Ένας ιδιοκτήτης Mazda RX-7 του 1993 αναβάθμισε το εμβληματικό σπορ αυτοκίνητο, αντικαθιστώντας τον παραδοσιακό κινητήρα Wankel με ηλεκτρικό σύστημα από Tesla, προσφέροντας έτσι αξιόπιστη και οικολογική οδήγηση.
Παρά την απώλεια της χαρακτηριστικής στροφής του παλιού κινητήρα, το νέο RX-7 αποδίδει 366 ίππους και 440 Nm ροπής, με αυτονομία παρόμοια με αυτή του θερμικού μοντέλου.
Το αυτοκίνητο πωλήθηκε πρόσφατα στις ΗΠΑ για $28.250, συνδυάζοντας την κλασική γοητεία με σύγχρονη τεχνολογία και ανοίγοντας νέο δρόμο για καθημερινή χρήση χωρίς τις παραδοσιακές ανησυχίες συντήρησης.
Πιο αναλυτικά
Mazda RX-7, ένα από τα γοητευτικότερα σπορ μοντέλα όλων των εποχών. Αλλά με ακόρεστη δίψα για βενζίνη, λάδι και με υψηλές απαιτήσεις συντήρησης, τακτικούς ελέγχους συμπίεσης και ρεκτιφιέ, δεν ήταν ένα αυτοκίνητο για να το χρησιμοποιείς καθημερινά.
Ένας ιδιοκτήτης Mazda RX-7 του 1993 διατείνεται όμως ότι έχει λύσει τις παραπάνω εγγενείς αδυναμίες του wankel των 1,3 lt. Απογειώνοντας μάλιστα την απόδοσή του. Προφανώς έχει απωλέσει ένα τμήμα της γοητείας του, αφού δεν είναι πια αντίστοιχα ελκυστικό στην οδήγηση. Το θεσπέσιο στροφάρισμα του περιστροφικού στις ψηλές rpm έχει αντικαταστήσει η σταθερή απόδοση των μηχανικών μερών ενός Tesla.
Ανάλογα πώς θα το προσεγγίσεις, αυτό το 7άρι είναι αριστούργημα ή όνειδος
Κάτω από τις ελκυστικές καμπύλες του στο χρώμα Montego Blue, το κουπέ της Mazda αποδίδει 366 ίππους και 440 ακαριαία Nm. Θα πρέπει να «διπλώνει» παντού και πάντα.
Επίτηδες μάλιστα επιλέχθηκε μια σχετική μικρή μπαταρία, ώστε το βάρος να μην ξεφύγει. Μόλις 42 kWh. Με το σκεπτικό ότι έτσι και αλλιώς, οι ιδιοκτήτες των Mazda RX-7 είναι μαθημένοι από μικρή αυτονομία. Το θερμικό είχε μεν ρεζερβουάρ 76 lt, αλλά αν το πήγαινες εμπνευσμένα, δεν έβγαζε ούτε 200 km.
Κάπου τόσα θα βγάλει και τώρα αν το πας ήρεμα, οπότε υπολόγιζε ακόμα λιγότερα αν το κυνηγήσεις. Κάτι χάνεις, κάτι κερδίζεις. Δεν είναι αυτοκίνητο για μια μακρινή βόλτα, αλλά είναι επιτέλους ένα 7άρι που μπορείς να χρησιμοποιείς κάθε μέρα χωρίς τύψεις.
Το ηλεκτρικό 7άρι πουλήθηκε τα ξημερώματα στις ΗΠΑ προς $28.250 (€25.100). Ο νέος ιδιοκτήτης απόκτησε κάτι μοναδικό, αλλά θα πρέπει να βρει τρόπο να λειτουργήσει το air condition.
Από την άλλη, προσθέτει στο γκαράζ του έναν θρύλο της αυτοκίνησης, ο οποίος μάλιστα κλείνει το μάτι και στο μέλλον. Μπορεί να μην καταναλώνει πλέον βενζίνη, αλλά εξακολουθεί να εξαϋλώνει τα ελαστικά του. Με μεγαλύτερη μάλιστα όρεξη από πριν.