Η Κίνα προχωρά σε μια επανάσταση στον τομέα των ηλεκτρικών οχημάτων με την τεχνολογία ανταλλαγής μπαταριών, επιτρέποντας την αντικατάσταση της μπαταρίας σε λιγότερο από δύο λεπτά. Το νέο ηλεκτρικό SUV Changan Oshan 520, που προσφέρει αυτονομία έως 515 χιλιομέτρων, έχει ήδη προσελκύσει 15.000 παραγγελίες και η Κίνα σχεδιάζει να επεκτείνει τους σταθμούς ανταλλαγής μπαταριών από 34 σε 1.000 έως το 2025.
Αυτή η καινοτομία υπόσχεται ταχύτερους ανεφοδιασμούς από τα παραδοσιακά βενζινοκίνητα οχήματα, δημιουργώντας προοπτικές για ένα νέο εθνικό πρότυπο στην ηλεκτροκίνηση. Η μελλοντική εξαγωγή της τεχνολογίας αυτής στην Ευρώπη παραμένει αβέβαιη.
Πιο αναλυτικά
Η ιδέα ακούγεται σχεδόν εξωπραγματική: Να «φορτίζεις» το ηλεκτρικό σου όχι περιμένοντας σε μια πρίζα, αλλά αλλάζοντας μπαταρία σε λιγότερο από δύο λεπτά.
Κι όμως, στην Κίνα αυτό δεν είναι πια σε πειραματικό στάδιο, αλλά πραγματικότητα που κυκλοφορεί ήδη στους δρόμους, με χιλιάδες παραγγελίες να το αποδεικνύουν. Το ερώτημα είναι: Θα μείνει αυτή η τεχνολογία εντός συνόρων ή θα κάνει εξαγωγή της ανταλλαγής στην πρακτική του ανεφοδιασμού;
Ήδη 34 σταθμοί ανταλλαγής μπαταριών λειτουργούν στην Chongqing, με στόχο τους 1.000 στην Κίνα μέσα στο 2025
Η Changan ξεκίνησε στην Κίνα τις παραδόσεις του Oshan 520, ενός ηλεκτρικού SUV που δεν φορτίζει με τον κλασικό τρόπο, αλλά αλλάζει μπαταρία σε λιγότερο από 100 δευτερόλεπτα. Χάρη στη νέα τεχνολογία Choco-SEB της CATL, η μπαταρία αντικαθίσταται πλήρως, προσφέροντας έως και 515 km αυτονομία στη στιγμή.
Η τιμή του Oshan 520 ξεκινά από 166.800 γουάν (~€20.500) και ήδη έχουν γίνει 15.000 παραγγελίες. Η Κίνα φιλοδοξεί να δημιουργήσει ένα νέο εθνικό πρότυπο για την εναλλαγή μπαταριών, με κοινή τεχνολογία μεταξύ διαφορετικών κατασκευαστών.
Αντί για φόρτιση 30 λεπτών, παίρνεις άλλη μπαταρία. Το αποτέλεσμα; Ηλεκτρικά αυτοκίνητα που «ανεφοδιάζονται» πιο γρήγορα από βενζινοκίνητα και ντίζελ, και χωρίς φθορά στην υποδομή. Ήδη 34 σταθμοί ανταλλαγής μπαταριών λειτουργούν στην Chongqing, με στόχο τους 1.000 στην Κίνα μέσα στο 2025.
Εκτός Κίνας, το στοίχημα παραμένει ανοιχτό: Θα ακολουθήσει η Ευρώπη ή θα μείνει πίσω;