Η Toyota ετοιμάζει την παρουσίαση του πιο ισχυρού 4κύλινδρου κινητήρα παραγωγής, ο οποίος θα είναι διαθέσιμος σε κυβισμούς 1,5 και 2,0 λίτρων, με στόχο την απόδοση έως 600 ίππων. Ο νέος κινητήρας «G20E», που θα τοποθετείται σε μοντέλα υψηλών επιδόσεων όπως οι διάδοχοι της Celica και της Supra, θα έχει προσαρμογές από την Toyota Gazoo Racing.
Ωστόσο, η εταιρεία ενδέχεται να περιορίσει την ισχύ του κινητήρα για να συμμορφωθεί με αυστηρότερους κανονισμούς εκπομπών CO₂. Η νέα οικογένεια κινητήρων αποτελεί μέρος μιας ευρύτερης πρωτοβουλίας για τη διατήρηση των κινητήρων εσωτερικής καύσης.
Πιο αναλυτικά
Έχει περάσει πάνω από ένας χρόνος από τότε που η Toyota ανακοίνωσε μια νέα οικογένεια 4κύλινδρων κινητήρων εσωτερικής καύσης, οι οποίοι θα προσφέρονται τόσο σε ατμοσφαιρική, όσο και σε υπερτροφοδοτούμενη μορφή.
Θα έχουν κυβισμό 1,5 και 2,0 lt, ενώ λέγεται ότι θα είναι μικρότεροι και ελαφρύτεροι. Ο μεγαλύτερος από τους δύο θα δεχτεί τις περιποιήσεις της Toyota Gazoo Racing και έχει ήδη κάνει το ντεμπούτο του στο πρωτότυπο GR Yaris M.
Το απίστευτο κεντρομήχανο hot hatch μάς εξέπληξε όταν έκανε το ντεμπούτο του ως πρωτότυπο στο σαλόνι αυτοκινήτου του Τόκιο τον Ιανουάριο. Με τον νέο κινητήρα «G20E» τοποθετημένο πάνω από τον πίσω άξονα και τουρμπίνα της IHI, υπόσχεται 600 ίππους σε αγωνιστική μορφή.
Η Toyota ετοιμάζεται να παρουσιάσει τον ισχυρότερο 4κύλινδρο σε μοντέλο παραγωγής, αρκεί να λύσει το θέμα των ρύπων
Αυτό θα ήταν υπερδιπλάσιο από αυτό που παράγει ο «G16E-GTS» στα GR Yaris, GR Corolla και Lexus LBX Morizo RR με τον υπερτροφοδοτούμενο 3κύλινδρο των 1,6 lt. Ωστόσο, ενώ η απόδοση των 600 ίππων είναι τεχνικά εφικτή, η Toyota πιθανότατα θα αντιμετωπίσει ένα σημαντικό εμπόδιο: Τους αυστηρότερους κανονισμούς.
Έτσι, πιθανότατα θα αναγκαστεί να ρίξει την απόδοση του «G20E» για να μειώσει τις εκπομπές CO₂. Ωστόσο, ακόμη και μια ισχύς που ua ξεκινά με το νούμερο «4» μπροστά, πόσο μάλλον με το «5», θα είναι εντυπωσιακή.
Ο πιο ισχυρός 4κύλινδρος κινητήρας που έχει εγκατασταθεί σε αυτοκίνητο μαζικής παραγωγής είναι ο M139l της Mercedes-AMG με 476 ίππους διαθέσιμους στην επαναφορτιζόμενη υβριδική C63.
Το νέο μοτέρ της Toyota uα μπει σε πολλά μοντέλα υψηλών επιδόσεων, καθώς ο 2λιτρος κινητήρας σχεδιάζεται τόσο για διαμήκεις, όσο και για εγκάρσιες τοποθετήσεις. Τόσο μπροστά, όσο και στο κέντρο.
Λογικά θα αποτελέσει το βασικό κινητήριο σύνολο για τη μελλοντική γκάμα της Gazoo Racing. Τον αναμένουμε στους διαδόχους της Celica, του MR2, ενώ παράλληλα περιμένουμε και τη νέα γενιά της Supra. Και βέβαια, γιατί να μη φορεθεί στο επόμενο GR86;
Αξίζει να σημειωθεί ότι η νέα οικογένεια 4κύλινδρων κινητήρων της Toyota αποτελεί μέρος μιας ευρύτερης πρωτοβουλίας μαζί με δύο άλλες ιαπωνικές αυτοκινητοβιομηχανίες για παράταση της διάρκειας ζωής των κινητήρων εσωτερικής καύσης.