Η Audi ανακοινώνει ότι θα συνεχίσει να προσφέρει κινητήρες εσωτερικής καύσης και μετά το 2033, αναθεωρώντας τις προηγούμενες δηλώσεις της για πλήρη ηλεκτροκίνηση.
Ο CEO της εταιρείας, Gernot Döllner, εξήγησε ότι η απόφαση αυτή επιτρέπει μεγαλύτερη ευελιξία στην παραγωγή, με νέα μοντέλα κινητήρων εσωτερικής καύσης και plug-in hybrid να αναμένονται από το 2024 έως το 2026.
Παρά τη μείωση των πωλήσεων, η Audi επικεντρώνεται στην κερδοφορία και την προσαρμογή της στη ζήτηση της αγοράς, ενώ παράλληλα εξερευνά τις προοπτικές της στην Κίνα με τη νέα μάρκα AUDI.
Πιο αναλυτικά
Πέρυσι τέτοια εποχή, η Audi δήλωνε ότι επιθυμούσε να γίνει αμιγώς ηλεκτρική το 2033. Απλώς προέβλεπε μεγάλη ζήτηση στα plug-in hybrid στο μεταξύ. Τώρα, σπεύδει να ανασκευάσει τις παλιές της δηλώσεις.
Πολλοί παραδοσιακοί κατασκευαστές βλέπουν ότι δεν μπορούν να ανταγωνιστούν τις κινεζικές μάρκες στην ηλεκτροκίνηση. Αλλά και ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση και οι ΗΠΑ δείχνουν σημάδια χαλάρωσης της πράσινης ανάπτυξης, οπότε ανακαλούν παλαιότερες ημερομηνίες τους για πλήρη εξηλεκτρισμό της γκάμας. Έτσι και η Audi, ανακοινώνει τώρα ότι θα συνεχίσει να προσφέρει κινητήρες εσωτερικής καύσης και μετά το 2033.
Όλο και πιο πίσω πηγαίνει ο πλήρης εξηλεκτρισμός για πολλές δυτικές μάρκες
Η είδηση έρχεται διά στόματος Gernot Döllner, CEO της γερμανικής φίρμας. Τόνισε ότι «δεν ήταν αυτός που ανακοίνωσε την καθοριστική ημερομηνία, καθώς η απόφαση είχε ληφθεί από την προηγούμενη διοίκηση».
Ωστόσο, επιβεβαίωσε ότι ο ίδιος «πιστεύει στην ευελιξία» και ότι «έχουμε ήδη αποφασίσει να επεκτείνουμε την παραγωγή πέραν των ανακοινωμένων ημερομηνιών λήξης του παρελθόντος».
Μια απόφαση που περιλαμβάνει και τα μοντέλα RS υψηλών επιδόσεων της Audi. Συμπλήρωσε ότι «η Audi λανσάρει από το 2024 έως το 2026 μια εντελώς νέα γκάμα μοντέλων με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Αλλά και πολλές plug-in hybrid διατάξεις και αυτό μας δίνει πλήρη ευελιξία για τουλάχιστον άλλα επτά, οκτώ, ίσως και 10 χρόνια. Στη συνέχεια θα δούμε πώς θα εξελιχθούν οι αγορές μας».
Οι Γερμανοί δεν έχουν να πονοκεφαλιάζουν μόνο για το ποια συστήματα μετάδοσης κίνησης θα επιθυμούν στο μέλλον οι αγοραστές. Αλλά και πώς θα καταστήσουν ξανά κερδοφόρα την εταιρεία τους.
Το 2024 ήταν δυσοίωνο, αφού οι πωλήσεις της μειώθηκαν κατά 12% στα 1,67 εκατομμύρια μονάδες. Σκέψου ότι τα Tesla Model 3 και Model Y πούλησαν περισσότερο από όλη την Audi.
Κάτι που αναγκάζει τη διοίκηση να αναθεωρήσει τους στόχους της και να επικεντρωθεί στην κερδοφορία και όχι στον όγκο των πωλήσεων. Προτίθεται λοιπόν να πουλάει λιγότερο, αλλά αυτό να είναι πιο επικερδές.
Έχει ήδη ανακοινώσει τη διακοπή της παραγωγής του A1 και του Q2, κανένα από τα δύο δεν θα επιβιώσει να δει επόμενη γενιά. Και βέβαια, σε καμία περίπτωση δεν παραγκωνίζει την ηλεκτροκίνηση.
Στην Κίνα μάλιστα λάνσαρε μια νέα μάρκα, την AUDI -ναι, όλα τα γράμματα κεφαλαία, ευθυγραμμισμένη με τις απαιτήσεις της τοπικής αγοράς.