Η Mercedes-AMG αποφάσισε να εγκαταλείψει τους τετρακύλινδρους plug-in υβριδικούς κινητήρες, προχωρώντας σε μια στρατηγική επανατοποθέτησης υπέρ των παραδοσιακών V8 και εξακύλινδρων κινητήρων. Παρά την προηγούμενη τεχνολογική καινοτομία του δίλιτρου M139, οι επιδόσεις του δεν κατάφεραν να ικανοποιήσουν το παραδοσιακό κοινό της μάρκας, με αποτέλεσμα την απόφαση για περιορισμένη χρήση του.
Η στροφή αυτή αντανακλά και το υψηλό κόστος συμμόρφωσης με τις νέες περιβαλλοντικές προδιαγραφές Euro 7. Η AMG σχεδιάζει να διατηρήσει την ανάπτυξη και των ηλεκτροκίνητων και θερμικών κινητήρων, με στόχο τη δημιουργία ενός νέου V8 που θα πληροί τις μελλοντικές απαιτήσεις.
Πιο αναλυτικά
Η Mercedes-AMG ετοιμάζεται να εγκαταλείψει το πολυσυζητημένο τετρακύλινδρο plug-in υβριδικό σύνολο που χρησιμοποιείται σήμερα στα C63 S E Performance και GLC 63 S E Performance, προχωρώντας σε μια στρατηγική επανατοποθέτηση της γκάμας των κινητήρων της υπέρ των μεγαλύτερων και πιο παραδοσιακών επιλογών, όπως ο straight-six και ένας ολοκαίνουργιος V8.
Κατά την επίσημη αποκάλυψη του πρωτοτύπου Mercedes-AMG Concept GT XX στη Γερμανία, υψηλόβαθμο στέλεχος της εταιρείας επιβεβαίωσε στο βρετανικό Autocar πως οι μελλοντικές βενζινοκίνητες εκδόσεις της AMG θα εξοπλίζονται είτε με μία εξελιγμένη εκδοχή του υπάρχοντος 6κύλινδρου εν σειρά κινητήρα είτε με έναν νέο V8 με flat-plane στρόφαλο, παρόμοιο σε σχεδίαση με εκείνον της GT Black Series.
Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά: «Τεχνικά, ο τετρακύλινδρος είναι ένα από τα πιο εξελιγμένα σύνολα παραγωγής. Και οι επιδόσεις του είναι κορυφαίες. Παρ’ όλα αυτά, δεν κατάφερε να αγγίξει το παραδοσιακό μας κοινό. Το αναγνωρίζουμε αυτό».
«Είναι ένας από τους πιο εξελιγμένους κινητήρες που φτιάξαμε ποτέ αλλά τελικά, δεν τον θέλησε κανείς», στέλεχος της Mercedes-AMG για τον 4κύλινδρο PHEV
Ο συνδυασμός του δίλιτρου M139 με ηλεκτρικό μοτέρ αποδίδει συνδυαστικά 680 PS και 1.020 Nm ροπής στην C63 S E Performance, που έκανε πρεμιέρα το 2022 μέσα σε κλίμα τεχνολογικού ενθουσιασμού, όμως σύντομα δέχθηκε κριτική για το «άψυχο» ηχητικό του προφίλ και τη σημαντική αύξηση βάρους σε σχέση με τον προηγούμενο V8.
Παρότι δεν έχει καθοριστεί ακόμη επίσημα το πότε ακριβώς θα σταματήσει η παραγωγή του, η εταιρεία επιβεβαίωσε πως το σύνολο θα παραμείνει σε χρήση για περιορισμένο χρονικό διάστημα, προτού «σταδιακά» αντικατασταθεί.
Κεντρικός λόγος πίσω από αυτή τη στροφή είναι το δυσανάλογα υψηλό κόστος εξέλιξης του M139 ώστε να συμμορφωθεί με τα προσεχή πρότυπα εκπομπών Euro 7. «Δεν υπάρχει αμφιβολία για τις δυνατότητές του -είναι ένας από τους πιο εξελιγμένους κινητήρες που έχουμε κατασκευάσει. Όμως η επένδυση για να συμμορφωθεί με το Euro 7 είναι υπερβολικά μεγάλη», σχολίασε η ίδια πηγή.
Η απόφαση αυτή εντάσσεται σε ένα ευρύτερο πλαίσιο αναδιάρθρωσης της γκάμας της Mercedes-Benz, καθώς η εταιρεία προετοιμάζεται να διακόψει την παραγωγή αρκετών μοντέλων που χρησιμοποιούσαν τον M139, όπως η A-Class. Παράλληλα, αυτό συνεπάγεται και τον επανασχεδιασμό μοντέλων όπως το SL 43 4Matic, το οποίο αναμένεται να αντικαταστήσει τον υπάρχοντα δίλιτρο κινητήρα των 375 ίππων με έναν νέο εξακύλινδρο τούρμπο.
Απαντώντας σε ερωτήσεις δημοσιογράφων στην ίδια εκδήλωση, ο Markus Schäfer, Chief Technology Officer της Mercedes-Benz, επιβεβαίωσε την πρόθεση της AMG να διατηρήσει τη διπλή στρατηγική ανάπτυξης: «Η AMG θα συνεχίσει με δύο πυλώνες. Ο πρώτος, η ηλεκτροκίνηση, θα ενισχυθεί σημαντικά. Όμως και ο δεύτερος, των εξηλεκτρισμένων θερμικών κινητήρων, θα διατηρηθεί».
Ο Schäfer αποκάλυψε μάλιστα πως η Mercedes και η AMG εργάζονται από κοινού πάνω σε έναν ολοκαίνουργιο V8, ο οποίος θα πληροί τις μελλοντικές περιβαλλοντικές νόρμες. «Θα συνεχίσουμε να έχουμε εξακύλινδρους και οκτακύλινδρους κινητήρες, όλοι εξηλεκτρισμένοι είτε με 48βολτα ήπια υβριδικά συστήματα είτε με πλήρως υβριδική τεχνολογία», πρόσθεσε.