Η Volkswagen δεν σκοπεύει να εισάγει ηλεκτρικά μοντέλα με σύστημα range-extender (REx) στην ευρωπαϊκή αγορά, παρά την παρουσίαση του πρωτοτύπου ID Era στην Σαγκάη. Ο CEO της εταιρείας, Thomas Schäfer, τόνισε ότι η τεχνολογία αυτή είναι πιο κατάλληλη για αγορές όπως η Κίνα και οι ΗΠΑ, κυρίως σε μεγαλύτερα οχήματα.
Στην Ευρώπη, η Volkswagen έχει ήδη μια πλήρη γκάμα plug-in υβριδικών μοντέλων που καλύπτουν τις ανάγκες της αγοράς. Ο Schäfer εξέφρασε αμφιβολίες για την οικονομική βιωσιμότητα των REx στην Ευρώπη, ενώ άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο εφαρμογής τους σε συγκεκριμένα μοντέλα στις ΗΠΑ.
Πιο αναλυτικά
Η Volkswagen φαίνεται να κρατά αποστάσεις από την ιδέα εισαγωγής ηλεκτρικών μοντέλων με σύστημα range-extender (REx) στην ευρωπαϊκή αγορά, παρά την παρουσίαση του πρωτότυπου ID Era, ενός μεγάλου SUV με REx σύστημα, στην Έκθεση Αυτοκινήτου της Σαγκάης.
Σύμφωνα με τον CEO του ομίλου, Thomas Schäfer, η τεχνολογία αυτή έχει μεγαλύτερο νόημα σε άλλες αγορές και κυρίως σε μεγαλύτερα αυτοκίνητα, αφήνοντας ανοικτό το ενδεχόμενο εφαρμογής της κυρίως σε Κίνα και ΗΠΑ.
Δεν έχει νόημα να έχεις και range-extenders και plug-in υβριδικά, σημειώνει ο Thomas Schäfer, CEO της Volkswagen
«Η τεχνολογία αυτή δεν είναι καινούργια. Επανήλθε στο προσκήνιο κυρίως στην Κίνα και ίσως έχει εφαρμογή και στις ΗΠΑ, κυρίως σε μεγάλα οχήματα», ανέφερε χαρακτηριστικά ο Schäfer στο βρετανικό Autocar. «Έχει νόημα όταν υπάρχουν αυστηροί κανονισμοί CO₂ και χρειάζεται συμμόρφωση αλλά σε μεγαλύτερα αυτοκίνητα».
Αντιθέτως, για την Ευρώπη, ο Schäfer εκφράζει αμφιβολίες για τη σκοπιμότητα της τεχνολογίας REx, ιδίως όταν υπάρχουν ήδη plug-in hybrid (PHEV) εκδόσεις σχεδόν για όλα τα μοντέλα της μάρκας άνω του Polo. Ενδεικτικά, το Golf eHybrid προσφέρει πάνω από 100 km ηλεκτρικής αυτονομίας, καθιστώντας περιττή την προσθήκη ακόμα ενός τύπου εξηλεκτρισμένης μετάδοσης.
«Είναι μια ακριβή τεχνολογία», επισήμανε, αναφερόμενος στο κόστος συνδυασμού μεγάλης μπαταρίας και θερμικού κινητήρα. «Από άποψη οδήγησης και κόστους, δεν έχει λογική να έχεις και range-extender και plug-in υβριδικό».
Ο Schäfer ανέφερε ως παράδειγμα τις τελευταίες γενιές PHEV μοντέλων της Volkswagen, όπως τα Golf, Passat, Tiguan και Tayron, που συνδυάζουν μεγάλη ηλεκτρική αυτονομία με ταχεία φόρτιση. «Δεν έχει νόημα να τα αντικαταστήσουμε με REx», δήλωσε χαρακτηριστικά.
Ωστόσο, για μεγαλύτερα αυτοκίνητα και συγκεκριμένες αγορές, όπως οι ΗΠΑ, αφήνει ανοιχτό το ενδεχόμενο εφαρμογής. «Στα μεγαλύτερα αυτοκίνητα, ναι. Το Scout, για παράδειγμα, στις ΗΠΑ θα διαθέτει range-extender. Αλλά μένει να δούμε αν αυτό θα είναι μια παροδική τάση ή αν θα παγιωθεί».
Το ID Era, που παρουσιάστηκε στην Κίνα, είναι ένα από τα τρία νέα ηλεκτρικά πρωτότυπα της Volkswagen για τη συγκεκριμένη αγορά. Μαζί του, στο περίπτερο της μάρκας στη Σαγκάη, παρουσιάστηκαν και τα ID Aura (ένα σεντάν στο μέγεθος του Passat) και ID Evo (ένα κουπέ SUV μεγαλύτερο ακόμη και από το Touareg).
Όλα έχουν σχεδιαστεί πρωτίστως για την κινεζική αγορά, ωστόσο ο Schäfer δεν αποκλείει το ενδεχόμενο να εξεταστεί η εισαγωγή τους και σε άλλες περιοχές. Με βασική προϋπόθεση να υπάρχει επαρκής ζήτηση και οικονομική βιωσιμότητα.
«Δεν είπαμε ποτέ ότι δεν θα τα φέρουμε στην Ευρώπη. Το ερώτημα είναι: πού εντάσσονται στο χαρτοφυλάκιο και πού υπάρχει αγορά για αυτά;», ανέφερε.
«Στην Ευρώπη, η αγορά για τόσο μεγάλα SUV είναι πολύ μικρή και κυριαρχείται από premium μάρκες. Άρα η επένδυση εδώ είναι δύσκολη. Στην Κίνα, ναι. Στις ΗΠΑ, επίσης ναι, όπως κάναμε στο παρελθόν με τα Atlas και Terramont».
Με το βλέμμα στραμμένο στη βελτιστοποίηση της γκάμας, ο Schäfer παραδέχτηκε πως ο όμιλος εξετάζει με προσοχή πού αξίζει να επενδύσει. «Σε περιβάλλον στενού προϋπολογισμού, πρέπει να αποφασίσεις τι θα προτεραιοποιήσεις. Και τέτοια μεγάλα SUV δεν αποτελούν προτεραιότητα για την Ευρώπη», υπογράμμισε.
Ο επικεφαλής της Volkswagen τόνισε πως η εταιρεία έχει ήδη διαμορφώσει μια πλήρη ηλεκτρική γκάμα στην Ευρώπη με τα ID μοντέλα: από το προσιτό ID 1, μέχρι το πολυχρηστικό ID Buzz.
«Έχουμε πλέον μια ξεκάθαρη σειρά, από το ID 1 μέχρι την κορυφή, και είμαστε πολύ ικανοποιημένοι. Δεν αποκλείουμε βέβαια την προσθήκη πιο εμβληματικών μοντέλων στο μέλλον, όταν ολοκληρωθεί σε μεγαλύτερο βαθμό ο μετασχηματισμός μας».