Η BMW Z4 M, ένα εμβληματικό αυτοκίνητο της βαυαρικής φίρμας, έχει εγκαταλειφθεί στους δρόμους της Βουλιαγμένης, θύμα των υπέρογκων τελών κυκλοφορίας και της αυξημένης συντήρησης που απαιτεί ένα μοντέλο 20ετίας.
Το συγκεκριμένο μοντέλο, που συνδυάζει επιδόσεις και οδηγική απόλαυση, έχει αφεθεί στη μοίρα του, με την κατάσταση του να επιδεινώνεται, καθώς η ακινησία του διαρκεί από τον Φεβρουάριο του 2024.
Οι λάτρεις του αυτοκινήτου θλίβονται για την τύχη του, καθώς η Z4 M είναι γνωστή για τον χαρακτηριστικό ήχο του κινητήρα της και τις εξαιρετικές επιδόσεις της.
Πιο αναλυτικά
Ολοένα και περισσότερα παρατημένα αυτοκίνητα αθροίζονται σε δημόσιους δρόμους. Ειδικά τώρα που η ακινησία γίνεται ηλεκτρονικά, μπορούν να φέρουν τις πινακίδες κυκλοφορίας και κανείς να μην καταλαβαίνει ότι έχουν εγκαταλειφθεί. Κάπως έτσι, μια BMW Z4 M βρίσκεται να αραχνιάζει στους δρόμους της Βουλιαγμένης. Συγκεκριμένα στην περιοχή του Καβουρίου.
Δεν είναι το πρώτο μοντέλο που πέφτει θύμα των υπέρογκων τελών κυκλοφορίας και της απαξίωσης που συνεπάγονται αυτά. Ενώ η τιμή των καυσίμων και η αυξημένη συντήρηση που έχει ένα μοντέλο επιδόσεων 20ετίας καθιστούν ασύμφορη τη χρήση της. Κάπως έτσι, η BMW Z4 M Roadster έχει αφεθεί στη μοίρα της.
Η γενιά E85 αποτελεί ένα από τα πιο λατρεμένα ξεσκέπαστα μοντέλα της βαυαρικής φίρμας. Ειδικά από τη στιγμή που συνδυάστηκε με την ελληνική εποχή των παχέων αγελάδων και ήταν κοινό θέαμα στην πατρίδα μας. Σε αντίθεση με τις επόμενες γενιές, που ήταν σαφώς πιο σπάνιες.
Στην καρδιά της Z4 M βρίσκεται ο περίφημος S54B32, ένας ατμοσφαιρικός 6κύλινδρος εν σειρά κινητήρας 3,2 lt, προερχόμενος από τη M3 E46
Με 343 ίππους στις 7.900 rpm και 365 Nm στους πίσω τροχούς, ήταν μια ωδή στο στρίψιμο με το γκάζι και όχι με το τιμόνι. Είχε βάθος, αφού ο κόφτης επενεργούσε στις 8.000 rpm.
Οι λάτρεις της πλαγιολίσθησης τη θεωρούν μάλιστα πιο οδηγοκεντρική επιλογή από την αντίστοιχη Μ3. Πρώτον διότι η Ζ4 προσφέρεται αποκλειστικά με χειροκίνητο κιβώτιο, ενώ η M3 E46 συνδυαζόταν και με το αυτόματο SMG-II.
Δεύτερον, ο οδηγός καθόταν σχεδόν πάνω στον πίσω άξονα, με ελάχιστο όγκο πίσω του. Και με μικρότερο μεταξόνιο, οι αντιδράσεις ήταν πιο άμεσες και ακαριαίες. Ο ήχος του S54B32, ειδικά εκεί λίγο πριν τον κόφτη, παραμένει ένα από τα πιο υπέροχα 6κύλινδρα ακούσματα όλων των εποχών.
Τα νούμερα των επιδόσεων δεν ήταν άσχημα, αλλά σε μια εποχή που τα ηλεκτρικά προσφέρουν απλόχερα επιδόσεις, δεν είναι το ζητούμενο. Τα 100 km/h έρχονται σε 5”, ενώ η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 km/h.
Η M ξεχώριζε από τις «απλές» Z4 χάρη στο πιο επιθετικό bodykit, τις τέσσερις εξατμίσεις. Τις αναβαθμισμένες αναρτήσεις, τα μπροστινά φρένα της CSL, το διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης και το τροποποιημένο υποπλαίσιο.
Λίγη σημασία έχουν όλα αυτά ενόσω αντικρίζουμε το παρατημένο μοντέλο, που βρίσκεται σε ακινησία από τα τέλη Φλεβάρη του 2024. Με το δάπεδο να έχει χορταριάσει και την κουκούλα σε κακή κατάσταση, μόνο οι γάτες φαίνεται ότι την απολαμβάνουν πια.