Το άρθρο παρουσιάζει μια μοναδική παραλλαγή του Mazda MX-5, που έχει μετατραπεί σε ένα «πολεμικό» όχημα για εκτός δρόμου περιπέτειες. Το αυτοκίνητο, προερχόμενο από την Αμερική, διαθέτει ενισχυμένες αναρτήσεις, 29ιντσα ελαστικά, αυξημένη απόσταση από το έδαφος και άλλες μετατροπές που του επιτρέπουν να συμμετέχει σε αγώνες εκτός δρόμου.
Διατηρεί τον ατμοσφαιρικό κινητήρα 1.8 λίτρων με 140 ίππους, αν και η τελική ταχύτητα και η επιτάχυνση είναι πιθανό να έχουν επηρεαστεί από το βάρος και τις αλλαγές. Το MX-5 συνεχίζει να προσφέρει την εμπειρία του πισωκίνητου οχήματος, συνδυάζοντας την κλασική του φιλοσοφία με τις απαιτήσεις του off-road.
Πιο αναλυτικά
Έχουμε δει πολλά ανορθόδοξα αυτοκίνητα να «σκάβουν» εκτός δρόμου, αλλά όλα με εκτεταμένες μετατροπές. Νέες αναρτήσεις, κιτ ανύψωσης, τεράστια χωμάτινα ελαστικά, επεμβάσεις σε αντιστρεπτικές και πλαίσιο. Το εικονιζόμενο Mazda MX-5 διαθέτει όλα τα παραπάνω, κι ακόμα περισσότερα!
To «πολεμικό» MX-5 μας έρχεται από την Αμερική, προετοιμασμένο όχι μόνο για να βγαίνει εκτός δρόμου, αλλά να συμμετέχει σε αγώνες του είδους! Τα 29ιντσα ελαστικά της BF Goodrich, οι νέες αναρτήσεις των FOX και KYB, οι ποδιές, οι ειδικές ζάντες, οι ποδιές, η τεράστια απόσταση από το έδαφος (πάνω από 30 εκατοστά), οι ενισχύσεις στο σασί, όλα έχουν δημιουργήσει ένα αυτοκίνητο που δεν σταματά πουθενά μακριά από την άσφαλτο. Παράλληλα έχει κοντύνει η τελική σχέση μετάδοσης (5,38: 1) στο 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο, δίχως ωστόσο να φιλοξενούνται αλλαγές κάτω από το καπό.
Εκεί συναντάμε τον ατμοσφαιρικό 16βάλβιδο των 1.8 λίτρων, απόδοσης 140 ίππων (στην Αμερική, 146 εδώ) στις 6.500 σ.α.λ. και 162 Nm στις 4.500 σ.α.λ. Υπό κανονικές συνθήκες, η δύναμη είναι αρκετή για ένα 0-100 χλμ./ώρα σε 8,0 δλ. και μια τελική 205 χλμ./ώρα. Εδώ, βέβαια, δεν μιλάμε ούτε κατά διάνοια για εργοστασιακό δείγμα, οπότε σίγουρα η τελική -πρώτα και κυριότερα λόγω μετάδοσης- είναι μικρότερη. Λογικά και η επιτάχυνση, λόγω αυξημένου βάρους και μεγαλύτερων τροχών, αλλά τώρα το MX-5 μπορεί να πάει τέρμα γκάζι παντού – κι ας παραμένει πισωκίνητο. Ευτυχώς, να λέμε την αλήθεια, καθότι πρόσθετα διαφορικά, «κοντά» κιβώτια και λοιπά παρελκόμενα όχι μόνο θα εκτίνασσαν το βάρος, αλλά θα αλλοίωναν και το χαρακτήρα του πιο «χωμάτινου» NB στον πλανήτη.