Η Toyota ανακοίνωσε την ήπια υβριδική έκδοση του Land Cruiser, εξοπλισμένη με 48βολτο υβριδικό σύστημα, που συνδυάζει έναν κινητήρα ντίζελ 2,8 lt με ηλεκτροκινητήρα-γεννήτρια.
Το νέο μοντέλο διατηρεί τις δυνατότητες του σε δύσκολες συνθήκες, ενώ προσφέρει καλύτερη επιτάχυνση και μειωμένο θόρυβο.
Η μπαταρία ιόντων λιθίου 48V είναι σχεδιασμένη για αντοχή σε σκληρές συνθήκες και θα είναι διαθέσιμη στην ευρωπαϊκή αγορά στα τέλη του 2025.
Πιο αναλυτικά
Ο ιαπωνικός κολοσσός επενδύει στην ήπια υβριδική τεχνολογία και μετά το Hilux εξοπλίζει με 48βολτο υβριδικό σύστημα το Toyota Land Cruiser.
Όπως και στην πετρελαιοκίνητη έκδοση, το ήπια υβριδικό Toyota Land Cruiser πατά στην πλατφόρμα TNGA. Τροφοδοτείται από τον γνωστό τούρμπο, ντίζελ κινητήρα των 2,8 lt που αποδίδει 204 PS, 500 Nm και συνεργάζεται με το αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων Direct Shift. Συνδυάζει δε έναν ηλεκτροκινητήρα-γεννήτρια, μία μπαταρία ιόντων λιθίου 48V και μετατροπέα ισχύος DC-DC.
Όπως τονίζει η εταιρεία, όλα τα εξαρτήματα έχουν σχεδιαστεί και τοποθετηθεί με τέτοιο τρόπο ώστε να αντέχουν σε σκληρές συνθήκες, χωρίς να μειώνουν την ικανότητα του αυτοκινήτου να περνά μέσα από υδάτινο κώλυμα βάθους 70 cm.
To ήπια υβριδικό Toyota Land Cruiser αναμένεται στην Ευρώπη στα τέλη του 2025
Ο ηλεκτροκινητήρας-γεννήτρια μόνιμου μαγνήτη φορτίζει τη μπαταρία και συμβάλλει στην επιτάχυνση, στην ανάκτηση ενέργειας κατά την επιβράδυνση, αλλά και στη λειτουργία του start-stop. Ο οδηγός επίσης έχει τη δυνατότητα να παρακολουθεί την κατάσταση λειτουργίας του υβριδικού συστήματος μέσα από τις οθόνες του αυτοκινήτου.
Η μπαταρία λιθίου-ιόντων 48V αποτελείται από 13 κυψέλες, με χωρητικότητα 4.3 Ah και βάρος μόλις 7,6 kg. Αυτό σημαίνει πως οι συμπαγείς της διαστάσεις δεν επηρεάζουν χωροταξικά το Land Cruiser. Επιπλέον, παρέχει 12 kW (16 PS) πρόσθετης ισχύος και 65 Nm κατά την εκκίνηση.
Μάλιστα, χάρη στον ειδικά σχεδιασμένο αερισμό και την προστασία από εισροή νερού και σκόνης, η μπαταρία είναι σε θέση να διατηρεί τη θερμοκρασία λειτουργίας σε ασφαλή επίπεδα ακόμη και σε υψηλές θερμοκρασίες ή σκονισμένες διαδρομές.
Όπως τονίζουν οι άνθρωποι της Toyota, το ήπια υβριδικό Toyota Land Cruiser είναι πιο αθόρυβο από το πετρελαιοκίνητο στην εκκίνηση και σε συνθήκες χαμηλού φορτίου.
Να αναφέρουμε επίσης πως η μονάδα λειτουργεί με διπλό τεντωτήρα-ιμάντα ειδικά σχεδιασμένο για κινητήρες ντίζελ και απαιτητικές συνθήκες. Ο ιμάντας διαθέτει υλικά που αντέχουν την υγρασία, την πίεση και την τριβή, διατηρώντας υψηλή αξιοπιστία ακόμη και κατά τη διέλευση από νερό ή λάσπη.
Πέρα όμως από αυτά, προσφέρει καλύτερη και πιο άμεση επιτάχυνση, μειώνοντας παράλληλα τους κραδασμούς και το επίπεδο θορύβου, προσομοιάζοντας με βενζινοκινητήρα.
Η Toyota θα ανοίξει σύντομα τις παραγγελίες για την ευρωπαϊκή αγορά, με τα πρώτα αυτοκίνητα να φτάνουν στις εκθέσεις στα τέλη του 2025.