Η Volvo και η Porsche επαναστατούν στις δοκιμές των συστημάτων υποστήριξης οδηγού (ADAS) με τη χρήση προηγμένων τεχνολογιών όπως η εικονική πραγματικότητα και η τεχνητή νοημοσύνη. Η Volvo αναπτύσσει ρεαλιστικά 3D σκηνικά που βασίζονται σε πραγματικά περιστατικά, επιτρέποντας γρήγορη ανάλυση και αξιολόγηση των συστημάτων ασφαλείας.
Από την άλλη, η Porsche εφαρμόζει τη νέα εφαρμογή ComBox σε συνδυασμό με τεχνολογία αναγνώρισης εικόνας, ώστε να καταγράφει και να συγκρίνει δεδομένα από πινακίδες κυκλοφορίας με τις αναγνωρίσεις των ADAS. Αυτές οι καινοτόμες προσεγγίσεις θέτουν νέα πρότυπα για την αξιοπιστία και την απόδοση των ADAS, εξασφαλίζοντας την ασφάλεια των οδηγών σε ποικιλία συνθηκών.
Πιο αναλυτικά
Αποτελεί πλέον κοινή παραδοχή πως τα αυτοκίνητα εξοπλίζονται με ολοένα και πιο εξελιγμένα συστήματα ασφαλείας. Ως εκ τούτου, η ανάγκη για ακριβή και αξιόπιστο έλεγχο της λειτουργίας των ADAS γίνεται πιο επιτακτική από ποτέ. Προς αυτή τη κατεύθυνση, Volvo και Porsche φιλοδοξούν να φέρουν νέα δεδομένα στις δοκιμές και την αξιοπιστία τους.
Το να υπάρχουν τα ADAS σε ένα αυτοκίνητο δεν είναι πλέον από μόνο του αρκετό. Πολύ περισσότερο, πρέπει και να αποδίδουν με συνέπεια και αποτελεσματικά σε κάθε πιθανό σενάριο. Για να το πετύχουν, κορυφαίες αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η Volvo και η Porsche αξιοποιούν την τελευταία λέξη της τεχνολογίας. Από την εικονική πραγματικότητα και τα big data, μέχρι την τεχνητή νοημοσύνη και τις εφαρμογές κινητών.
Η Volvo, για παράδειγμα, χρησιμοποιεί εικονικά περιβάλλοντα σε συνδυασμό με πραγματικές δοκιμές για την ανάπτυξη των συστημάτων ασφαλείας, την εκπαίδευση και τον έλεγχο του λογισμικού. Οι μηχανικοί μπορούν πλέον να αναλύουν πιο καθαρά τα δεδομένα από τα συστήματα ασφαλείας χρησιμοποιώντας μια νέα τεχνική επεξεργασίας εικόνας που δημιουργεί ρεαλιστικά 3D σκηνικά, βασισμένα σε πραγματικά περιστατικά στους δρόμους. Δημιουργώντας μια μεγάλη βάση δεδομένων ρεαλιστικών σκηνών από πραγματικές εικόνες.
Οι νέες μέθοδοι δοκιμής που εφαρμόζουν οι Volvo και Porsche σηματοδοτούν ένα νέο πρότυπο για τα ADAS. Συνδυάζοντας πραγματικά δεδομένα, αυτοματοποίηση και προηγμένες προσομοιώσεις
Αυτές οι σκηνές μπορούν στη συνέχεια να προβληθούν από διαφορετικές οπτικές γωνίες και να εξεταστούν με προσοχή και στην παραμικρή λεπτομέρεια. Αξίζει επίσης να αναφέρουμε πως το εικονικό περιβάλλον μπορεί να τροποποιηθεί. Μπορούν λόγου χάριν να προστεθούν ή να αφαιρεθούν χρήστες του δρόμου ή εμπόδια και να αλλάξει η έκβαση του σεναρίου.
Η προσέγγιση αυτή επιτρέπει στο λογισμικό ασφαλείας να υποβληθεί σε πολύ μεγαλύτερο εύρος κυκλοφοριακών σεναρίων, πολύ πιο γρήγορα απ’ ό,τι παλιότερα. Είναι ιδιαίτερα χρήσιμη για την έκθεση των συστημάτων ασφαλείας σε σπάνιες και ενίοτε επικίνδυνες «οριακές περιπτώσεις», μέσα σε λίγες ημέρες αντί για μήνες. Τα εικονικά περιβάλλοντα αναπτύσσονται εσωτερικά, σε συνεργασία με τη Zenseact, μια εταιρεία τεχνητής νοημοσύνης και λογισμικού που ιδρύθηκε από τη σουηδική φίρμα.
Με τη σειρά της η Porsche έχει επίσης αναπτύξει μια νέα τεχνική για τη βελτίωση του δικού της λογισμικού ADAS. Η χειροκίνητη επαλήθευση – όπου ένας μηχανικός ανάπτυξης κάθεται στη θέση του συνοδηγού και συγκρίνει τι «διαβάζουν» τα ADAS σε μια πινακίδα κυκλοφορίας με το τι αναγράφεται στην πραγματικότητα – έχει αρχίσει να γίνεται χρονοβόρα.
Αν τα συστήματα κάνουν λάθος, η διαφορά καταγράφεται χειροκίνητα από τον συνοδηγό σε έναν καταγραφέα δεδομένων (κάτι σαν σκληρός δίσκος), μαζί με τα πραγματικά δεδομένα ταχύτητας του αυτοκινήτου.
Απαιτείται τεράστιος όγκος δεδομένων για να εντοπιστούν εκείνες οι σπάνιες περιπτώσεις που μπορεί να μπερδέψουν το ADAS, αλλά ο αυτοματοποιημένος εξοπλισμός μέτρησης είναι ακριβός και η χρήση του σε στόλους δοκιμής μεγάλης κλίμακας επί του παρόντος από δύσκολη έως μη ρεαλιστική.
Η απάντηση της Porsche είναι η εφαρμογή ComBox, που αναπτύχθηκε εσωτερικά, σε συνδυασμό με μια εφαρμογή αναγνώρισης εικόνας από τη start-up εταιρεία Peregrine.ai. Αμφότερες λειτουργούν μέσω smartphone.
Αν υπάρξει διαφορά ανάμεσα στην πινακίδα κυκλοφορίας που αναγνωρίζει η εφαρμογή Peregrine.ai και σε αυτήν που «βλέπει» το ADAS του αυτοκινήτου, η εφαρμογή φωτογραφίζει την πινακίδα και αποθηκεύει τόσο την εικόνα όσο και τα δεδομένα του αυτοκινήτου στον καταγραφέα δεδομένων. Η εφαρμογή ComBox λειτουργεί ως διεπαφή ανάμεσα στην Peregrine.ai και τις πληροφορίες του εκάστοτε μοντέλου και ανεβάζει τα δεδομένα στο cloud, όπου γίνεται η σύγκριση.
Η Porsche αναφέρει ότι το νέο αυτό σύστημα δοκιμάστηκε με επιτυχία κατά την ανάπτυξη της νέας Macan και ενδέχεται να χρησιμοποιηθεί και σε άλλα μοντέλα στο μέλλον.
Οι δοκιμές που εφαρμόζουν οι Volvo και Porsche δείχνουν τον δρόμο προς ένα νέο πρότυπο δοκιμών ADAS, που συνδυάζει ρεαλιστικά δεδομένα, αυτοματοποίηση και εικονική προσομοίωση. Με αυτά τα εργαλεία, οι κατασκευαστές μπορούν να εξασφαλίσουν ότι τα ADAS πέρα από εντυπωσιακά στο άκουσμα θα είναι αξιόπιστα στην καθημερινή χρήση. Ακόμη και στις πιο απρόβλεπτες και απαιτητικές συνθήκες.