Η Volkswagen ετοιμάζει την ηλεκτρική έκδοση ID.2 GTI, η οποία θα κυκλοφορήσει στα τέλη του 2026, προσφέροντας 226 ίππους από τον νέο ηλεκτροκινητήρα APP550. Παράλληλα, ανακοινώθηκε και η πιο σκληροπυρηνική έκδοση Clubsport, που θα αποδίδει έως 286 ίππους και θα διαθέτει μηχανικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης.
Το Clubsport αναμένεται να προσφέρει επιπλέον αναβαθμίσεις, όπως μεταβλητή ροπή και εικονική αλλαγή ταχυτήτων, διατηρώντας την αίσθηση της παραδοσιακής οδήγησης. Η κυκλοφορία του αναμένεται να ακολουθήσει τα πρότυπα των προηγούμενων μοντέλων Golf GTI Clubsport.
Πιο αναλυτικά
To Volkswagen ID.2 ενσωματώνει πολλές από τις ελπίδες των Γερμανών για να καθιερωθούν στον ηλεκτρικό στίβο. Μόλις την περασμένη εβδομάδα, ανακοίνωσαν την έκδοση R, με in-wheel ηλεκτροκινητήρες και απόδοση που ενδέχεται να ξεπερνά τους 400 ίππους.
Τώρα, μαθαίνουμε ότι ετοιμάζεται και μια πιο σκληροπυρηνική έκδοση του μικρού ηλεκτρικού GTI, η οποία θα ονομάζεται Clubsport. Θυμίζουμε ότι το Volkswagen ID.2 GTI αποτελεί ένα προσθιοκίνητο ηλεκτρικό μοντέλο που αναμένεται να κυκλοφορήσει προς το τέλος του 2026.
Θα αποδίδει 226 ίππους από τον ηλεκτροκινητήρα νέας γενιάς APP550 της VW. Ωστόσο, πληροφορίες από το κέντρο έρευνας και εξέλιξης στο Braunschweig της Γερμανίας αναφέρουν ότι θα υπάρχει και μια πιο ισχυρή και στοχευμένη έκδοση. Με στόχο τη μέγιστη απόδοση των 286 ίππων.
Ακριβώς όπως το σημερινό Golf GTI καρπώνεται μια έκδοση Clubsport, τα ίδια ειωθότα θα μεταφερθούν και στην ηλεκτρική εποχή
Παράλληλα με την πρόσθετη ισχύ, το Clubsport θα φοράει ένα μηχανικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης. «Δεν θα λειτουργεί με παρέμβαση στα φρένα, θα είναι ένα πλήρως μηχανικό σύστημα».
Περαιτέρω αναβαθμίσεις που εξετάζονται περιλαμβάνουν μεταβλητή απόδοση ροπής, ίσως με τον ίδιο τρόπο που πολλά προσθιοκίνητα GTI περιορίζουν τη ροπή στις πρώτες σχέσεις για χάρη της πρόσφυσης. Αναμένεται να συνδυαστεί με λειτουργία εικονικής αλλαγής ταχυτήτων, αφήνοντας μια πιο «θερμική» αίσθηση στην οδήγηση.
Και οι δύο εκδόσεις του ID.2 GTI θα βασίζονται στην πλατφόρμα MEB Entry -γνωστή ενδοεταιρικά ως «MEB-21»- και αναμένεται να χρησιμοποιούν τον κινητήρα APP550 που χρησιμοποιείται και σε άλλα πρόσφατα αποκαλυφθέντα ή αναβαθμισμένα EV της Volkswagen.
Αν και η ημερομηνία κυκλοφορίας δεν έχει ακόμη επιβεβαιωθεί, το ID.2 GTI Clubsport αναμένεται να ακολουθήσει το πρότυπο που έχουν θέσει τα προηγούμενα μοντέλα Golf GTI Clubsport.
Τα οποία ανέκαθεν προσέφεραν μεγαλύτερη ισχύ, πιο ακριβές σετάρισμα πλαισίου και καθεστώς περιορισμένης παραγωγής σε σχέση με τα αντίστοιχα GTI.
Το πρώτο Golf GTI Clubsport κυκλοφόρησε το 2016 για να σηματοδοτήσει την 40ή επέτειο του GTI και ακολούθησε το Clubsport S -τότε κάτοχος του ρεκόρ στο Nürburgring για μοντέλα με μπροστινή κίνηση.