Η Mercedes-Benz αναθεωρεί τη στρατηγική της σχετικά με τους κινητήρες εσωτερικής καύσης, παρατείνοντας την παραγωγή τους παρά τις επενδύσεις στην ηλεκτροκίνηση.
Ο CEO της εταιρείας, Ola Källenius, δήλωσε ότι οι θερμικοί κινητήρες θα παραμείνουν διαθέσιμοι και μέσα στην επόμενη δεκαετία, επισημαίνοντας τη σημασία της υποστήριξης και των δύο τεχνολογιών.
Η νέα γκάμα μοντέλων, συμπεριλαμβανομένων των GLC και CLA, θα προσφέρει παράλληλες εκδόσεις τόσο σε ηλεκτρική όσο και σε θερμική μορφή, εξασφαλίζοντας ευελιξία σε αγορές με ανεπτυγμένες υποδομές φόρτισης.
Πιο αναλυτικά
Παρά τις έντονες επενδύσεις της Mercedes-Benz στην ηλεκτροκίνηση, οι κινητήρες εσωτερικής καύσης δεν αποσύρονται τόσο άμεσα όσο αρχικά προβλεπόταν.
Αντιθέτως, η γερμανική εταιρεία αναθεωρεί τη στρατηγική της, υιοθετώντας μια πιο ισορροπημένη προσέγγιση ως προς τη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση. Η νέα αυτή πορεία αποτυπώνεται ξεκάθαρα στη μελλοντική γκάμα της, καθώς τόσο η επόμενη γενιά της CLA όσο και η νέα GLC του 2026 θα διατίθενται τόσο σε ηλεκτρικές όσο και σε θερμικές εκδόσεις. Αυτή η επιλογή προσφέρει ευελιξία, ιδιαίτερα σε αγορές όπου η υποδομές φόρτισης δεν έχουν ακόμη αναπτυχθεί επαρκώς.
Η Mercedes-Benz θα προσφέρει ταυτόχρονα θερμικές και ηλεκτρικές εκδόσεις της GLC χρησιμοποιώντας διαφορετικές πλατφόρμες
Σε πρόσφατη συνέντευξή του στο Auto Motor und Sport, ο CEO της Mercedes-Benz, Ola Källenius, χαρακτήρισε αυτή την αλλαγή προσέγγισης ως μια «διορθωτική κίνηση». «Οι εξηλεκτρισμένοι, υψηλής τεχνολογίας θερμικοί κινητήρες θα παραμείνουν περισσότερο καιρό σε παραγωγή απ’ ό,τι υπολογίζαμε αρχικά», δήλωσε χαρακτηριστικά, τονίζοντας πως «η πιο λογική προσέγγιση σήμερα για έναν μεγάλο κατασκευαστή είναι να υποστηρίζει και τις δύο τεχνολογίες, χωρίς να αγνοεί καμία».
Αν και δεν έδωσε ακριβές χρονοδιάγραμμα για το πότε θα αποσυρθούν οριστικά οι κινητήρες εσωτερικής καύσης, είναι βέβαιο ότι θα παραμείνουν στην γκάμα της εταιρείας και μέσα στην επόμενη δεκαετία. Παράλληλα, η παρουσία ηλεκτρικών μοντέλων θα ενισχυθεί. «Η νέα CLA είναι ο πρόλογος μιας ολόκληρης οικογένειας», δήλωσε ο Källenius, αφήνοντας να εννοηθεί ότι ακολουθούν και άλλα βασικά μοντέλα, όπως οι ηλεκτρικές εκδόσεις των GLC, C-Class και E-Class, που βρίσκονται ήδη σε εξέλιξη.
Η νέα ηλεκτρική έκδοση της GLC έρχεται να αντικαταστήσει την EQC, η οποίο δεν κατάφερε ποτέ να γνωρίσει την εμπορική επιτυχία που προσδοκούσε η μάρκα της Στουτγάρδης. Η δεύτερη γενιά της GLC EV, ανταγωνιστής της επερχόμενης BMW iX3 πάνω στην πλατφόρμα Neue Klasse, θα βασίζεται στην ολοκαίνουργια αρχιτεκτονική MB.EA, η οποία υποστηρίζει τεχνολογία 800V και δυνατότητες ταχυφόρτισης έως και 320 kW. Αντίθετα, η νέα CLA θα χτιστεί πάνω στην πλατφόρμα MMA.
Όπως και η Porsche με τη νέα Macan, τουλάχιστον για την αγορά της Βόρειας Αμερικής, η Mercedes-Benz θα προσφέρει ταυτόχρονα ηλεκτρικές και θερμικές εκδόσεις της GLC. Παρότι δεν θα μοιράζονται την ίδια πλατφόρμα, θα συνυπάρχουν στην αγορά, δίνοντας στη φίρμα το περιθώριο να υποστηρίξει ομαλά τη μετάβαση από τα πρατήρια καυσίμων στις υποδομές φόρτισης.