Το νέο Lancia Ypsilon HF, που παρουσιάστηκε μετά την επιτυχία της αγωνιστικής του παραλλαγής, ενσωματώνει έναν ηλεκτροκινητήρα 280 ίππων και 345 Nm, προσφέροντας εξαιρετικές επιδόσεις με 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 5,6 δευτερόλεπτα. Με αναβαθμισμένο σχεδιασμό και δυναμικά χαρακτηριστικά, όπως 18άρες ζάντες και βελτιωμένη ανάρτηση, το Ypsilon HF ξεχωρίζει στην κατηγορία των hot hatch.
Παράλληλα, διατίθεται και η σειρά HF Line, με λιγότερη ιπποδύναμη και διαφορετικά στιλιστικά στοιχεία. Η μπαταρία 54 kWh εξασφαλίζει αυτονομία έως 370 χλμ., ενώ οι προαιρετικές επιλογές κινητήρων περιλαμβάνουν έναν mild hybrid 110 ίππων και έναν ηλεκτροκινητήρα 156 ίππων.
Πιο αναλυτικά
Έναν χρόνο και κάτι μετά την πρώτη του εμφάνιση, κι αφού πρώτα έκανε ντεμπούτο η αγωνιστική του παραλλαγή, το Lancia Ypsilon HF παρουσιάζεται με κάθε επισημότητα και το ανάλογο παράστημα, που τού εξασφαλίζει η δυναμική 280 ίππων.
Το Ypsilon HF δηλώνει σαφέστατα τις διαθέσεις του οπτικά, μέσα από τους διαφορετικούς προφυλακτήρες, τις 18άρες ζάντες σε ελαστικά Michelin Pilot Sport Cup, το πολύ μικρό διάκενο μεταξύ αυτών και των θόλων ελέω χαμηλωμένης ανάρτησης (-20 χλστ.), τις τετραπίστονες δαγκάνες και τους δίσκους 355 χλστ. που κρύβουν πίσω τους (μπροστά) και τα φαρδύτερα μετατρόχια (+20 χλστ. εμπρός-πίσω). Ο διαχύτης πίσω και το ιστορικό ελεφαντάκι των HF επίσης δίνουν πόντους ντιζάιν. Με λίγα λόγια, το ιταλικό hot hatch είναι μια από τις πιο δυναμικές (για να μην πούμε η πιο δυναμική) παρουσίες στην κατηγορία. Εικόνα που συνεχίζει και εσωτερικά, όπου δεσπόζουν τα μπάκετ καθίσματα και οι suede επενδύσεις, συνοδευόμενα από βελτιωμένα γραφικά στις διπλές οθόνες των 10,25 ιντσών για τα προγράμματα λειτουργίας. Προγράμματα που δίνουν επιλογές διαρρύθμισης στον οδηγό, για μια δύναμη ιστορικών διαστάσεων στα δεδομένα της ιταλικής φίρμας.
Το Ypsilon HF αξιοποιεί έναν ηλεκτροκινητήρα 280 ίππων και 345 Nm, που τροφοδοτεί τους εμπρός τροχούς μέσω μπλοκέ διαφορικού Torsen. Ίδια διάταξη που συναντάμε στο Abarth 600e και το νέο Peugeot E-208 GTi. Στην προκειμένη, ωστόσο, μιλάμε για την υψηλότερη ιπποδύναμη που έχει καταγραφεί σε Lancia παραγωγής, στα 119 χρόνια ιστορίας της ιταλικής εταιρίας! Τα 5,6 δλ. για το 0-100 χλμ./ώρα επίσης είναι εξαιρετικό νούμερο, σε αντίθεση με τα 180 χλμ./ώρα της ηλεκτρονικά περιοριζόμενης τελικής. Η μπαταρία των 54 kWh, όμως, θέλει προφύλαξη, ώστε να εξασφαλίζει μέγιστη αυτονομία 370 χλμ. – ή 100 χλμ. μεσοδιάστημα, με μια σύνδεση 10 λεπτών σε ταχυφορτιστή.
Εναλλακτικά, προσφέρεται η σειρά HF Line. Οι προφυλακτήρες και τα περισσότερα στιλιστικά στοιχεία του HF, δηλαδή, με μικρότερες ζάντες (17 ιντσών) και χωρίς τις αλλαγές στην ανάρτηση – και φυσικά, δίχως τα 280 άλογα. Το Ypsilon HF Line συνδυάζεται είτε με τον υπερτροφοδοτούμενο 1.200άρη mild hybrid των 110 ίππων, είτε με τον ηλεκτροκινητήρα των 156 ίππων. Στην πρώτη περίπτωση πάντως, η τελική είναι υψηλότερη ακόμα και από του HF (190 χλμ./ώρα το 1.2λτ. τούρμπο).