Η Toyota ανακοίνωσε την απόφασή της να μεταφέρει μέρος της παραγωγής της GR Corolla από την Ιαπωνία στο Ηνωμένο Βασίλειο, επενδύοντας 56 εκατ. δολάρια για τη δημιουργία ειδικής γραμμής στο εργοστάσιο του Burnaston, που ήδη παράγει τις απλές εκδόσεις της Corolla.
Η νέα παραγωγή, που θα ξεκινήσει το 2026 με στόχο 10.000 αυτοκίνητα ετησίως για τη Βόρεια Αμερική, αποσκοπεί στη μείωση των χρόνων παράδοσης και στην αξιοποίηση της πλεονάζουσας δυναμικότητας του εργοστασίου. Η κίνηση δεν σχετίζεται με τους πρόσφατους δασμούς των ΗΠΑ, ενώ η Toyota σχεδιάζει να απορροφήσει τυχόν αυξήσεις κόστους χωρίς να αυξήσει τις τιμές.
Πιο αναλυτικά
Η Toyota σχεδιάζει να μεταφέρει μέρος της παραγωγής του σπορ μοντέλου GR Corolla από την Ιαπωνία στο Ηνωμένο Βασίλειο, επενδύοντας περίπου 56 εκατ. δολάρια για τη δημιουργία ειδικής γραμμής παραγωγής στο εργοστάσιο του Burnaston, στο Derbyshire.
Η κίνηση αυτή αποσκοπεί στην αξιοποίηση της πλεονάζουσας δυναμικότητας του βρετανικού εργοστασίου και στη μείωση των χρόνων παράδοσης για τους πελάτες στη Βόρεια Αμερική, όπου η ζήτηση για το μοντέλο είναι ιδιαίτερα αυξημένη.
Η παραγωγή στο Burnaston, που λειτουργεί από το 1992 και ήδη κατασκευάζει τις απλές εκδόσεις της Corolla, θα ξεκινήσει στα μέσα του 2026, με στόχο την παραγωγή 10.000 αυτοκινήτων ετησίως για εξαγωγή στη Βόρεια Αμερική. Μηχανικοί από την Ιαπωνία θα αποσταλούν προσωρινά για να υποστηρίξουν τη μεταφορά τεχνογνωσίας και την εκπαίδευση του προσωπικού.
Το εργοστάσιο του Burnaston έχει ήδη κατασκευάσει πάνω από πέντε εκατομμύρια αυτοκίνητα από την έναρξη της λειτουργίας του, με σημαντικές επενδύσεις που ξεπερνούν τα 2,82 δις. λίρες. Ήταν το πρώτο εργοστάσιο της Toyota εκτός Ιαπωνίας που παρήγαγε υβριδικά οχήματα και συνεχίζει να αποτελεί κέντρο αριστείας για την τεχνολογία αυτή.
Η απόφαση της Toyota δεν σχετίζεται με τους πρόσφατους δασμούς των ΗΠΑ στις εισαγωγές αυτοκινήτων, αλλά εντάσσεται σε μια στρατηγική αξιοποίησης της υπάρχουσας δυναμικότητας και μείωσης των χρόνων παράδοσης. Παράλληλα, η εταιρεία σχεδιάζει να απορροφήσει οποιαδήποτε αύξηση κόστους λόγω δασμών μέσω περικοπών κόστους και άλλων μέτρων, χωρίς να αυξήσει τις τιμές των αυτοκινήτων.
Η GR Corolla, μέρος της σειράς υψηλών επιδόσεων GR που περιλαμβάνει επίσης το GR Yaris, κατασκευάζεται επί του παρόντος στο εργοστάσιο Motomachi στην Ιαπωνία, το οποίο έχει φτάσει στο μέγιστο της παραγωγικής του ικανότητας. Η μεταφορά μέρους της παραγωγής στη Βρετανία θα επιτρέψει στο Motomachi να συνεχίσει την παραγωγή για την ιαπωνική και άλλες αγορές.