Η BMW αποφάσισε να μην προσφέρει χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων στο νέο M2 CS, καθώς ο κινητήρας του αποδίδει 530 ίππους και 650 Nm ροπής, υπερβαίνοντας τις δυνατότητες του χειροκίνητου κιβωτίου του «απλού» M2, το οποίο μπορεί να διαχειριστεί μόνο έως 480 ίππους.
Ο επικεφαλής Έρευνας και Ανάπτυξης της BMW M, Dirk Häcker, εξήγησε ότι η επιλογή του αυτόματου κιβωτίου ανταγωνίζεται καλύτερα τις προτιμήσεις των καταναλωτών στην κατηγορία, ενώ το M2 CS επιταχύνει από 0-100 χλμ/ώρα σε 3,8 δευτερόλεπτα.
Αντίθετα, το περιορισμένης παραγωγής BMW 3.0 CSL διαθέτει χειροκίνητο κιβώτιο, αλλά είναι σχεδιασμένο για διαφορετικές απαιτήσεις.
Πιο αναλυτικά
Είναι ο κινητήρας του M2 CS πολύ δυνατός για το χειροκίνητο κιβώτιο του «απλού» M2; Ένας επικεφαλής της BMW απαντά

Το εντυπωσιακό κόκπιτ του νέου BMW M2 CS. Για τους παραδοσιακούς, ίσως κάτι να λείπει από το κέντρο της κονσόλας
Ενώ το BMW M2 αποδίδει 480 ίππους από τον κινητήρα (S58) των 3,0 λίτρων, το M2 CS αγγίζει τους 530 ίππους και, κυρίως, τα 650 Nm ροπής
Στο Le Mans, το περασμένο Σαββατοκύριακο, το BMW Blog μίλησε με τον επικεφαλής Έρευνας και Ανάπτυξης της BMW M, Dirk Häcker, ο οποίος επιβεβαίωσε ότι το χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων μπορεί να διαχειριστεί μόνο έως 480 ίππους και αντίστοιχη ροπή όση του «απλού» M2.
Εάν η BMW έβγαζε το M2 CS με χειροκίνητο κιβώτιο, θα έπρεπε να μειώσει την ισχύ του κινητήρα σε σημείο που δεν θα ήταν αρκετή για να δικαιολογήσει το λογότυπο και, φυσικά, την κατά πολύ αυξημένη τιμή πώλησης του CS. Συγκεκριμένα, στην ελληνική αγορά το M2 CS κοστίζει από €138.700 ενώ το M2 από €97.697


Η εταιρεία αποφάσισε, λοιπόν, να προχωρήσει με μόνη εναλλακτική επιλογή το αυτόματο, το οποίο, ούτως ή άλλως, συγκεντρώνει και το μεγαλύτερο ποσοστό προτίμησης των καταναλωτών της κατηγορίας.

To άλλο μεγαλύτερο μοντέλο της BMW, το M4, ακολουθεί παρόμοια τακτική: στη «βασική» έκδοση διατίθεται και χειροκίνητο, όμως το M4 Competition διαθέτει μόνο αυτόματο κιβώτιο.


Πληροφοριακά το M2 CS επιταχύνει από 0-100 χλμ/ώρα σε 3,8 δευτερόλεπτα, η τελική ταχύτητα είναι 302 χλμ/ώ., ενώ οι επιδόσεις του ενισχύονται και από τη μείωση βάρους, κατά σχεδόν 45 κιλά
Η αντίφαση με το BMW 3.0 CSL;
Το περιορισμένης παραγωγής (50 αντίτυπα) και εξωπραγματικά ακριβό (γράφεται για €750.000) BMW 3.0 CSL ίσως έρχεται σε αντίθεση με τη δήλωση του Häcker, καθώς διαθέτει εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο, αλλά αποδίδει 560 ίππους.
Ο ίδιος απαντά σχετικά: «Είναι σχεδόν το ίδιο [κιβώτιο ταχυτήτων που χρησιμοποιείται από τα M2 και 3.0CSL]», συμπληρώνοντας ότι «το θέμα είναι ότι έχουμε διαφορετικές απαιτήσεις. Νομίζω ότι όλοι γνωρίζουν ότι το 3.0 CSL είναι ένα πολύ σπάνιο αυτοκίνητο. Δε θα οδηγείται καθημερινά. Έτσι, είχαμε μια ειδική δέσμευση συνολικά να χρησιμοποιήσουμε [το χειροκίνητο] εκεί, αλλά δεν αποτελεί μία κατ’ εξοχήν επιλογή αυτοκινήτου πίστας».
Photo: BMW