Η Škoda προχωρά στην παρουσίαση ενός πρωτότυπου μοντέλου που αναβιώνει το θρυλικό Favorit, το οποίο κυκλοφόρησε πριν από 38 χρόνια και καθόρισε την πορεία της εταιρείας στην Ευρώπη.
Το νέο concept διατηρεί τον καθαρό σχεδιασμό του αρχικού μοντέλου, ενώ υιοθετεί στοιχεία που παραπέμπουν σε crossover, ανταγωνιζόμενο τις σύγχρονες προτιμήσεις.
Παρά τις αναφορές για μια πιθανή ηλεκτρική εκδοχή και αγωνιστική παραλλαγή, η παραγωγή του μοντέλου παραμένει αβέβαιη, με τις πιθανότητες να μην είναι υπέρ του.
Πιο αναλυτικά
Το Škoda Favorit λανσαρίστηκε πριν από 38 χρόνια αποτελώντας με το καλημέρα ένα από τα ευρωπαϊκά best-seller της φίρμας, καθορίζοντας σε μεγάλο βαθμό το μέλλον της Škoda στην Ευρώπη σε μια δύσκολη κοινονικοπολιτικά εποχή.
Θέλοντας να τιμήσει την ιστορία του, το Mladá Boleslav παρουσίασε σε πρωτότυπη μορφή μια μοντέρνα αναβίωση του δημοφιλούς χάτσμπακ, βασισμένη στη νέα σχεδιαστική του ταυτότητα, αλλά με ιδιαίτερες στιλιστικές λεπτομέρειες που διατηρούν το πνεύμα του παρελθόντος.
Θα δούμε άραγε το Škoda Favorit να μπαίνει ξανά στην παραγωγή; Δεν γνωρίζουμε ακόμα με βεβαιότητα όμως οι πιθανότητες δεν είναι υπέρ του
Το Favorit concept διατηρεί τον απλό και καθαρό σχεδιασμό του αρχικού μοντέλου, το οποίο σχεδιάστηκε από τον Bertone. Αυτό που επίσης παρατηρούμε είναι πως η σύγχρονη εκδοχή μοιάζει μεγαλύτερη, υιοθετώντας σιλουέτα που παραπέμπει περισσότερο σε crossover, ανταποκρινόμενη στις προτιμήσεις του σημερινού κοινού.
Αν και το πρωτότυπο ενσωματώνει τη σχεδιαστική φιλοσοφία Modern Solid της Skoda, διαφοροποιείται εμφανώς σε ορισμένα σημεία. Το εμπρός μέρος, για παράδειγμα, δεν ακολουθεί τη νέα σχεδίαση Tech-Deck Face που είδαμε στα νεότερα μοντέλα της εταιρείας προτείνοντας ένα εντελώς διαφορετικό σχέδιο.
Οι άνθρωποι πίσω από πρωτότυπο οραματίστηκαν και μια αγωνιστική έκδοση του μοντέλου, με πιο σπορ πινελιές. Ο σχεδιαστής Ljudmil Slavov, εμπνευστής της concept δήλωσε ότι φαντάστηκε το νέο χάτσμπακ ως ηλεκτρικό, κάτι που θα βελτίωνε σημαντικά τις επιδόσεις του.
Θυμίζουμε πως το αρχέτυπο εξοπλιζόταν με έναν 1.300άρη 4κύλινδρο βενζινοκινητήρα με ισχύ έως 67 ίππους. Θα δούμε άραγε το Škoda Favorit να μπαίνει στην παραγωγή; Δεν γνωρίζουμε ακόμα με βεβαιότητα όμως οι πιθανότητες δεν είναι υπέρ του.