Στη Γερμανία, η Autobahn A6 θα φιλοξενήσει την πρώτη δοκιμή ενός συστήματος ασύρματης φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων εν κινήσει, μέσω επαγωγικών σπειρών τοποθετημένων κάτω από την άσφαλτο. Το πιλοτικό τμήμα μήκους ενός χιλιομέτρου θα βρίσκεται μεταξύ Amberg και Sulzbach-Rosenberg, με στόχο την αντιμετώπιση της περιορισμένης αυτονομίας των ηλεκτρικών οχημάτων σε μεγάλα ταξίδια.
Η τεχνολογία αναπτύσσεται από την ισραηλινή εταιρεία ElectReon και οι πρώτες δοκιμές προγραμματίζονται για το καλοκαίρι του 2025. Αν αποδειχθεί επιτυχής, θα μπορούσε να επεκταθεί σε άλλες οδικές διαδρομές, καθώς η Βαυαρία επενδύει στην ηλεκτροκίνηση και την ανάπτυξη «έξυπνων δρόμων».
Πιο αναλυτικά
Μια νέα τεχνολογία επαγωγικής φόρτισης σε δρόμο θα δοκιμαστεί για πρώτη φορά στην Autobahn A6, στη Γερμανία.
Στον γερμανικό αυτοκινητόδρομο σύντομα θα εγκατασταθεί σύστημα που επιτρέπει σε ηλεκτρικά να φορτίζονται εν κινήσει μέσω μαγνητικού πεδίου –όπως ακριβώς συμβαίνει με τους ασύρματους φορτιστές κινητών. Το πιλοτικό τμήμα μήκους ενός χιλιομέτρου θα βρίσκεται ανάμεσα στις πόλεις Amberg και Sulzbach-Rosenberg, στο πλαίσιο ενός ευρύτερου προγράμματος εκσυγχρονισμού 5,7 χιλιομέτρων στον νοτιοανατολικό άξονα της Βαυαρίας. Κάτω από την άσφαλτο θα τοποθετηθούν χάλκινες επαγωγικές σπείρες, οι οποίες θα ενεργοποιούνται καθώς περνά ένα συμβατό αυτοκίνητο από πάνω τους.
Η δυνατότητα φόρτισης κατά την οδήγηση θα μπορούσε να δώσει λύση σε ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα των EV: Την περιορισμένη αυτονομία σε μεγάλα ταξίδια
Το σύστημα εξελίσσεται από την ισραηλινή εταιρεία ElectReon που έχει ήδη εμπειρία από παρόμοια πτότζεκτ σε άλλες χώρες. Στη Γερμανία έχει δοκιμαστεί στο παρελθόν εντός πόλης, αλλά είναι η πρώτη φορά που επιχειρείται δοκιμή σε αυτοκινητόδρομο. Οι πρώτες δοκιμές έχουν προγραμματιστεί για τέλος Ιουλίου με αρχές Αυγούστου 2025.
Αν το εγχείρημα κριθεί επιτυχές, η τεχνολογία ενδέχεται να επεκταθεί και σε άλλα οδικά τμήματα. Η Βαυαρία δείχνει ιδιαίτερο ενδιαφέρον για την ηλεκτροκίνηση και ήδη χρηματοδοτεί με 7,5 εκατ. ευρώ ένα νέο τεχνολογικό κέντρο για «έξυπνους δρόμους» στο Hallstadt, υπό την επίβλεψη του Ινστιτούτου Fraunhofer IISB.
Η δυνατότητα φόρτισης κατά την οδήγηση θα μπορούσε να δώσει λύση σε ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα των EV: Την περιορισμένη αυτονομία σε μεγάλα ταξίδια. Το αν η τεχνολογία αυτή μπορεί να εφαρμοστεί σε ευρεία κλίμακα παραμένει το μεγάλο ζητούμενο.