Το Mitsubishi Pajero Evolution, μια σπάνια και συλλεκτική έκδοση του γνωστού ιαπωνικού SUV, είναι διαθέσιμο προς πώληση με ελληνικές πινακίδες κυκλοφορίας. Παρουσιάστηκε το 1997 σε περιορισμένη παραγωγή για συμμετοχή στο Ράλι Ντακάρ, με περίπου 2.500 μονάδες να έχουν κατασκευαστεί.
Το μοντέλο διαθέτει ισχυρό κινητήρα V6 3,5 lt με περίπου 280 ίππους και τετρακίνηση. Το συγκεκριμένο αυτοκίνητο, που φέρει αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, πωλείται στη Φιλοθέη για 53.000 ευρώ, προσφέροντας μια σπάνια ευκαιρία στους συλλέκτες.
Πιο αναλυτικά
Το Mitsubishi Pajero Evolution είναι ίσως η πιο ξεχωριστή και συλλεκτική έκδοση του εμβληματικού ιαπωνικού off-roader. Και το τελευταίο που θα περίμενες είναι να το συναντήσεις σε ελληνική αγγελία, με ελληνικές πινακίδες κυκλοφορίας.
Παρουσιάστηκε το 1997, σε περιορισμένη παραγωγή περίπου 2.500 μονάδων, με σκοπό να πάρει homologation για συμμετοχή στο Ράλι Ντακάρ. Κάτι που το καθιστά αυτομάτως συλλεκτικό. Και εξαιρετικά δυσεύρετο, από τη στιγμή που η συντριπτική πλειοψηφία των Mitsubishi Pajero Evolution είναι δεξιοτίμονα.
Mitsubishi Pajero Evolution, είχαμε συνηθίσει να το βλέπουμε μόνο από φωτογραφίες, αλλά ένα βρίσκεται προς πώληση στη Φιλοθέη
Το Pajero Evolution βασίστηκε στο 3θυρο αμάξωμα του Pajero δεύτερης γενιάς, αλλά είχε εκτενείς μηχανικές και αισθητικές τροποποιήσεις. Φορούσε έναν ατμοσφαιρικό MIVEC V6 3,5 lt, ο οποίος απέδιδε περίπου 280 ίππους.
Λέμε «περίπου» διότι εκείνη την εποχή, οι Ιάπωνες κατασκευαστές είχαν άτυπα συμφωνήσει σε μια μέγιστη ισχύ, που δεν ξεπερνούσε τους 280 ίππους. Στην πράξη, τα μοντέλα τους -όπως η Toyota Supra- φημολογούνταν ότι απέδιδαν αρκετά παραπάνω.
Σε κάθε περίπτωση, το μηχανικό σύνολο συνεργαζόταν είτε με χειροκίνητο είτε με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων. Η μετάδοση της ροπής γινόταν και στους τέσσερις τροχούς, μέσω της τετρακίνησης Super Select 4WD, με κεντρικό και πίσω διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης LSD.
Εμφανισιακά, δεν υπάρχει περίπτωση να μπερδέψεις το Pajero Evolution με τα μικρότερα αδέρφια του. Το ξεχωρίζεις από τα πρησμένα φτερά, τον μεγάλο εμπρός προφυλακτήρα με εισαγωγές αέρα, τα πλευρικά σκαλοπάτια και τη χαρακτηριστική πίσω αεροτομή. Το εσωτερικό του ήταν επίσης αναβαθμισμένο, με σπορ καθίσματα της Recaro και μοναδικά διακοσμητικά στοιχεία.
Ίσως ξενερώνεις λίγο που το «ελληνικό» Evolution φοράει την αυτόματη μετάδοση. Έχε όμως κατά νου ότι αποτελεί την πλειοψηφία, αφού μόλις 500 με 600 αυτοκίνητα φόρεσαν χειροκίνητο σασμάν. Αξίζει να σημειωθεί ότι ακόμα και το αγωνιστικό φορούσε αυτόματο κιβώτιο, προφανώς για λόγους περιορισμού της καταπόνησης του οδηγού.
Και πόσο θα κληθείς να πληρώσεις για κάτι τόσο σπάνιο; Ο αγοραστής ζητά €53.000 και από όσα διαβάζουμε στην περιγραφή της αγγελίας, το αυτοκίνητο είναι διαθέσιμο και για εξαγωγή. Ευχάριστη λεπτομέρεια: Στο πίσω μέρος, η ελληνική πινακίδα έχει προσαρτηθεί πάνω από την ιαπωνική.