Η θρυλική Alfa Romeo 8C επιστρέφει με μια νέα εκδοχή, το Zagato DoppiaCoda, που παρουσιάστηκε στο Concorso d’Eleganza Villa d’Este. Το κουπέ, που σχεδιάστηκε για έναν Ιταλό συλλέκτη, διακρίνεται για τον καινοτόμο σχεδιασμό τύπου Kammback και την χαρακτηριστική “διπλή φούσκα” στην οροφή.
Παρά την πλήρη ανανέωση του αμαξώματος, διατηρεί τον V8 κινητήρα της Ferrari, με την εργοστασιακή 8C να αποδίδει 444 ίππους. Η Zagato έχει προηγούμενη εμπειρία στην επανασχεδίαση της 8C, καθώς είχε παρουσιάσει το TZ3 Corsa το 2010, ενισχύοντας τη φήμη της στον κόσμο των σούπερκαρ.
Πιο αναλυτικά
Ο ιταλικός σχεδιαστικός οίκος παρουσίασε στο Concorso d’Eleganza Villa d’Este ένα εντυπωσιακό κουπέ βασισμένο στην Alfa Romeo 8C Competizione. Το συγκεκριμένο μοντέλο αποτελεί παραγγελία πλούσιου Ιταλού συλλέκτη και φέρει την ονομασία Zagato DoppiaCoda. Η ονομασία αναφέρεται στον σχεδιασμό τύπου Kammback και στην χαρακτηριστική καμπυλωτή πίσω αεροτομή.
Η σχεδίαση Kammback, γνωστή και ως K-tail, χαρακτηρίζεται από μια ομαλή κλίση που καταλήγει απότομα σε κάθετη επιφάνεια. Το σχεδιαστικό αυτό στοιχείο καθιερώθηκε από τον Γερμανό σχεδιαστή και αεροδυναμιστή Wunibald Kamm, ο οποίος σχεδίασε το 1938 την BMW Kamm Coupe.
Το Zagato DoppiaCoda διατηρεί τον V8 κινητήρα της Ferrari
Η Zagato τόλμησε να τροποποιήσει ένα από τα πιο όμορφα αυτοκίνητα της σύγχρονης εποχής. Το αν το τελικό αποτέλεσμα ξεπερνά το έργο των Wolfgang Egger και Daniele Gaglione από τη δεκαετία του 2000 είναι θέμα υποκειμενικό. Ακόμα και σήμερα, η νεότερη 8C, σχεδιασμένη από το Centro Stile Alfa Romeo, παραμένει ένα πανέμορφο κεντρομήχανο σούπερκαρ, τόσο στην έκδοση κουπέ όσο και στη Spider.
Φυσικά, δεν θα μπορούσε να λείπει η χαρακτηριστική «διπλή φούσκα» στην οροφή, το σήμα κατατεθέν της Zagato. Παρότι ολόκληρο το αμάξωμα έχει επανασχεδιαστεί, το πίσω μέρος είναι αυτό που διαφοροποιεί άμεσα το μοντέλο από την εργοστασιακή 8C. Η εμπειρία από προηγούμενο project βασισμένο στην Alpine A110, το οποίο διέθετε αφαιρούμενο μακρύ πίσω τμήμα, βοήθησε τη Zagato να επανεφεύρει την αισθητική του πίσω μέρους της Alfa.
Τα τεχνικά χαρακτηριστικά του DoppiaCoda δεν έχουν αποκαλυφθεί, κάτι που ίσως υποδηλώνει πως διατηρείται ο V8 κινητήρας με καταγωγή από τη Ferrari. Στην εργοστασιακή 8C, ο ατμοσφαιρικός κινητήρας 4,7 λίτρων απέδιδε 444 ίππους και 480 Nm ροπής. Η μετάδοση της ισχύος γινόταν στους πίσω τροχούς μέσω αυτόματου κιβωτίου έξι σχέσεων με paddles, με το αυτοκίνητο να επιταχύνει από 0-100 km/h σε 4,2 δευτερόλεπτα και να φτάνει τελική ταχύτητα 292 km/h.
Αξίζει να σημειωθεί ότι δεν είναι η πρώτη φορά που η Zagato επανασχεδιάζει την 8C. Στην ίδια εκδήλωση, το 2010, είχε παρουσιάσει το TZ3 Corsa, ένα μοναδικό κομμάτι για τον Γερμανό συλλέκτη Martin Kapp. Και εκείνο το μοντέλο διέθετε σχεδίαση τύπου Kammback, αν και η αισθητική του πλησίαζε περισσότερο την εμφάνιση της Ferrari 250 GT SWB Breadvan.