Η νέα Alpine A390, το κορυφαίο ηλεκτρικό μοντέλο της γαλλικής εταιρείας, συνδυάζει την σπιρτάδα των σπορ αυτοκινήτων με την πρακτικότητα των οικογενειακών SUV. Βασισμένο στην ηλεκτρική πλατφόρμα Ampère του Ομίλου Stellantis, διαθέτει τρία ηλεκτρικά μοτέρ που προσφέρουν 400 έως 470 άλογα και επιδόσεις 0-100 km/h από 3,9 έως 4,8 δευτερόλεπτα.
Με αυτονομία 555 χιλιομέτρων και δυνατότητα γρήγορης φόρτισης, η A390 ενσωματώνει προηγμένα τεχνολογικά χαρακτηριστικά, όπως το σύστημα Active Torque Vectoring και λειτουργία V2G. Η παραγωγή της θα γίνει αποκλειστικά στη Γαλλία, με τιμές που κυμαίνονται από 65.000 έως 76.000 ευρώ.
Το μοντέλο αποτελεί μέρος της στρατηγικής της Alpine για τη μετάβαση σε πλήρως ηλεκτρικά οχήματα.
Πιο αναλυτικά
Ο σπορ βραχίονας της Renault παρουσίασε το κορυφαίο μοντέλο της γκάμας της, την Alpine A390 που στοχεύει να συνδυάσει τη σπιρτάδα ελαφριών σπορ αυτοκινήτων όπως της A110 με την πρακτικότητα των πιο ώριμων οικογενειακών SUV.
Το συγκεκριμένο είναι το δεύτερο 100% ηλεκτρικό μοντέλο της εταιρείας ύστερα την A290. Σχεδιαστικά είναι βασισμένο στο πρωτότυπο φάστμπακ A390_β και έχει κρατήσει κάμποσα από τα φουτουριστικά στοιχεία του. Δόθηκε μάλιστα, ιδιαίτερη έμφαση στην αεροδυναμική και στη μείωση του βάρους. Το αμάξωμα αξιοποιεί ελαφριά υλικά με το εσωτερικό να συνδυάζει λειτουργικότητα και τεχνολογική αρμονία, με οδηγικά επικεντρωμένη εργονομία, σπορ καθίσματα και premium υλικά.
Η Alpine A390 είναι ένα φάστμπακ crossover που συνδυάζει την πρακτικότητα με τη σπιρτάδα των σπόρτσκαρ
Η Alpine A390 βασίζεται στην ηλεκτρική πλατφόρμα Ampère του Ομίλου Stellantis, με τρία ηλεκτρικά μοτέρ: Ένα στον εμπρός άξονα και δύο στον πίσω, διαμορφώνοντας ένα συνολικό σύστημα τετρακίνησης. Η απόδοση θα είναι στους 400 ίππους στη βασική έκδοση GT με επιτάχυνση 0-100 km/h σε 4,8 δευτερόλεπτα και τελική τα 200 km/h, με την κορυφαία GTS θα αποδίδει 470 άλογα και 808 Nm, κάνοντας το σπριντ 0-100 σε 3,9 δευτερόλεπτα και αυξάνοντας την τελική ταχύτητα στα 220 km/h.
Το μοντέλο ενσωματώνει το σύστημα Active Torque Vectoring για βελτιωμένο έλεγχο της ροπής στους πίσω τροχούς, ενισχύοντας τη δυναμική συμπεριφορά και την ασφάλεια. Ο συνδυασμός των τριών μοτέρ προσφέρει δυνατότητες έξυπνης κατανομής της ισχύος, ανάλογα με τις συνθήκες οδήγησης.
Η μπαταρία χρησιμοποιεί αρχιτεκτονική 400V με χωρητικότητα 89 kWh και συνολική αυτονομία τα 555 χιλιόμετρα. Σε γρήγορη φόρτιση, το BMS της μπαταρίας μπορεί να επιτρέψει μέγιστη ισχύ μέχρι 190 kW και να επαναφορτίσει την μπαταρία από το 15% στο 80% σε κάτω από 25 λεπτά. Επιπλέον διαθέτει λειτουργία V2G (Vehicle-to-Grid) που δίνει τη δυνατότητα παροχής ρεύματος σε εξωτερικές συσκευές. Παράλληλα, ενσωματώνει προηγμένο ψηφιακό οικοσύστημα infotainment και διασύνδεσης, με πλήρη υποστήριξη για ενημερώσεις FOTA -Firmware Over The Air.
Η παραγωγή της A390 θ γίνεται αποκλειστικά στη Γαλλία, στο εργοστάσιο της Διέππης, το οποίο υπέστη αναβάθμιση για την υποστήριξη ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Οι κινητήρες παράγονται στην Cléon, ενώ το αυτοκίνητο θα συναρμολογείται στο Douai.
Η Alpine τονίζει τη σημασία της εγχώριας παραγωγής, δίνοντας έμφαση στη γαλλική τεχνογνωσία και στις συνεργασίες με εγχώριους προμηθευτές όπως η Michelin για τα λάστιχα και η Devialet για το ηχοσύστημα.
Η τιμή του νέου μοντέλου θα είναι αρκετά τσιμπημένη. Η Alpine λέει ότι θα κάνει μεταξύ 65.000 και 76.000 ευρώ, αλλά με βάση αυτά που έχει δηλώσει η γαλλική εταιρεία όποιος επιλέξει να τα διαθέσει δεν θα το μετανιώσει.
Η A390 αποτελεί το δεύτερο μοντέλο της σειράς «Dream Garage», ύστερα από τη A290 και πριν τη μελλοντική A110 EV. Αποτελεί κεντρικό πυλώνα στη μετάβαση της Alpine σε πλήρως ηλεκτρική γκάμα και στοχεύει σε ένα ευρύτερο αγοραστικό κοινό, συνδυάζοντας επιδόσεις με πρακτικότητα.