Η Chevrolet παρουσίασε την Corvette ZR1X, ένα υβριδικό supercar που συνδυάζει έναν υπερτροφοδοτούμενο V8 κινητήρα και ηλεκτροκινητήρα, προσφέροντας συνολική απόδοση 1.268 ίππων. Αν και η ZR1X διατηρεί τη δύναμη της ZR1, ενσωματώνει και την τεχνολογία της E-Ray, με τετρακίνηση και βελτιωμένο ηλεκτρικό σύστημα.
Η Corvette ZR1X υπόσχεται εξαιρετικές επιδόσεις, με 0-97 km/h σε λιγότερο από δύο δευτερόλεπτα και 1/4 μιλίου σε κάτω από εννέα δευτερόλεπτα. Με τιμές που αναμένονται από $250.000 έως $300.000, αποτελεί μια ελκυστική επιλογή για τους λάτρεις των αυτοκινήτων υψηλών επιδόσεων, προσφέροντας αξία σε σχέση με τον ανταγωνισμό.
Πιο αναλυτικά
Corvette ZR1X, ένας αμερικανικό τέρας με υπερτροφοδοτούμενο V8, τετρακίνηση, υβριδική τεχνολογία. Και συνολική απόδοση 1.268 ίππων, που τόσο καιρό πιστεύαμε ότι θα ονομαστεί Zora.
Τελικά μπορεί να ονομάστηκε αλλιώς, αλλά η ουσία παραμένει ότι οι Αμερικανοί πάντρεψαν την τεχνολογία που υπήρχε στην ZR1 και στην E-Ray για να δημιουργήσουν ένα αριστούργημα. Έτσι, η Corvette ZR1X μπορεί να καυχηθεί ότι θα κοιτάει στα μάτια κατασκευές όπως η Ferrari F80 και η McLaren W1. Κοστίζοντας κλάσμα των χρημάτων τους.
Όπως κάθε Corvette, θα προσφέρει πολλά γκάζια για τα χρήματά της
«Από την πρώτη μέρα, σχεδιάσαμε την πλατφόρμα της Corvette με τον κινητήρα στο κέντρο, έχοντας κατά νου την ZR1X», δήλωσε ο ανώτερος αντιπρόεδρος της General Motors, Ken Morris.
Βασίζεται σε δύο εκδόσεις της Corvette, την ZR1 και την E-Ray. Διαθέτει τον ίδιο κινητήρα LT7 V8 με δύο τούρμπο από την ZR1. Η ισχύς παραμένει αμετάβλητη, επομένως αποδίδει 1.078 ίππους στις 7.000 rpm και 1.121 Nm στις 6.000 rpm μόνο από την εσωτερική καύση.
Ενώ όμως η ZR1, το νέο μοντέλο χρησιμοποιεί την τεχνολογία και της E-Ray, της πρώτης τετρακίνητης Corvette. Διατηρεί την ίδια μπαταρία των 1,9 kWh, αλλά πλέον ο ηλεκτροκινητήρας δεν αποδίδει 162 ίππους αλλά 188.
Η Chevy ανακοινώνει ότι το σύστημα συνεισφέρει έως και τα 260 km/h. Κάτι που σημαίνει ότι από αυτή την ταχύτητα και πάνω, η Corvette ZR1X μένει μόνο με τον θερμικό κινητήρα. Και αν συνυπολογίσουμε ότι θα έχει μεγαλύτερο βάρος από την ZR1, εξαιτίας του υβριδικού συστήματος, συμπεραίνουμε ότι στα ψηλά θα είναι πιο αργή από τη θερμική αδερφή της.
Ο οδηγός θα μπορεί να επιλέξει από τρία προγράμματα οδήγησης. Το «Endurance» για κάμποσους συνεχόμενους γύρους στην πίστα, το «Qualifying» για έναν βέλτιστο γύρο και το «Push-To-Pass» για ένα προσπέρασμα αστραπή.
Το σύστημα πέδησης ονομάζεται J59 και είναι στάνταρ στην ZR1X, ενώ μπορεί να προστεθεί έξτρα στην ZR1. Συνδυάζει μπροστινές 10πίστονες δαγκάνες της Alcon με 6πίστονες πίσω και δισκόπλακες 420 mm.
Αντιστοιχούν σε 16,5 ίντσες, πιο μεγάλες από τις εισαγωγικές ζάντες ενός Qasqhai. Η Chevrolet ισχυρίζεται ότι τα αυτοκίνητα με J59 πέτυχαν επιβράδυνση 1,9 G κατά τη διάρκεια των δοκιμών.
Οι αγοραστές έχουν τη δυνατότητα να επιλέξουν ανάμεσα σε δύο διαμορφώσεις πλαισίου. Η πρώτη είναι η τουριστική έκδοση με ελαστικά Michelin PS4S και ρυθμίσεις που στοχεύουν στην οδήγηση στον δρόμο. Με περιστασιακές επισκέψεις στην πίστα.
Η δεύτερη είναι το ZTK Package με πιο σκληρές ρυθμίσεις και ελαστικά Michelin Pilot Cup 2. Όποια και αν επιλέξεις πάντως, ένα αεροδυναμικό πακέτο -που προσφέρει downforce 540 kg στην τελική ταχύτητα- είναι διαθέσιμο και για τις δύο διαμορφώσεις.
Ποια είναι η τελική; Δεν γνωρίζουμε ακόμα. H Chevrolet είναι λίγο φειδωλή, αρκείται στο ότι η ZR1Χ θα πιάνει τα 60 mph (97 km/h) σε λιγότερα από δύο δευτερόλεπτα. Ενώ θα διανύει το 1/4 του μιλίου σε λιγότερα από εννέα δευτερόλεπτα με ταχύτητα εξόδου πάνω από τα 240 km/h.
Μιλάμε για νούμερα που αντιστοιχούν στα ταχύτερα hypercars και σίγουρα θα φέρουν την Corvette μπροστά από το Dodge Challenger SRT Demon 170. Που δεν μπορεί να επαληθεύσει τις επιδόσεις του, παρά μόνο σε πολύ ιδανικές συνθήκες.
Η τιμολόγηση δεν έχει ακόμη ανακοινωθεί, αλλά φημολογείται ότι οι βασικές εκδόσεις θα ξεκινούν κάπου γύρω στις $250.000, ενώ οι φορτωμένες στις $300.000 δολάρια. Σίγουρα είναι πολλά χρήματα για μια Corvette, αλλά κοψοχρονιά για τέτοιες επιδόσεις.
Θυμίζουμε ότι στην αμερικανική αγορά, η Ford Mustang GTD ξεκινά από τα $318.760. Και θεωρούμε ότι η Corvette θα είναι ταχύτερη στην Πράσινη Κόλαση. Αλλά αυτό απομένει να αποδειχθεί στην πράξη.