Ο Ian Callum, πρώην αρχισχεδιαστής της Jaguar, επαναστατεί κατά της στρατηγικής «Copy Nothing» της εταιρείας, προτείνοντας μια σύγχρονη εκδοχή του εμβληματικού E-Type.
Το νέο σχέδιο διατηρεί την κλασική του αισθητική με μοντέρνες πινελιές, όπως μινιμαλιστικούς προφυλακτήρες και έναν ανανεωμένο εσωτερικό χώρο που συνδυάζει ρετρό και σύγχρονη τεχνολογία.
Αν και η παραγωγή του θα είναι προσαρμοσμένη στις προτιμήσεις των πελατών, η ιδέα του Callum αναδεικνύει τη σημασία της κληρονομιάς της Jaguar στον 21ο αιώνα.
Πιο αναλυτικά
Αν η «Copy Nothing» στρατηγική της Jaguar δεν είναι του γούστου σου, ίσως βρεις πολύ ενδιαφέρουσα την ιδέα του Ian Callum. Υπήρξε αρχισχεδιαστής της βρετανικής φίρμας και τον ευγνωμονούμε για τις XK and F-Type.
Αλλά και το σχεδόν ξεχασμένο πρωτότυπο Jaguar C-X75. Καθώς και τις υπέροχες Aston Martin DB7 και Vanquish. Απέναντι στην απόφαση της ιστορικής φίρμας -που πλέον ανήκει στην ινδική Tata Motors- να αποκόψει τους δεσμούς με το ένδοξο παρελθόν, ο Callum αντιπαρατάσσει ένα restomod που δεν αφήνει κανέναν ασυγκίνητο.
Η Jaguar E-Type αποτελεί για πολλούς το ομορφότερο αυτοκίνητο παραγωγής που έχει κατασκευαστεί ποτέ. Και τώρα μάς συστήνεται στον 21ο αιώνα.
Είναι δυνατόν με τέτοια κληρονομιά να επιλέγεις το «Copy Nothing»; Ο Ian Callum έδειξε με τον πιο απλό τρόπο ότι «ο βασιλιάς είναι γυμνός»
Αποκαλύφθηκε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και προς το παρόν υφίσταται μόνο στον ψηφιακό κόσμο. Ωστόσο, αν έχεις αρκετά βαθιές τσέπες, ο 70χρονος θα χαρεί να κατασκευάσει ένα αντίτυπο μόνο για σένα.
Ενώ από την πρώτη στιγμή καταλαβαίνεις ότι πρόκειται για E-Type, το σχήμα της φαίνεται αρμονικό και καθόλου ξεπερασμένο. Οι ατσάλινοι προφυλακτήρες έχουν αντικατασταθεί από μια πιο κομψή, μινιμαλιστική εμφάνιση, που θυμίζει την E-Type Lightweight.
Οι χειρολαβές είναι πλέον χωνευτές μέσα στις πόρτες, ενώ απουσιάζουν οι πλαϊνοί καθρέπτες. Επίσης, απορούμε τι θα προσθέσει ο σχεδιαστικός οίκος στο αμάξωμα παραγωγής για την περίπτωση ανατροπής.
Στο εσωτερικό, η καμπίνα συνδυάζει τη ρετρό προσέγγιση με τη μοντέρνα τεχνολογία. Μια διαφανής κεντρική μονάδα φιλοξενεί ψηφιακούς δείκτες και χειριστήρια πολυμέσων αφής, ενώ τα αναλογικά όργανα και οι φυσικοί διακόπτες παραμένουν ανέπαφα. Το ίδιο και οι μανιβέλες για τα παράθυρα.
Τα καθίσματα είναι επενδυμένα με κόκκινο δέρμα, που ταιριάζει με την υφασμάτινη αναδιπλούμενη οροφή. Μπορούμε επίσης να δούμε ένα ξύλινο τιμόνι, επιλογέα για χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων και διακριτικές αλουμινένιες πινελιές.
Ο Callum δεν αποκάλυψε τα τεχνικά χαρακτηριστικά. Άλλωστε, από τη στιγμή που κάθε restomod θα είναι απολύτως προσαρμοσμένο στα γούστα του εκάστοτε αγοραστή, ας επιλέξει εκείνος το μηχανικό σύνολο που επιθυμεί.