυτονομία 530 km και ταχυφόρτιση έως 120 kW.
- Η ηλεκτρονική αρχιτεκτονική του EV5 περιλαμβάνει δυνατότητες V2L και V2G, επιτρέποντας τροφοδοσία συσκευών και επιστροφή ενέργειας στο δίκτυο.
- Το εσωτερικό του EV5 διαθέτει οθόνες 12,3 ιντσών και διαφοροποιημένα καθίσματα, ενώ τα οχήματα για την Ευρώπη θα κατασκευάζονται στην Κορέα.