Στο GP της Imola, ο Max Verstappen επιβεβαίωσε την κυριαρχία του στον κόσμο της Formula 1, κατακτώντας την 65η νίκη της καριέρας του και την τέταρτη συνεχόμενη στο συγκεκριμένο γκραν πρι. Παρά την αρχική του στρατηγική να διατηρήσει τη δεύτερη θέση, ο Ολλανδός πιλότος πραγματοποίησε ένα εντυπωσιακό προσπέρασμα στον Oscar Piastri και ανέβηκε στην κορυφή, διατηρώντας μια άνετη διαφορά από τους αντιπάλους του.
Ο Lando Norris και ο Piastri ολοκλήρωσαν το βάθρο, ενώ οι Lewis Hamilton και Alex Albon ακολούθησαν στην τέταρτη και πέμπτη θέση αντίστοιχα. Η επόμενη πρόκληση για τους πιλότους θα είναι το γκραν πρι στο Μόντε Κάρλο.
Πιο αναλυτικά
Είτε συμπαθείς είτε όχι τον Max Verstappen δεν μπορείς να μην αναγνωρίσεις πως είναι ο κορυφαίος πιλότος των τελευταίων ετών. Αν δεν μας πιστεύεις, δεν έχεις παρά να δεις την εκκίνηση του GP της Imola. Δεύτερος ο Norris, συμπλήρωσε το βάθρο ο Piastri.
Τα κόκκινα φώτα έσβησαν με τον Piastri να φεύγει καλά, δείχνοντας πως θα κρατήσει την πρώτη θέση. Ειδικά από τη στιγμή που ο Verstappen φάνηκε πως είχε περισσότερο στο νου του να διατηρήσει την δεύτερη θέση, την οποία έχασε για ελάχιστα μέτρα από τον George Russell.
Ο Ολλανδός τετράκις παγκόσμιος πρωταθλητής όμως έμεινε στην εξωτερική, έπιασε στον ύπνο τον Piastri και με ένα καταπληκτικό προσπέρασμα ανέβηκε στην πρώτη θέση. Χτίζοντας αμέσως διαφορά κοντά στο δευτερόλεπτο από τον πρωτοπόρο του πρωταθλήματος.
O Verstappen πανηγύρισε την 65η νίκη της καριέρας του, φτάνοντας παράλληλα τις τέσσερις συνεχόμενες στην Imola
Verstappen και Piastri έδειξαν πως είχαν καλύτερο ρυθμό, μιας και ήταν οι μόνοι οδηγοί της δεκάδας που μπόρεσαν να χτίσουν μια μικρή διαφορά από τον George Russell, πίσω από τον οποίο είχε κολλήσει ο Lando Norris.
O χορός τον pit stop άνοιξε νωρίτερα από το αναμενόμενο, με τον Leclerc (ένατη θέση) να μπαίνει βάζοντας την σκληρή γόμα, διαβλέποντας πως το undercut θα δουλέψει. Στον 11ο γύρο, ο Βρετανός της McLaren προσπέρασε τον Russell σε ένα δύσκολο σημείο, ανεβαίνοντας στην τρίτη θέση. Με την Mercedes να καλεί στα pits αμέσως τον Russell. Το ίδιο έπραξε και η Williams με τον Sainz, ωστόσο αμφότεροι βρέθηκαν πίσω από τον Leclerc.
WATCH THE RACE START 👀
Absolute class from Max Verstappen 💪#F1 #ImolaGP pic.twitter.com/rld4niA0lm
— Formula 1 (@F1) May 18, 2025
Στον 14ο γύρο ήρθε η ώρα του Piastri, με τους μηχανικούς της McLaren να καθυστερούν (3,6 δευτερόλεπτα), κάνοντας ακόμα πιο εύκολη τη θέση του Verstappen. Που βρισκόταν σε απόσταση δέκα δευτερολέπτων από τον Norris.
O Piastri προσπέρασε τους Tsunoda, Bearman και Colapinto, πλην όμως βρισκόταν 32” πίσω από τον Verstappen και 23” πίσω από τον Norris. Η αλήθεια είναι πως η στρατηγική της McLaren ήταν μάλλον ακατανόητη, καθώς όχι μόνο βιάστηκε αλλά έβγαλε τον Αυστραλό σε σημείο που θα έπρεπε να δίνει συνεχώς μάχες για να αναρριχηθεί, φθείροντας παράλληλα τη σκληρή γόμα.
Στον 29ο γύρο ο Norris επισκέφτηκε τα pits και στάθηκε εξαιρετικά άτυχος. Δευτερόλεπτα μετά, ο Ocon εγκατέλειψε, το virtual safety car ενεργοποιήθηκε, με τον Verstappen να κάνει ανενόχλητος το δικό του pit stop βγαίνοντας 20 δευτερόλεπτα μπροστά από τον Piastri και 25 μπροστά από τον Norris.
H McLaren πήρε την απόφαση να τραβήξει τον Piastri με τον Αυστραλό να είναι πλέον στην τέταρτη θέση, λίγο μετά το μέσον του αγώνα. Στον 34ο γύρο, ο Hamilton προσπέρασε τον Antonelli, ανεβαίνοντας αθόρυβα (και εκμεταλλευόμενος τις συγκυρίες) στην έκτη θέση. Στον επόμενο γύρο μάλιστα, πέρασε τον Hadjar στην θέση. Θυμίζουμε πως ο επτά φορές παγκόσμιος πρωταθλητής ξεκινούσε δωδέκατος.
Από κοντά και ο Leclerc, ο οποίος αν και στάθηκε άτυχος στο virtual safety car ήταν έβδομος και σε απόσταση DRS από τον Hadjar. Την ίδια στιγμή, στον 39ο γύρο, ο Piastri κόλλησε πίσω από τον Albon, με το προσπέρασμα να μοιάζει θέμα χρόνου. Κάτι που τελικά έγινε σχετικά εύκολα στον 40ο γύρο.
Κι εκεί που τα πάντα έμοιαζε να έχουν δρομολογηθεί, η εγκατάλειψη του Antonelli στον 46ο γύρο ήρθε να βάλει και πάλι φωτιά στον αγώνα! Ο Verstappen ήταν ο πρώτος που μπήκε, με τον Norris να ακολουθεί σε ένα ακόμα αργό pit stop για την McLaren (4,4 δευτερόλεπτα). Αυτή η καθυστέρηση λίγο έλειψε να στερήσει από τον Noris την τρίτη θέση, μιας και βγήκε ελάχιστα μπροστά από τον Albon.
LAP 46/63
Heartbreak for Kimi 💔
📻 “I’ve got an issue” #F1 #ImolaGP pic.twitter.com/EIdzreUmY1
— Formula 1 (@F1) May 18, 2025
Αντίθετα, ο Piastri αποφάσισε να μην επισκεφτεί για τρίτη φορά το pit lane, μένοντας με σκληρή γόμα 16 γύρων. Την ίδια στρατηγική ακολούθησε και ο Leclerc, σκαρφαλώνοντας στην τέταρτη θέση. Ο Μονεγάσκος όμως κάθε άλλο παρά αισιόδοξος ήταν για τη συνέχεια του αγώνα, λέγοντας πως με το συγκεκριμένο σετ ελαστικών ο ρεαλιστικός στόχος ήταν η… δεκάδα.
Ομοίως και ο Norris, ενημέρωσε τους μηχανικούς του πως τα λάστιχα του Piastri είναι σε «πολύ κακή κατάσταση». Στον 54ο γύρο, το αυτοκίνητο ασφαλείας αποχώρησε και ο Verstappen κράτησε με χαρακτηριστική άνεση την πρώτη θέση.
Στον 57ο γύρο, ο Hamilton πέρασε τον Russell στην έκτη θέση ενώ ο Norris, με πολύ πιο φρέσκια γόμα βρισκόταν στον διαχύτη του Piastri, με τον Βρετανό να ολοκληρώνει το προσπέρασμα στον 58ο γύρο.
Ακριβώς πίσω τους, ο Albon με επίσης πολύ πιο φρέσκα λάστιχα από τον Leclerc, πάσχιζε να βρεθεί στην τέταρτη θέση, με τον Leclerc να αποδεικνύει για άλλη μια φορά πως μαζί με τον Verstappen είναι ίσως οι καλύτεροι οδηγοί στο φρενάρισμα.
Στον 60ο γύρο, ο Albon προσπάθησε ξανά με τον Leclerc να τον στέλνει εκτός πίστας. Ο Hamilton δέχτηκε το δώρο περνώντας πέμπτος. Στον αμέσως επόμενο γύρο, ο Βρετανός προσπέρασε τον Leclerc (δεν προσπάθησε να υπερασπιστεί τη θέση του) φτάνοντας τέταρτος.
Ο Albon εξακολουθούσε να επιτίθεται στον Leclerc, με την Scuderia να λέει στον οδηγό της να παραχωρήσει τη θέση του. Μέχρι το φινάλε δεν άλλαξε τίποτα και ο Verstappen πανηγύρισε μια εύκολη νίκη, την 65η της καριέρας του απόρροια του πραγματικά εκπληκτικού του προσπεράσματος στην εκκίνηση. Norris και Piastri συμπλήρωσαν το βάθρο, με τους Hamilton, Albon, Leclerc, Russell, Sainz, Hadjar και Tsunoda να ακολουθούν.
H δράση μεταφέρεται στο Μόντε Κάρλο σε μια εβδομάδα από σήμερα, με τους Piastri, Norris και Verstappen να βρίσκονται σε απόσταση 22 βαθμών.