Η Volkswagen προγραμματίζει μια σημαντική αναβάθμιση στη γκάμα των ηλεκτρικών μοντέλων της, με την εισαγωγή νέων μπαταριών το 2026, που θα προσφέρουν πιο ανταγωνιστικές τιμές. Το νέο ID.2, ένα μικρό ηλεκτρικό αυτοκίνητο πόλης με προτεινόμενη τιμή 25.000 ευρώ, θα είναι το πρώτο που θα υιοθετήσει τη νέα χημεία LFP (Λιθίου-Φωσφορικού Σιδήρου).
Παράλληλα, τα μοντέλα ID.3, ID.4, ID.5 και ID.7 θα αναβαθμιστούν με νέες μπαταρίες LFP και την τεχνολογία Cell-to-Pack, αναμένοντας μειώσεις τιμών και βελτιώσεις στην ενεργειακή απόδοση. Οι εξελίξεις αυτές, σε συνδυασμό με την αναβάθμιση της πλατφόρμας MEB, προμηνύουν σημαντικές αλλαγές για τη Volkswagen τα επόμενα χρόνια.
Πιο αναλυτικά
Το 2026 θα είναι ιδιαίτερα σημαντικό για την γκάμα των ηλεκτρικών μοντέλων της Volkswagen. Νέες μπαταρίες θα κάνουν την εμφάνισή τους με στόχο την προσφορά πιο ανταγωνιστικών τιμών.
Το πιο αναμενόμενο γεγονός για τη Volkswagen τους επόμενους μήνες ονομάζεται ID.2. Το νέο μικρό ηλεκτρικό αυτοκίνητο πόλης, που έχει ανακοινωθεί με τιμή 25.000 ευρώ, φιλοδοξεί να δώσει νέα ώθηση στις πωλήσεις των ηλεκτρικών μοντέλων της γερμανικής μάρκας. Με αυτό το μοντέλο θα κάνει ντεμπούτο και μια νέα γενιά μπαταριών. Θα είναι το πρώτο αυτοκίνητο του Wolfsburg που θα υιοθετήσει στην Ευρώπη τη χημεία LFP (Λιθίου-Φωσφορικού Σιδήρου).
Τα Volkswagen ID.3, ID.4, ID.5 και ID.7 θα αποκτήσουν επίσης νέες μπαταρίες με κυψέλες LFP, συναρμολογημένες με τεχνολογία Cell-to-Pack
Στο ίδιο πλαίσιο, η ID.2 θα λανσάρει την πλατφόρμα MEB A0, εξελιγμένη για μικρά αυτοκίνητα. Η Volkswagen θα προχωρήσει παράλληλα και σε μια σημαντική αναβάθμιση της υπάρχουσας πλατφόρμας MEB, που θα ονομάζεται MEB Plus. Αυτή η εξέλιξη αποφασίστηκε ύστερα από την αναβολή της πολυαναμενόμενης πλατφόρμας SSP, προκειμένου να παραταθεί η ζωή των υπαρχόντων μοντέλων υπό τις καλύτερες συνθήκες.
Και δεν θα υπάρξει καμία εξαίρεση: Τα μοντέλα ID.3, ID.4, ID.5 και ID.7 θα αποκτήσουν επίσης νέες μπαταρίες με κυψέλες LFP, συναρμολογημένες με τεχνολογία Cell-to-Pack. Αυτό δημιουργεί ελπίδες για μειώσεις στις τιμές, καθώς η τεχνολογία LFP είναι πιο οικονομική από την NMC. Μπορούμε επίσης να αναμένουμε και τεχνική βελτίωση. Η τεχνολογία LFP έχει σημειώσει σημαντική πρόοδο τα τελευταία χρόνια, τόσο σε ό,τι αφορά την ενεργειακή πυκνότητα όσο και την ταχύτητα φόρτισης.
Οι μπαταρίες δεν θα είναι το μόνο καινούργιο στοιχείο. Οι βελτιώσεις που θα πραγματοποιηθούν το 2026 και το 2027 στα διάφορα μοντέλα της οικογένειας ID θα είναι σημαντικότερες από εκείνες του 2023.