Τόσο καιρό αναζητείται μια ευρωπαϊκό ανάχωμα στα κινεζικά BEV. Τώρα έρχεται από τη Νορμανδία, ονομάζεται FacteurDix Line κι υπόσχεται να συνδυάσει χαμηλό κόστος με μεγάλη αυτονομία. Πώς γίνεται αυτό; Μέσω του χαμηλού βάρους.
Το FacteurDix Line θα ζυγίζει μόλις 500 kg, οπότε ετοιμάσου για κάποιους συμβιβασμούς. Ξέχνα τα ογκώδη SUV, με τις πελώριες μπαταρίες. Η γαλλική πρόταση θα ποντάρει πολλά στη χαμηλή κατανάλωση.
Οι Marc Guillemaud και Augustin Roulleaux-Dugage, δύο Γάλλοι μηχανικοί, συνέπραξαν μετά από μια δεκαετία εργασίας για την αμερικανική πετρελαϊκή ExxonMobil.
Υπόσχεται ότι θα καταναλώνει μόλις 4 kWh στα 100 km. Οπότε μια μικρή, ελαφριά και φθηνή μπαταρία θα χαρίζει χορταστική αυτονομία
Για αυτό και η εμφάνισή του παραπέμπει περισσότερα σε εκείνα τα ηλιακά αυτοκίνητα, που βλέπαμε παλιότερα σε διαγωνισμούς αυτονομίας. Σε κάποιους θα θυμίσει το Volkswagen XL1. Για αυτό έχει δοθεί μεγάλη σημασία στην αεροδυναμική, με τους πίσω τροχούς να είναι καλυμμένοι. Και σε μικρή απόσταση μεταξύ τους.
Το FacteurDix Line είναι ένα διθέσιο κουπέ, του οποίου τα καθίσματα δεν είναι ακριβώς το ένα δίπλα στο άλλο. Αυτό επιτρέπει περισσότερο χώρο για τους ώμους, παρά τη στενότητα της καμπίνας.
Οι μεγάλες γυάλινες επιφάνειες παρέχουν καλή ορατότητα. Έχει μήκος 3,93 m, μεταξόνιο 2,50 m, ύψος 1,22 m και πλάτος 1,70 m. Ωστόσο, πίσω στενεύει και φτάνει τα μόλις 76 cm.
Ένα ραχιαίο πτερύγιο συμβάλλει στην αεροδυναμική απόδοση, όπως και η απουσία εξωτερικών καθρεπτών. Αντ’ αυτού, η FacteurDix σχεδιάζει να τοποθετήσει κάμερες οπισθοπορείας ακριβώς πίσω από τους μπροστινούς θόλους.
Το πορτ-μπαγκάζ των 90 lt βρίσκεται στο πίσω μέρος. Προς το παρόν, το Line βρίσκεται σε μορφή πρωτοτύπου και διαθέτει ένα στοιχειώδες φινίρισμα. Το πρωτότυπο δημιουργήθηκε με τη βοήθεια φοιτητών της Σχολής IFP, από την οποία αποφοίτησαν οι Marc Guillemaud και Augustin Roulleaux-Dugage.
Το τελικό μοντέλο θα είναι εξοπλισμένο με δύο αερόσακους, ABS, ESP και ενισχυμένο θάλαμο για την ασφάλεια των επιβατών. Θα διαθέτει επίσης κλιματισμό, ηχοσύστημα και κάμερα οπισθοπορείας.
Αναμένεται στα τέλη της δεκαετίας με τιμή περί τα €30 χιλιάρικα.