Το Silver Fox, ένα μοναδικό φουτουριστικό καταμαράν-αυτοκίνητο, κέρδισε τις εντυπώσεις στη Villa D’Este στην Ιταλία. Κατασκευασμένο από την Officine Stampaggi Industriali, το αυτοκίνητο έχει σχεδίαση που θυμίζει πλωτή πτέρυγα και μπορεί να επιτύχει ταχύτητα 250 km/h, αν και διαθέτει έναν μικρό κινητήρα ενός λίτρου.
Παρόλο που σχεδιάστηκε για να συμμετάσχει στον 24ωρο αγώνα του Le Mans το 1967, η εταιρεία έκλεισε το 1968 και το Silver Fox δεν έφτασε ποτέ στη γραμμή εκκίνησης. Σήμερα, μόνο ένα αντίτυπο παραμένει λειτουργικό και εντυπωσιάζει με την καινοτομία και την ιστορία του.
Πιο αναλυτικά
Η Villa D’Este στη λίμνη του Como στην Ιταλία θα συνεχίσει να μας δίνει υλικό για εβδομάδες. Συγκέντρωσε την αφρόκρεμα της αυτοκίνησης, αλλά κανένα μάλλον μοντέλο δεν τράβηξε περισσότερα βλέμματα από το Silver Fox.
Κατασκευασμένο από την Officine Stampaggi Industriali, υπάρχει μόνο ένα αντίτυπο. Και ευτυχώς, είναι απόλυτα λειτουργικό. Με σχεδίαση που θυμίζει καταμαράν με τέσσερις τροχούς, το Silver Fox μπορεί να αναπτύξει τελική ταχύτητα 250 km/h, παρά το λιλιπούτειο μοτέρ του ενός λίτρου.
Αλλού ο οδηγός, αλλού ο κινητήρας. Πώς θα είναι να κινείσαι με 200+ μέσα σε αυτή την κατασκευή;
Παράλληλα με τις παγκόσμιες πρεμιέρες, όπως την BMW Speedtop και το Glickenhaus SCG 007, ένα από τα πιο ιδιόρρυθμα αγωνιστικά αυτοκίνητα της δεκαετίας του 1960 έκανε την εμφάνισή του στη διάσημη εκδήλωση.
Η ρηξικέλευθη εμφάνιση επιλέχθηκε ώστε το Silver Fox να συμμετάσχει στον 24ωρο αγώνα του Le Mans το 1967. Μέχρι τότε, η Officine Stampaggi Industriali είχε γίνει γνωστή για την παραγωγή μοντέλων περιορισμένης παραγωγής για την Alfa Romeo, τη Ford και την Innocenti.
Αλλά στα μέσα της δεκαετίας του 1960, η μικρή ιταλική εταιρεία αποφάσισε ότι είχε έρθει η ώρα να βάλει το δικό της όνομα σε κάτι πιο τολμηρό. Σχεδιασμένο από το μηδέν και κατασκευασμένο για την πιο δύσκολη διαδρομή των αγώνων αντοχής.
Έμοιαζε περισσότερο με πείραμα παρά με πρωτότυπο του Le Mans. Το Silver Fox ενσωμάτωνε διάταξη διπλού κύτους, ένα καταμαράν για την ξηρά.
Αυτά τα δύο στενά κελύφη έδιναν στο αυτοκίνητο την εμφάνιση μιας πλωτής πτέρυγας. Στην αριστερή πλευρά βρισκόταν ένας 4κύλινδρος κινητήρας Renault Alpine 956 cc.
Για να εξισορροπηθεί το βάρος του συστήματος μετάδοσης κίνησης, ο οδηγός τοποθετήθηκε στο δεξί κέλυφος. Όσο αντισυμβατική και αν φαινόταν η όλη διάταξη, το Silver Fox φέρεται να μπορούσε να φτάσει τα 250 km/h παρά τη χαμηλή ιπποδύναμη των 80 ίππων στις 6.500 rpm.
Άλλες φήμες κάνουν λόγο για 225 km/h. Μικρή σημασία έχει πια. Τα όνειρα της Officine Stampaggi Industriali για δόξα στους αγώνες αντοχής δεν κράτησαν πολύ.
Η εταιρεία έκλεισε το 1968, ενώ το Silver Fox δεν στήθηκε ποτέ στην γραμμή εκκίνησης στο Le Mans. Μόνο ένα αντίγραφο κατασκευάστηκε και ευτυχώς παραμένει αξιόμαχο.