Η BYD εισέρχεται δυναμικά στην ευρωπαϊκή αγορά με το νέο μοντέλο Dolphin Surf, το οποίο θα κατασκευάζεται στο υπό ανέγερση εργοστάσιο στην Ουγγαρία.
Το εργοστάσιο, που αναμένεται να ολοκληρωθεί στα τέλη του 2025, θα παράγει επίσης τα μοντέλα Atto 3 και Dolphin, δημιουργώντας χιλιάδες θέσεις εργασίας.
Η στρατηγική της BYD επικεντρώνεται στην εδραίωσή της στην Ευρώπη, με επενδύσεις σε έρευνα και ανάπτυξη και τη δημιουργία δικτύου ταχυφορτιστών, ενώ το Dolphin Surf είναι ήδη διαθέσιμο στην ελληνική αγορά.
Πιο αναλυτικά
Το ολοκαίνουργιο στην ευρωπαϊκή αγορά BYD Dolphin Surf που οδηγήσαμε πρόσφατα στην Αθήνα θα είναι όπως όλα δείχνουν το πρώτο μοντέλο της εταιρείας που κατασκευάζεται στο νεόδμητο εργοστάσιο της Ουγγαρίας. Όπου εκτός απροόπτου θα κατασκευάζονται και τα Atto 3 και Dolphin.
Με αυτή τη κίνηση, η BYD θα συγκαταλέγεται ανάμεσα στις πρώτες κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες που κατασκευάζουν τα μοντέλα τους στην Ευρώπη, ακολουθώντας εντελώς διαφορετική στρατηγική από τη Leapmotor. Η οποία πρόσφατα υπαναχώρησε από το σχέδιό της να παράγει το T03 για την ευρωπαϊκή αγορά στην Πολωνία.
Το νέο εργοστάσιο βρίσκεται υπό κατασκευή στην πόλη Szeged, στη νότια Ουγγαρία, με την ολοκλήρωσή του να έχει δρομολογηθεί για το τέλος του έτους.
Το εργοστάσιο της BYD στην Ουγγαρία θα ολοκληρωθεί στα τέλη του 2025, με την παραγωγή του BYD Dolphin Surf να ξεκινά αμέσως μετά
Το συγκεκριμένο πρότζεκτ αναμένεται να δημιουργήσει χιλιάδες νέες θέσεις εργασίας, με την κυβέρνηση του Viktor Orbán να στηρίζει σθεναρά τις επενδύσεις της BYD. «Ο στόχος μας είναι οι πελάτες να αντιλαμβάνονται τη BYD ως μια ευρωπαϊκή μάρκα», τόνισε η Stella Li, εκτελεστική αντιπρόεδρος της εταιρείας. Ήδη η BYD έχει παρουσία σε 28 ευρωπαϊκές χώρες, εκ των οποίων οι 12 προστέθηκαν μόνο το 2025.
Αυτό το βήμα εντάσσεται σε μια ευρύτερη στρατηγική διείσδυσης και εδραίωσης στην ευρωπαϊκή αγορά. Η BYD δεν επενδύει μόνο στην παραγωγή, αλλά και σε κέντρα έρευνας & ανάπτυξης, με ένα νέο R&D hub να ανεγείρεται στην Ουγγαρία, ενώ παράλληλα ετοιμάζεται και δεύτερο εργοστάσιο στην Τουρκία.
Η εταιρεία δεν είναι απλώς κατασκευαστής αυτοκινήτων, αλλά ένας τεχνολογικός κολοσσός που αναπτύσσει in-house τις μπαταρίες της (Blade Battery), τα ηλεκτρομοτέρ και τις τεχνολογικές πλατφόρμες, όπως η e-Platform 3.0 και η super e-platform με δυνατότητα φόρτισης δύο km/δευτερόλεπτο (ή αλλιώς 400 km σε πέντε λεπτά). Στην Ευρώπη σχεδιάζει την ανάπτυξη δικτύου υδρόψυκτων ταχυφορτιστών ισχύος 1.360 kW, που θα υποστηρίξουν το οικοσύστημα των ηλεκτρικών της μοντέλων.
Με την παραγωγή του BYD Dolphin Surf και των λοιπών μοντέλων της εταιρείας να ξεκινά σύντομα στην καρδιά της Ευρώπης, η BYD επιβεβαιώνει την πρόθεσή της να μην περιοριστεί στον ρόλο του εξαγωγέα, αλλά να μετατραπεί σε πυλώνα της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας. Με τις πωλήσεις να δείχνουν ότι έχει ήδη κερδίσει την εμπιστοσύνη των ευρωπαίων καταναλωτών.
Να θυμίσουμε τέλος, πως το BYD Dolphin Surf είναι ήδη διαθέσιμο στην ελληνική αγορά, ξεκινώντας από τις €20.790, χωρίς να υπολογίζεται η κρατική επιδότηση.