Η Škoda Academy παρουσίασε το εντυπωσιακό πρωτότυπο L&K 130, βασισμένο στο Superb Combi, που συνδυάζει πρακτικότητα και μοναδικό ντιζάιν, τιμώντας τους ιδρυτές της εταιρείας. Το αυτοκίνητο διαθέτει καινοτόμο πίσω τμήμα που μετατρέπεται σε pick-up με ηλεκτρική καρότσα, ιδανικό για τη μεταφορά ποδηλάτων.
Με αγωνιστικό στυλ και ανασχεδιασμένο εσωτερικό, προσφέρει λειτουργικότητα και τεχνολογικές ανέσεις, όπως ασύρματη επικοινωνία. Το L&K 130, που βασίζεται σε υβριδικό σύνολο, θα κάνει την επίσημη πρεμιέρα του στο 112ο Tour de France το 2025, αποτελώντας το δέκατο πρωτότυπο της Škoda Academy.
Πιο αναλυτικά
Οι μαθητές της Škoda Academy απέδειξαν για ακόμη μία φορά το υψηλό τους επίπεδο δημιουργικότητας και τεχνικής αρτιότητας, παρουσιάζοντας ένα πρωτότυπο βασισμένο στο Superb Combi που συνδυάζει πρακτικότητα και ξεχωριστό ντιζάιν. Το όνομα L&K 130 τιμά τους ιδρυτές της εταιρείας, Laurin και Klement, που ξεκίνησαν πριν από 130 χρόνια από την κατασκευή ποδηλάτων, πριν περάσουν στην αυτοκινητοβιομηχανία.
Η πιο εντυπωσιακή καινοτομία του μοντέλου βρίσκεται στο πίσω τμήμα, όπου το αυτοκίνητο μετατρέπεται σε ένα λειτουργικό pick-up με μικρή καρότσα που επεκτείνεται ηλεκτρικά με το πάτημα ενός κουμπιού μέσω μιας συρόμενης πίσω πόρτας. Η λύση αυτή προσφέρει εύκολη και γρήγορη πρόσβαση σε δύο αγωνιστικά ποδήλατα, ενώ υπάρχει και δυνατότητα να τοποθετηθεί τρίτο στη σχάρα οροφής.
Για να υλοποιηθεί αυτή η ιδέα, οι μαθητές ανασχεδίασαν το πίσω τμήμα, αφαιρώντας το πάνω μέρος, αλλάζοντας τις πίσω κολόνες, προσθέτοντας νέο πίσω παρμπρίζ και δημιουργώντας έναν πρωτότυπο μηχανισμό πόρτας που ολισθαίνει προς τα πίσω και φέρει διπλές λαβές.
Το Škoda L&K 130 βασίζεται στο Superb Combi και έχει ένα πλήρως ανασχεδιασμένο πίσω μέρος
Αισθητικά, το Škoda L&K 130 έχει αγωνιστικό χαρακτήρα, με 19άρες ζάντες Supernova, μαύρη εμπρόσθια γρίλια και λογότυπα Laurin & Klement, ενώ το λογότυπο και το εντυπωσιακό livery σε χρυσό, κόκκινο, μαύρο και λευκό το κάνουν να ξεχωρίζει.
Στο εσωτερικό, κυριαρχούν οι ίδιες χρωματικές αποχρώσεις, με διακριτικές λεπτομέρειες όπως η επιγραφή «130 years» στα καθίσματα. Η πρακτικότητα ενισχύεται με δίκτυο οροφής για μικροαντικείμενα, έναν μεγάλο ψυχόμενο αποθηκευτικό χώρο για νερό και επιπλέον οθόνες με δεδομένα αγώνα σε πραγματικό χρόνο. Επίσης, υπάρχει ενσωματωμένο σύστημα ασυρμάτου που επιτρέπει την επικοινωνία της ομάδας με τους ποδηλάτες.
Μηχανικά, το πρωτότυπο βασίζεται στο plug-in υβριδικό σύνολο του Superb Combi iV, με έναν 1.5 TSI κινητήρα και έναν ηλεκτροκινητήρα που αποδίδουν συνολικά 204 ίππους. Η μπαταρία 25,7 kWh εξασφαλίζει θεωρητική ηλεκτρική αυτονομία άνω των 100 χιλιομέτρων, αν και το επιπλέον βάρος και η αεροδυναμική διαμόρφωση πιθανότατα περιορίζουν ελαφρώς αυτή την επίδοση.
Για την κατασκευή και ανάπτυξη του Škoda L&K 130, η ομάδα αφιέρωσε πάνω από 2.000 εργατοώρες, με το πρωτότυπο να ετοιμάζεται να κάνει την επίσημη πρεμιέρα του στο 112ο Tour de France, που θα πραγματοποιηθεί από τις 5 έως τις 27 Ιουλίου 2025.
Αξίζει να σημειώσουμε ότι το Škoda L&K 130 είναι το δέκατο πρωτότυπο όχημα της Škoda Academy, συνεχίζοντας μια παράδοση που ξεκίνησε με το Citijet (2014) και συνεχίστηκε με τα Funstar (2015), Atero (2016), Element (2017), Sunroq (2018), Mountiaq (2019), Slavia (2020), Afriq (2022) και Roadiaq (2023).