Η Honda ανακοίνωσε ότι θα μειώσει τις επενδύσεις της σε ηλεκτρικά οχήματα, επικεντρώνοντας τις προσπάθειές της στα υβριδικά μοντέλα, καθώς παρατηρεί επιβράδυνση της ζήτησης για EV. Ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Toσιχίρο Μίμπε, δήλωσε ότι οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων αναμένεται να αντιπροσωπεύουν μόλις το 20% έως το 2030, αντί του αρχικού στόχου του 30%.
Παράλληλα, η Honda σχεδιάζει να λανσάρει 13 νέα υβριδικά μοντέλα μέχρι το 2027 και στοχεύει σε πωλήσεις 2,2-2,3 εκατομμυρίων υβριδικών οχημάτων έως το 2030. Η εταιρεία συνεχίζει να προγραμματίζει την ανάπτυξη οχημάτων με μπαταρίες και κυψέλες καυσίμου για το μέλλον.
Πιο αναλυτικά
H Honda βλέποντας τις τρέχουσες τάσεις στην αγορά αυτοκινήτου επανασχεδιάζει τη στρατηγική της. Ποια είναι τα πλάνα που μόλις ανακοινώθηκαν

Η Honda ανακοίνωσε την Τρίτη 20 Μαΐου ότι μειώνει τις επενδύσεις της σε ηλεκτρικά οχήματα λόγω της επιβράδυνσης της ζήτησης και θα επικεντρωθεί στα υβριδικά, τα οποία τώρα είναι πολύ πιο δημοφιλή, με μια σειρά από μοντέλα. Στη φωτό το εξαιρετικό υβριδικό Civic e:HEV
Η δεύτερη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ιαπωνίας, μετά την Toyota, μείωσε το στόχο για πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων που στόχευε να αντιπροσωπεύει το 30% των πωλήσεών της έως το 2030
«Είναι πραγματικά δύσκολο να διαβάσουμε την αγορά, αλλά αυτή τη στιγμή βλέπουμε τα ηλεκτρικά οχήματα να αντιπροσωπεύουν περίπου το ένα πέμπτο μέχρι τότε», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος, Toσιχίρο Μίμπε, σε συνέντευξη Τύπου


Συγκεκριμένα, η Honda έχει μειώσει τις προγραμματισμένες επενδύσεις της στην ηλεκτροκίνηση και το αντίστοιχο λογισμικό κατά 30%, στα 7 τρισεκατομμύρια γιεν (48,4 δισεκατομμύρια δολάρια).
Είναι μία μόνο από τις πολλές μάρκες αυτοκινήτων που μειώνουν τις επενδύσεις σε ηλεκτρικά οχήματα λόγω της μετατόπισης της ζήτησης υπέρ των υβριδικών.
Επιπρόσθετα καθώς οι κυβερνήσεις σε όλο τον κόσμο χαλαρώνουν τα χρονοδιαγράμματα για την επίτευξη των κανόνων εκπομπών και των στόχων πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων, η συγκυρία ευνοεί διαφοροποίηση της στρατηγικής.

Ο δε Πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ, για παράδειγμα, ανακάλεσε ένα εκτελεστικό διάταγμα της κυβέρνησης Μπάιντεν που επιδίωκε να διασφαλίσει ότι όλα τα νέα οχήματα που θα πωλούνται στις Ηνωμένες Πολιτείες έως το 2030 θα είναι ηλεκτρικά


Τα πλάνα
Η Honda σχεδιάζει να λανσάρει 13 υβριδικά μοντέλα επόμενης γενιάς παγκοσμίως μέσα στα τέσσερα χρόνια από το 2027.
Αυτή τη στιγμή η Honda διαθέτει περισσότερα από 12 υβριδικά μοντέλα παγκοσμίως, αν και μόνο τρία στις ΗΠΑ – το Civic, το Accord και το CR-V

Θα αναπτύξει επίσης ένα υβριδικό σύστημα για μοντέλα μεγάλου μεγέθους που σχεδιάζει να λανσάρει στο δεύτερο μισό της δεκαετίας.
Η Honda στοχεύει να πουλήσει 2,2 εκατομμύρια έως 2,3 εκατομμύρια υβριδικά οχήματα έως το 2030, μια τεράστια αύξηση σε σχέση με τα 868.000 που πουλήθηκαν πέρυσι.
Νωρίτερα αυτό τον μήνα, η Honda ανακοίνωσε ότι ανέστειλε για περίπου δύο χρόνια ένα σχέδιο ύψους 10,7 δις. δολαρίων για την κατασκευή βάσης παραγωγής ηλεκτρικών αυτοκινήτων στο Οντάριο του Καναδά, λόγω της επιβράδυνσης της ζήτησης για EV.


Η Honda δήλωσε, ωστόσο, ότι εξακολουθεί να κάνει πλάνα για οχήματα με μπαταρία και κυψέλες καυσίμου που θα αποτελούν όλες τις πωλήσεις νέων αυτοκινήτων της έως το 2040.
Μεταξύ των αυτοκινητοβιομηχανιών που έχουν μειώσει τις επενδύσεις σε ηλεκτρικά οχήματα περιλαμβάνεται και η Nissan, η οποία εγκατέλειψε αυτόν τον μήνα σχέδιο για την κατασκευή εργοστασίου μπαταριών αξίας 1,1 δισεκατομμυρίων δολαρίων στο νοτιοδυτικό νησί Kyushu της Ιαπωνίας, λίγους μόλις μήνες αφότου είχε ανακοινώσει το έργο
Photo: 4Drivers / Honda / Δ. Μανώλαρος