Η Lotus Eletre, ένα ηλεκτρικό SUV, βρέθηκε στο επίκεντρο μιας διαμάχης όταν πάρκαρε σε θέση φόρτισης χωρίς να φορτίζει, προκαλώντας την επιβολή προστίμου 40 ευρώ και την αφαίρεση των πινακίδων του οχήματος για 20 ημέρες στο αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος.
Η πρακτική αυτή, γνωστή ως «ICE-ing», είναι συχνή στην Ελλάδα, αλλά οι αρχές φαίνεται να αντέδρασαν σθεναρά σε αυτή την περίπτωση.
Το άρθρο υπογραμμίζει την ανάγκη για ευαισθητοποίηση των κατόχων ηλεκτρικών οχημάτων σχετικά με τη σωστή χρήση των υποδομών φόρτισης, προκειμένου να προληφθούν παρόμοια φαινόμενα στο μέλλον.
Πιο αναλυτικά
Η κατάληψη των θέσεων φόρτισης από αυτοκίνητα που δεν φορτίζουν θεωρείται παράβαση και επιφέρει κυρώσεις. Έχει μάλιστα και διεθνή ορολογία, αφού ονομάζεται «ICE-ing». Αλλά αν πρόκειται για πράξη μια φορά ανήθικη όταν γίνεται από θερμικά μοντέλα, είναι δύο όταν γίνεται από ηλεκτρικά. Οπότε δεν λυπόμαστε καθόλου τη Lotus Eletre.
Το κινεζικό-βρετανικό ηλεκτρικό SUV είχε παρκάρει σε θέση φόρτισης, χωρίς όμως να έχει ξεκινήσει τη διαδικασία. Απλώς βρήκε μια καλόβολη και άδεια θέση για να παρκάρει τη Lotus Eletre των 5,1 m.
Τακτική που γίνεται σε πάρα πολλά σημεία φόρτισης στην ελληνική επικράτεια. Στην πλειονότητα των περιπτώσεων χωρίς καμία επίπτωση. Αλλά τώρα έγινε στο πάρκινγκ του αεροδρομίου Ελευθέριος Βενιζέλος, οπότε ο πέλεκυς έπεσε βαρύς.
Το να παρκάρει κάποιος σε θέση φόρτισης είναι σα να παρκάρει μπροστά από τη μάνικα στο πρατήριο βενζίνης
Σύμφωνα με τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ), η κατάληψη θέσης φόρτισης ηλεκτρικού οχήματος από όχημα που δεν φορτίζει επισύρει χρηματικό πρόστιμο ύψους €40. Ψίχουλα για όποιον έχει να διαθέσει ένα τσουβάλι χρήματα για να αποκτήσει μια Lotus Eletre.
Στην Ευρώπη, η τιμή εκκίνησης για το θηριώδες EV ξεκινά από τα €95.990 ευρώ, ενώ η έκδοση S ξεκινά από €120.990. Με την R των 918 ίππων να τιμάται από €150.990.
Αυτό που σίγουρα «έτσουξε» πολύ περισσότερο είναι η αφαίρεση των πινακίδων για 20 ημέρες. Και όπως βλέπουμε και στις φωτογραφίες, το αυτοκίνητο δεν φέρει πινακίδες.
Ένας κάτοχος ηλεκτρικού αυτοκινήτου οφείλει να είναι διπλά ευαισθητοποιημένος όταν καταχράται τις υποδομές φόρτισης. Διότι μπορεί να αναπτύξει ανώτερη ενσυναίσθηση από κάποιον με θερμικό μοντέλο, που δεν έχει βρεθεί σε αντίστοιχη κατάσταση.
Αφού γνωρίζει πώς είναι να χρειάζεσαι φόρτιση και να μην υπάρχει διαθέσιμη. Η πελώρια προειδοποιητική πινακίδα -με τον γερανό μάλιστα να ρυμουλκεί το αυτοκίνητο- δεν τον συγκίνησε καθόλου.
Ευχόμαστε οι αρχές να επιδείξουν αντίστοιχη ευαισθησία και στους λοιπούς χώρους φόρτισης που καταπατώνται, ώστε να σταματήσει το αντικοινωνικό φαινόμενο.