Η BMW ετοιμάζεται να επαναφέρει την τεχνολογία των range-extended ηλεκτρικών αυτοκινήτων με το νέο μοντέλο iX5 REx, που θα προσφέρει αυτονομία περίπου 1.000 km. Αυτή η κίνηση έρχεται σε μια περίοδο που η αγορά εξερευνά τις δυνατότητες της ηλεκτροκίνησης, και σηματοδοτεί μια στροφή της εταιρείας μετά τη διακοπή του i3 REx.
Ο πρόεδρος της BMW, Oliver Zipse, δήλωσε ότι η εταιρεία έχει τα κατάλληλα προϊόντα για την αγορά, ενώ η στρατηγική της περιλαμβάνει και την ανάπτυξη μοντέλων με κυψέλες καυσίμου υδρογόνου. Η BMW στοχεύει σε αγορές όπως η Κίνα, η Ευρώπη και η Βόρεια Αμερική, προσφέροντας λύσεις για καταναλωτές που ανησυχούν για την αυτονομία και τις υποδομές των ηλεκτρικών οχημάτων.
Πιο αναλυτικά
Σε μια εποχή που αρκετοί κατασκευαστές κάνουν δεύτερες σκέψεις για το πόσο έτοιμο είναι το κοινό για την πλήρη ηλεκτροκίνηση, η BMW φαίνεται ότι όχι μόνο δικαιώνεται για την πολυδιάστατη στρατηγική της, αλλά ετοιμάζεται να επαναφέρει ένα είδος ηλεκτρικού αυτοκινήτου που μέχρι πρότινος φαινόταν ξεπερασμένο: τα range-extended EV.
Σύμφωνα με πρόσφατο δημοσίευμα του Automobilwoche, η γερμανική φίρμα εξετάζει την επαναφορά της τεχνολογίας μέσω της δημιουργίας μιας νέας έκδοσης του ηλεκτρικού iX5, η οποία θα φέρει τον χαρακτηρισμό REx (Range Extender). Το BMW iX5 REx αναμένεται να προσφέρει εντυπωσιακή συνδυαστική αυτονομία περίπου 1.000 km, καθιστώντας το ένα από τα πιο «ευέλικτα» EV της αγοράς.
Σε έναν κόσμο που ακόμα μαθαίνει να ζει με την ηλεκτροκίνηση, τα range extender δεν μπορούν να θεωρηθούν πισωγύρισμα
Η κίνηση αυτή σηματοδοτεί μια ουσιαστική αναθεώρηση της στάσης της BMW απέναντι στα range-extender, μετά τη διακοπή παραγωγής του i3 REx, που ήταν το πρώτο τέτοιο μοντέλο της. Η αλλαγή στρατηγικής συνδέεται και με τη ραγδαία άνοδο της συγκεκριμένης τεχνολογίας στην Κίνα, όπου οι πωλήσεις των range-extended EV αυξήθηκαν σχεδόν κατά 50% την τελευταία χρονιά.
Ο Oliver Zipse, πρόεδρος του Δ.Σ. της BMW, δήλωσε πρόσφατα πως η εταιρεία «έχει τα σωστά προϊόντα στην αγορά, τη σωστή στιγμή». Με σχεδόν το 20% των συνολικών πωλήσεων της μάρκας να αφορά αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα, η BMW φαίνεται να αποφεύγει τις υπερβολές, προσφέροντας ακόμη και σήμερα μια πλήρη γκάμα κινητήριων συστημάτων: από βενζίνη και ντίζελ, μέχρι plug-in υβριδικά και BEV.
Στο μέλλον, η γκάμα θα γίνει ακόμη πιο πολύπλευρη: η BMW έχει ήδη επιβεβαιώσει την έλευση ενός μοντέλου παραγωγής με κυψέλες καυσίμου υδρογόνου το 2028, ενώ πλέον προστίθεται και το ενδεχόμενο ενός range-extended συστήματος στο άμεσο μέλλον, ίσως από το 2026.
Αν και η BMW αρνήθηκε να σχολιάσει επίσημα το δημοσίευμα, εκπρόσωπός της δήλωσε στο Auto News: «Αναλύουμε διαρκώς τα πρότυπα χρήσης, τις ανάγκες των πελατών και τις εξελίξεις στις αγορές, και επανεξετάζουμε τη δυναμική διαφόρων τεχνολογιών».
Το iX5 REx ενδέχεται να στοχεύει όχι μόνο την Κίνα, αλλά και κρίσιμες αγορές όπως η Ευρώπη και η Βόρεια Αμερική, προσφέροντας μια τεχνολογική «γέφυρα» για όσους εξακολουθούν να έχουν επιφυλάξεις για τα πλήρως ηλεκτρικά αυτοκίνητα – είτε λόγω έλλειψης υποδομών, είτε λόγω αυτονομίας.
Η BMW δεν είναι μόνη της σε αυτή τη στροφή. Το 2023, η Ram παρουσίασε το 1500 Ramcharger, ένα ηλεκτρικό pick-up με range extender, με τον CEO Tim Kuniskis να προβλέπει πως «οι υπόλοιποι θα ακολουθήσουν». Ο Jim Farley, CEO της Ford, εξέφρασε επίσης τη στήριξή του στην τεχνολογία, ενώ η Scout σχεδιάζει ήδη ένα μοντέλο με range extender και η Jeep φαίνεται πως αναπτύσσει αντίστοιχη έκδοση του Wagoneer.